Z Mikulášovic na vrcholy Weifberg a Wachberg

O tom, jestli otevřené hranice v Evropě jsou přínosem nebo ne bychom mohli vést dlouhosáhlé debaty a není to ani pro tento web vhodné. Jednu věc ale tomuto kroku nelze upřít, k cílům, které se nachází kousek za hranicí už nemusíme složitě přejíždět přes oficiální hraniční přechody, ale dostaneme se k nim podstatně snadněji. Následující popis vás zavede na vrcholy Weifberg (s rozhlednou) a Wachberg v oblasti Saského Švýcarska.

Jako místo startu jsme zvolili Mikulášovice u informačního centra. Bohužel vlak v současné době jezdí jen do Mikulášovic dolního nádraží (dále jen v letní sezóně), takže do centra obce jsme použili autobus. V íčku je možnost zakoupit upomínky, nebo shlédnout muzeum zavíracích nožů (které se v obci vyrábějí) a pak nezbývá než vyrazit.

Žlutá značka nás vede jížním směrem společně s cyklotrasou č. 3041. Překonáme železniční přejezd výše zmiňované tratě s omezeným provozem a u přírodního koupaliště opustíme rovněž společně vedoucí značku zelenou. Mírně uhýbáme vlevo a pokračujeme mírným stoupáním po zpevněné cestě k samotě a posléze na rozcestí Hančův vrch. Tady značku kříží modře značená cesta, která se také nazývá zlodějská. My ale pokračujeme stále rovně a to klesáním nad pramenem strouha až linii ohraničující naši vlast se svobodným státem Sasko, na což upozorňuje i kamenný obelisk.

I přesto, že jsme na druhé straně hranice, stále pokračujeme po žluté značce KČT kolem tabulí místní naučné stezky až na rozcestí trasami značenými modře a červeně. I když rozhledna na několika místech už cestou prosvítala mezi stromy, teprve odtud je vidět pořádně. Zbývá ještě přejít louku a po vnoření se opět do lesa, pokračujeme vlevo posledním „vrcholovým“ stoupáním, což je převýšení asi 30 metrů a dosahujeme vrcholu Weifberg.

Zde byla v roce 2000 postavena dřevěná rozhledna.Vzhledem k tomu, že rozmary počasí narušují nejenom rozhledny u nás, ale i v Německu, musela být v roce 2018 rekonstruována a díky tomu, teď opět můžeme vystoupat do výšky 32 metrů a kochat se pohledy na Švýcarsko saské, české, Lužické hory a třeba i České Středohoří. Určitě nelze přehlédnout typický vrch s pevností Königstein. A vidět je odtud i Wachberg, kam zamíříme dál.

Od rozhledny se vracíme stejnou cestou odkud jsme přišli až na rozcestí modré, červené a žluté trasy. Tu poslední barvu opouštíme a začínáme traverzovat hraniční hřeben. Cestou se několikrát přiblížíme ke státní hranici a mírným stoupáním se stále držíme pod hřebenem. Na několika místech jsou výhledy na právě navštívenou horu Weifberg. Kousek před Wachbergem narazíme na asfaltovou silničku a po ní se dostáváme až na vrchol vypínající se bez čtyř metrů až k půlkilometrové výši.

Na vrcholku se nachází chata s restaurací, prostor kolem a za chatou je lemován dřevěnými vyřezávanými postavičkami, kterým za mě vévodí Dobby z Harryho Pottera. Kousek pod chatou je dětský koutek, spíš tedy kout v podobě jakési malé vesničky a od chaty jsou celkem pěkné výhledy ovšem pouze jížním směrem a to zejména na obec Saupsdorf, je odtud ale vidět i rozhledna na Weifbergu.

U chaty není přímo na rozcestníku směrovka zpět do ČR, k ní se dostanem budeme-li pokračovat dále směr Sebnitz, a asi po 200 metrech kdy se značka láme doleva, začíná zelená trasa KČT po níž asi po 50ti metrech překonáme zpět státní hranici. Pohodlná cesta, při naší návštěvě ovšem trochu poničená probíhající těžbou, nás zavede na už na začátku vzpomínanou cestu zlodějskou. Další chůze je přjemná téměř po vrstevnici na 700 metrů vzdálené rozcestí zlodějská cesta 1, kde opustíme zpevněnou cestu a začínáme mírně klesat lesem a posléze i mezi loukami ke koupališti v Mikulášovicích a odtud již známými místy zpět do centra.

Cesta není náročná a celková délka měří asi 11 km a převýšení mezi nejnižším a nejvyšším bodem je asi 70 metrů.

Poslední aktualizace: 18.1.2020
Z Mikulášovic na vrcholy Weifberg a Wachberg na mapě
Autor: petrkl

Příspěvky z okolí Z Mikulášovic na vrcholy Weifberg a Wachberg

Wiefberg - Wachberg - Mikulášovice - CHKO Labské pískovce
Tentokráte začneme v Německu, vydáme se z rozhledny Wiefberg, která nabízí nádherný výhled nejen na Saské Švýcarsko či Lužické hory…
Nejkratší cesta z české strany na rozhlednu Weifberg vede z Mikulášovic po Staré Mikulášovické silnici, nebo se jí také říká Česká…
 Rozhledna Weifberg se tyčí nad obcí Hinterhermsdorf. Je vysoká 36 metrů a je v provozu od roku 2000. Na dřevěnou rozhlednu, ze…
Obvazcový dům, nebo také podstávkový dům, je typický st…
Pěší výlet ve Šluknovském výběžku a Českoněmeckém pohra…
Na jižním okraji Mikulášovic, na úpatí Hraničního vrchu…
V Zadním Saském Švýcarsku nad osadou Saupsdorf se tyčí …
Naše trasa začíná u nádražíčka Mikulášovice -střed na trati 084.Po místní…
Nabízím velmi nenáročnou spíše procházkovou trasu vedoucí z českých Mikulášovic kolem rozhledny Weifberg (nabízí nádherné výhledy na…
Výlet k nejsevernější rozhledně České republiky,která stojí na vrcholu…
Trasa vedoucí při jihozápadním cípu Šluknovského výběžku, nabídne 3…
Tentokrát se opět vydáme do kraje Labských pískovců - konkrétně do Ptačí…
Dalším Vaším výletem v oblasti Labských pískovců, může být třeba tento opravdu nenáročný výlet ze středních Mikulášovic na nedalekou…
Rozhledna Tanečnice se nachází na stejnojmenném vrchu 597 m.n.m. 3 km od Mikulášovic.Stojí nedaleko od hranic s Německem,nabízg…
Trasa vedoucí z Mikulášovic na rozhlednu Tanečnice a následně po zlodějské stezce na Hančův vrch a zpět dolů kolem mikulášovického k…
Bude to honička, ale když už jsme se rozhodli obětovat benzín na vyjížďku do nejsevernějšího koutu našeho státu, proč nevyšplhat na všechny rozhledny,…
Mikulášovice leží v Severních Čechách, západním směrem od města Rumburk v…
Nevelký secesní domek stojí uprostřed Mikulášovic přímo proti kostelu. Na…
Barokní kostel svatého Mikuláše se nachází uprostřed města, po pravé straně silnice směřující…
Zkrátka jsme vyrazili v kalném ránu, ještě zvýrazněném změnou času, do Kopce. Tedy ono to bylo spíš z kopce, ale ta osada se tak…