Vlakem do Španělska a Maroka den 6
A chystám se na cestu domů, i když nebude to rychlé, čekají mě 3 dny ve vlaku. Nádraží v Algecíras je malé nádražíčko, odkud jedou denně dva vlaky do Madridu a čtyři do Granady. I v regionálních vlacích je tu nutno mít místenku, lepší je si to rezervovat dopředu, protože zvlášť v letním období tu bývají vlaky plné, a před odjezdem nelze sehnat místo.
Ráno po sedmé odevzdávám klíče od hostelu a jdu ještě shánět známku do České republiky. Z trafiky mně posílají na poštu, která je asi 1 km od nádraží, protože jinde známku neseženu. Počta otvírá v 8 hodin a v 8.30 mi jede vlak. Jsem u přepážky první, a hned se rychlou chůzí přemísťuji na nádraží. Zde už stojí připraven vlak typu Talgo, který se vyznačuje jednou zajímavostí. Ve Španělsku jsou totiž dva rozchody, původní 1667mm a na rychlých tratích 1435mm a tento vlak může změnit podvozek na jiný rozchod (ještě to zde popíšu).
Po kontrole zavazadel (projíždějí bezpečnostním rámem) a jízdenek nastupuji do vlaku. Vlak není úplně obsazen a tak rošádou s cestujícími, kteří mě žádají o výměnu místa, se dostávám k mé radosti k oknu. Vlak se rozjíždí na čas, a jeho rychlost není zatím nijak závratná. Nejprve jedeme nížinou, a po pravé straně se ještě naposled můžu pokochat pohledem na Gibraltar. Za chvíli zastavujeme ve stanici La Línea, odkud kdysi odbočovala trať do tohoto města (tato stanice se nachází asi 6 km od města). Za stanicí míjíme nákladní seřaďovací stanici a dostáváme se do údolí, čeká nás dlouhé a táhlé stoupání, vlastně od hladiny moře do 800 metrů nad mořem. Projíždíme národní rezervací de la Frontera a několika tunely stoupáme podél vodního toku Rio Guadiaro, s několika vodopády. Ještě registruji zastávku Los Angeles. U městečka Ronda vlak udělá esíčko, aby vystoupal o několik desítek výškových metrů. Nacházíme se na náhorní plošině a vlak zastavuje v Bobadille, respektive za nádražím. Motorová lokomotiva odstupuje a sjíždíme samospádem do jakési budovy, připomínající myčku. Nicméně bylo to právě to zařízení na změnu rozchodu. Zde se automaticky uvolní čepy, kola se k sobě přiblíží a čepy opět zapadnou. Za budovou dostáváme elektrickou lokomotivu a dostáváme se na trať pro rychlovlaky AVE. Můžeme jet pouze 200 kilometrovou rychlostí, ale i tak je to slušný, vzhledem k tomu, že si uvědomuji, že kola pode mnou jsou vlastně pohyblivý do stran. Čeká nás jedna stanice, Ciudad Real a dál jedeme pořád stejnou rychlostí, až do Madridu na Atochu.
Tady mám asi 2 hodiny čas, tak pro průzkumu místního metra a projetí několika úseků linek zdejší podzemky, a vystupuji na stanici Sól, kde se dají v místních krámcích pořídit levně suvenýry. Pěšky se pak přesunuji opět na Atochu, kde mě čeká další rychlovlak do Barcelony.
Jedu stejnou cestou, jako jsem jel 2 den, vlak AVE vyrobený německou firmou Siemens jede až 300 km rychlostí, která je ukazována na displejích ve voze. Opět nám promítají film a dostáváme sluchátka (na jedno použití) ve firemních barvách. S jednou mezilehlou zastávkou v Zaragoze, přijíždíme po 2,5 hodinách do Barcelony na nádraží Sants.
Asi 15 minut pěšky od tohoto nádraží se nachází studentské koleje, kde budu nocovat. Platím pouze zálohu za elektronický klíč, protože poplatek za ubytování si při rezervaci automaticky strhli z karty. V noclehárně je asi 5 paland, nechávám tu batoh a odcházím ještě do města. Jednak sehnat něco k snědku a projít se po městě. ¨
Jdu zpět k nádraží Sants a potom přicházím k osvětlené aréně. Zde je nějaké nákupní centrum a vyhlídka s výtahem. Napříč křižovatkou se tyčí Palau Nacional a k němu vede spousta schodů které jsou obsypány lidmi. Teprve kolem deváté to pochopím. Začíná tu představení zpívající fontány, podobné té křižíkově v Praze. Zde je ale několik kaskádovitých fontán, a jedna velká kruhová dole pod palácem. Představení trvá asi půl hodiny a už je docela tma na objevování dalších krás Barcelony. Hledám nějaké rychlé občerstvení, abych se mohl trochu najíst. Udělal jsem si na blind asi 3 km vycházku, než jsem našel jeden bufet, kde měli alespoň sendviče. Tak jeden spořádám a vracím se na ubytovnu. Chci se trochu vyspat, zítřejší noc bude strávená ve vlaku nebo na nádraží.