Od San Sebastiánu po A Coruñu: Dobrodružství na Severním Pobřeží Španělska

Jednoho letního rána jsem se probudil a v notifikaci na mě vyskočil email s nabídkou levných letenek, a když jsem v něm zalistoval, zahlédl jsem letenku do severního Španělska za pár stovek, tak jsem se rozhodl neotálet a letenku jsem koupil, a to hnedle na příští den. Zabaleno jsem měl do hodiny a cesta mohla započít. A protože už za sebou mám mnoho cest, rozhodl jsem se vše řešit za pochodu a moc neorganizovat. Severní Španělsko, známé svou divokou přírodou a drsnými pobřežními útesy, mě lákalo jako magnet.

Moje první zastávka byla v San Sebastiánu, kde jsem si nemohl nechat ujít proslulé pintxos. Tato městačka v Baskicku mě okouzlila svou kombinací tradice a modernosti. Úzké uličky malebného starého města s bary plných místních si mě učarovali.

Pokračoval jsem podél pobřeží směrem na západ, přičemž mě cesta zavedla do malebného městečka Santander. Tam jsem navštívil nádhernou pláž Playa de la Magdalena a historický park Palacio de la Magdalena. Moře bylo chladné, ale osvěžující, obvzlášť po několika hodinách na sluníčku. Po několika dnech strávených v Santandru jsem se cítil jako znovuzrozený.

Další zastávkou bylo město Gijón. Překvapilo mě svou industriální historií a přátelskými obyvateli. Strávil jsem zde několik dní prozkoumáváním přístavu a místních muzeí. Jedno z nich, Námořní muzeum, mě obzvláště zaujalo. Ukázalo mi, jak hluboce je město spojeno s mořem.

V Oviedu, hlavním městě Asturie, jsem se setkal s tradicí a kulturou. Navštívil jsem katedrálu San Salvador a ochutnal místní jablečný cider. Asturie byla nádherná svou zelenou krajinou a klidnými vesničkami rozesetými po kopcích.

Závěr mé cesty mě zavedl do města A Coruña v Galicii. Toto město mi nabídlo kombinaci moderního života a historických památek. Nejvíce mě uchvátil Herkulův maják, nejstarší fungující maják na světě. Výhled z jeho vrcholu byl ohromující a já jsem cítil, že jsem na vrcholu světa. A pro ty, co rádi objevují nové destinace, mohu ještě doporučit pár dalších, o kterých píší v tomto článku.

Cestování je pro mě víc než jen poznávání nových míst; je to způsob, jak se propojit se světem a najít v něm nové inspirace. Když jsem se vracel domů, cítil jsem se naplněný a vděčný za každou chvíli strávenou na této nezapomenutelné cestě. Věděl jsem, že zážitky a vzpomínky z tohoto dobrodružství mě budou provázet ještě dlouho a že se jednou určitě vrátím, abych prozkoumal další zákoutí tohoto nádherného regionu.

Poslední aktualizace: 17.7.2024
Od San Sebastiánu po A Coruñu: Dobrodružství na Severním Pobřeží Španělska na mapě
Autor: Ludwar

Příspěvky z okolí Od San Sebastiánu po A Coruñu: Dobrodružství na Severním Pobřeží Španělska

Letiště Leon
Letiště Leon (LEN) spadá pod město Leon, které…
Pouť do Santiaga de Compostela patří mezi velmi známé poutní cesty U nás ji…
Kdo by neznal svatojakubskou cestu do Santiaga de Compostela. Každý už ale neví, že není jediná. Cest do Santiaga vede několik,…
Je to město na severu Španělska, hlavní město Asturie. V tomto městě, na náměstí u katedrály Sv. Salvadora, začíná Camino Primitivo - pouť do…