Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Indie

Udaipur

11.12. 2010

Takze kolem 4.30 pm jsem byl na miste a hned autoriksa z nadru, po chvilce smlouvani jedu na gaugh ghat - turist place - blizko city palace a jezera a dostavam peknej jednoduchej pokoj za dve stovky v turisticke ubytovne pro zapadaky, s peknym prostredim a vybavenim. Zachody a koupelny jsou sice obecne venku, zato pak ciste a s teplou vodou, taky maji super vyhled na jezera se zapadem slunce jak vysitym z pohadky. Udaipur neni z duchovniho hlediska nijak dulezity, ale z turistickeho je to jedno z nejnavstevovanejsich mist zapadaky. To proto, ze je tu nejvetsi kralovsky palac v rajasthanu, zalozeny stejne jako mesto Maharajem Udai Singhem a po nem pojmenovane Udaipur v polovine 16. stoleti a ktery byl ve sve dobe nejvysim rajputskym kralem a take je tu prekrasne obrovske jezero pod celym mestem. Na jezere jsou tri nebo ctyri ostrov - jeden z nich je slavny lake palace hotel, ktery spolecne z jaipurskym hotelem Ragbagh Palace jsou jedny z nejdrazsich a nejluxusnejsich hotel - palacu Indie (to aby jste si nemysleli ze Indie znamena jen levny hotylky a pokoje pro chude poutniky jako jsem ja) Noc ubytovani v nich stoji od 500 do 2000 USD, ale pry to stoji za to. Bohaty clovek muze alespon jeden den zjistit, co si bezne uzivala britska aristokracie v 19 a 20 stoleti az do Gandhio revoluce. Pak je tady dalsi ostrov, ktery je spojen s palacem a jsou na nem nejake budovy na relax a chramek a zahrada, neco takoveho. Taky je zde velky poloostrov ze zameckou zahradou a altankama a sochama atd .. moc pekne. Po jezere se projizdi lodicky z turisty, okolo se tahnou kopce a Hory a vyhled na kralovsky palac je impozantni. Jsem rad, ze jsem se zde na tu jednu noc na sve ceste zastavil, protoze to z toho historickeho a romantickeho pohledu, stalo za to. Diky obrovske invazi turistu ze zapadu ted v sezone - je stare mesto kolem palace, samozrejme plne hotelu, restauraci, kavaren, internet kavaren, atelieru, shopu, relaxacnich a masaznich salonu atd atd. Je to vsak mnohem klidnejsi, slusnejsi a sofistikovanejsi nez Pushkar. Lidi jsou slusni a na urovni, temer vsichni umi plyne anglicky, vcetne malych deti. Vypada to tady na dobrou karmu, ja osobne jsem hezci mesto v Indii nevidel. Kolem jezera jsou Ghaty s altankami, lidi se tam koupou, vedou tam i krasne stare mosty tam kde je jezero nejuzsi a zasahuje do mesta, dokonce i mesto samotne ma kouzlo a ulicky a domy maji architektonicky smrnc a kouzlo, coz je v Indii vzacne. Stare mesto je take obehnane vysokou zdi, ktere slouzila jako obrana proti agresorum na slonech a vobec jako obrana palace.
Zustal jsem celkem 26 hodin, za coz jsem byl schopny vsechno pekne skouknout, vcetne dvou uzasnych zapadu slunce a taky palac a vsechno. V ubytovne byli mili a napomocni, i kdyz jsem se musel vycheckovat uz v 10.00 dopoledne, nechali me tam schovany bagl a mohl jsem pouzivat socialky a balkonek pres cely den az do vecera, protoze muj nocni expres do ca 300km vzdaleneho Ahmedabadu vyjizdi az 19.05. Prestoze je to jen 300 km pojedeme az do rana , protoze cesta je klikata, jak se musime vyhybay horam a kopcum a i expresy tady jedou pomalu. Booknul jsem si zamerne vlak pres noc , protoze luzko v zakladnim sleepru je velice levne a usetrite tim za hotelu. Taze prakticnost je zasada - cestujes a spis zaroven a jeste usetris - jednoduche ziti hluboke mysleni - uzasna Indie ki jay. Za 300 km luzko nocnim vlakem jsem dal 150 rs coz je na nase asi 65 kc - nekup to pak :)
Rano jsem mel 3 hodinky cas v Ahmedabahu hlavnim meste Gujaratu, pres noc jsem prekrocil hranice statu a ja stihl koupel, rozcvicku a snidani a pak dalsi vlak a 9 hodin rychlikem do Dwaraky, v severozapadnim cipu pobrezi, do jednoho z mych hlavnich cilu duchovni poute, mista kde drive byval ostrov, na ktrerem krisna stravil 100 let sveho zivota jako kral spolecne se svymi 16108 manzelkami v opulenci jake se nesni ani Bil gatesovi, ale my krisnovi nezavidime, ze ne? a na vic tomu nejen verime, ale je to jasny jak facka, proc by si Buh, ktery je vsemohouci nemohl dovolit takovou skromnou zabavu projevit v hmotnem svete jake je jeho Dwaraka lila. no a dnes jsem uz druhy den v tom miste zaslibenem a pravda stoji to za to..!
Pokracovani priste :)
vas tulak po hvezdach
zdravim od arabskeho more
je teple :) a vanky prijemne
Ptd - pavel
Sri krisna Bhagavan ki jay!

Nejsou zde žádné fotografie, jestli k tomuto příspěvku nějaké vlastníte, nahrajte je.