Putování Rakouskem XI.
Příspěvku předchází tento díl.
Rádi bychom ještě zůstali spát, ale odjíždějící cestující ze zastávky, co přicházejí, k tomu neposkytují nejlepší podmínky. Zahříváme se čajem z druhova vařiče a pozorujeme neustávající déšť. Nakonec se mi plní přání, sice ji neabsolvujeme celou ze Schärdingu, nicméně ten kousek trati do Riedu pojíždíme. A konáme vpravdě nezvyklou věc, kupujeme si jízdenky, ježto náš vláček odsud odjíždí před osmou ranní. Náš Sommerticket totiž ještě neplatí.
A zase Ried a pak znovu stejnou lokálkou do Attnangu. Ta krajina s mírnými kopečky a hlubokými lesy se mi více než pozdává. Nějaká stanička má ještě mechanická návěstidla a jedeme i jedním tunelem. Poklidným tempem se necháváme ukolébat až k příjemnému snění. Dnes nás věru nečekají pochody a víme, že železnice poskytne také mnoho zajímavého.
Na nádraží v Attnang-Puchheimu se dále rozhodujeme pro vlak směrem do tyrolské metropole. A budeme cestovat nezvyklou trasou, jež celá vede přes rakouské území. Totiž většina dálkových vlaků z Vídně přes Solnohrad a dále na západ využívá peáž přes Německo. My ale máme před sebou jízdu přes Kitzbühel. Sice pomalejší, ale velmi fotogenická. Jednoho by to nemuselo nadchnout, my jsme ale také železniční turisté, proto nás těch pár hodin ve vlaku vůbec netrápí. Naopak je vítáme, protože pro poznávání neznáme věru lepšího dopravního prostředku.
Není to Innsbruck, kde se rozhodujeme pro výstup. Jenbach, nádraží o třech rozchodech, je tím technickou pamětihodnost, na kterou jen tak nenarazíš. Vyloženě k neuvěření, že odtud vycházejí tři tratě a že každá z nich má kolejnice rozdílně daleko od sebe. Já bych se pokoušel, být marketingovým ředitelem drah v Rakousech, o větší propagaci. Bylo by to rozhodně lákadlo nejen pro techniky milovné.
Regionálním expresem se poté dostáváme do téměř horského Inomostí, ano do Innsbrucku, chcete-li. Alpy zde snad vystupují přímo z městské zástavby a tvoří tak nadpozemská panoramata. Místo dvou olympijských her, kde mají dobrou a levnou kávu s nejspíš nejlínější obsluhou na světě. Že by vliv blízké ležérní Itálie?