Další zastávka je ve městě Flekkefjord. U zdejšího nádraží nestojí na slepé železniční koleji lokomotiva s vagóny, ale řada šlapacích drezín. Při pohledu na ně se nám vybavuje úžasný film „Páni kluci“. Železnice Flekkefjordbanen spojuje město Flekkefjord s jižní železnicí (Sørlandsbanen), která vede mezi Oslem a Stavangerem. První vlak po ní projel v roce 1904 a poslední roku 1990. Další milník nastává v červnu roku 2023, kdy v půl jedné odjíždíme my po stejných kolejích drkotající se drezínou. Šlápnutí do pedálu, skřípění kol a náš stroj se brzy noří do temnoty prvního tunelu. Jízda na drezínovém kole je úžasná! Dokud to člověk nezkusí, tak úplně neví, co od toho očekávat.
Za tunelem město mizí a objeví se kouzelná norská příroda. Když člověk dojede do cílového místa (Rekevik) má v nohou asi 15 kilometrů, během nichž projede 17 tunely. Nejdelší z nich měří více než jeden kilometr. Manipulace s drezínovým kolem není nijak náročná. Do kopce se člověk trochu zapotí, z kopce naopak je potřeba zavčasu začít brzdit. V bývalé nádražní budově je zajímavá výstava o době, kdy zde ještě jezdily vlaky. (foto 7003-7008) (https://www.turistika.cz/mista/obrazky-z-norska-flekkefjord-a-slapaci-drezina/detail)
Často se uvádí, že mys Lindesnes je nejjižnější místo Norska, kam se lze dostat po souši autem, ale já myslím, že to není úplně přesné. To „nejjižnější“ se jmenuje Ytre Farestad a nachází se pod městem Mandal u obce Farestad. Samozřejmě tím úplně nejjižnějším místem je malý skalnatý ostrov Pysen, ale to by si musel člověk najmout nějakou loďku. Nacházíme se přes 1700 km vzdušnou čarou od nejsevernějšího místa Norska (Nordkapp). Tam jsme ale ještě nebyli. (foto 7011, 7012) (https://www.turistika.cz/mista/obrazky-z-norska-nejjiznejsi-bod-pevninskeho-norska-kam-lze-dojet-autem/detail)
Nejenom úžasná příroda, ale také ty kouzelné domečky. Člověk neví, kam se má dříve koukat. (foto 7013, 7014)