Loading...
Šumavský seriál je soubor několika cestopisů, nebo lépe řečeno popisů tras, které měly tvořit náplň našeho týdenního hanáckého dobývání jezerního království - Šumava 2009. To, že nás nakonec okolnosti a počasí donutily některé plánované trasy pozměnit, či vynechat nebere nic na jejich aktuálnosti a zajímavosti. Pokud někdo v tomto seriálu najde inspiraci a bude se jeho obsahem řídit, uvidí ze Šumavy to nejzajímavější a spolu s tím i všechna Šumavská jezera.
Trasa: Kubova Huť - Boubín - Zátoň a zpět vlakem
Materiály, odkazy: www.boubinsky-prales.cz
Způsob přesunu: pěší
Délka: cca 11 km (pěšky), vlakem zpět 9 km, 15 minut, 19 Kč - odjezdy ze Zátoně v 14:58, 16:58 a 18:58
Popis cesty:
Do Kubovy Hutě je možné se dostat buď auty při cestě z Prostějova do tábořiště Zahrádky u Borových Lad nebo až po zabydlení v tábořiti na kolech. To je cesta 14 km dlouhá po silnici se závěrečným asi 3 km stoupáním (převýšení cca 150 m). Pokud by se jelo na kole, museli bychom najít v Kubovce nějaké bezpečné místo k jejich uskladnění. Nabízí se možná nějaká restaurace, občerstvení nebo v krajním případě nám nezbyde, než věřit na slušnost lidí a uzamčít kola u nádraží. Sice je tam pokladna, ale asi se nám jen stěží podaří přemluvit zaměstnance ČD, aby nám kola pohlídali.
Ať už auta nebo kola každopádně zaparkujeme co nejblíž k nádraží a vyrazíme po modré, resp. žluté směr Boubín. Celá cesta až na Boubín povede do kopce (4km, převýšení cca 400m). Po několika málo stovkách metrů se na rozcestí Pod Basumskou loukou modrá od žluté odpojí, a to doprava. Měla by to být vozová cesta, takže schůdný terén. Po dalších 600 metrech se k modré na rozcestí Basumské louky zprava připojí zelená naučná stezka Hornovltavické pastviny. Po dalším 1,5 km se opět naučná stezka od naší modré odpojí směrem doleva. Ještě dalších 750 metrů po modré a dorazíme na rozcestí. Zde začíná naučná stezka Boubínský prales a pokračuje dál vozovou cestou. My se však vydáme prudce doprava po modré směr vrchol Boubína. Mělo by se jednat o pěší stezku a v tento okamžik už to budeme mít k vrcholu jen nějakých 600 metrů.
Na vrcholu Boubín (1362 m.n.m.) na nás čeká dřevěná, 21 metrů vysoká, rozhledna. Po zdolání 109 schodů se nám otevře výhled nejen na celou Šumavu a Boubínský Prales, ale za dobrého počasí dokonce i na Alpy. Takovýchto "alpských" vyhlídek však na našem putování navštívíme ještě několik. Mezi nejzajímavější budou určitě patřit výhledy na Boubínský hřbet, Prachatice, Vimperk či vrch Bobík (1264 m.n.m.).
Ve své pouti z vrcholu Boubína budeme pokračovat jihovýchodním směrem po modré, resp. červené turistické značce. Sejdeme tak až na rozcestí Na Křížkách. Odtud budeme pokračovat dále po modré, která nás dovede až ke Kaplickému potoku. Pokračovat budeme po proudu. K vidění budou 300 - 400 let staré smrky a jedle. Nachází se zde pozůstatky největšího boubínského smrku "Krále smrků", který padl 4.12.1970. Měl ve výšce 1,3 m od země obvod 508 cm a výšku 57,2 m. Přes vegetaci však bohužel není z cesty vidět. Asi po jednom kilometru dorazíme k Boubínskému jezírku.
Jezírko bylo vybudováno v r. 1836 jako umělá vodní nádrž pro umožnění plavby dřeva z boubínských lesů do sklárny v Lenoře. Rozloha jezírka je 0,37 ha, jeho největší hloubka u výpusti dosahuje 4 m. U Boubínského jezírka se k modré značce přidá i zelená a my budeme dále pokračovat po jejich společné trase až k rozcestí Amortovka. Zde definitivně modrou opustíme a budeme pokračovat doleva po zelené směr Indina pila a Tábořiště pod Boubínem. Na rozcestí Amortovka bude nutné dbát zvýšené pozornosti, abychom se vydali správným směrem. Necelý kilometr od Amortovky projdeme pod železniční tratí a v těchto místech již začne asfaltová silnice. Ujdeme ještě asi 400 metrů a ze silnice odbočíme vlevo, stále po zelené. Po dalších 400 metrech přejdeme železniční trať a budeme pokračovat podél kolejí. To už by ale měla být vidět asi 500 metrů vzdálená železniční stanice Zátoň. Zde nasedneme na vlak (přijede z opačného směru než jsme přišli), který nás doveze zpět do Kubovy Huti.
My jsme nakonec celou cestu absolvovali obráceně, tedy vlakem do Zátoně a zpět přes Boubín pěšky a nemělo to chybu. Nechám však na uvážení.
Další díly: