Loading...
Aktivity agentury CzechTourism vsouvislosti s celosvětovou ekonomickou krizí
Problémy se silnou korunou a následně i ekonomická recese vedly agenturu CzechTourism už dříve k tomu, aby revidovala očekávaný počet zahraničních turistů v České republice vloňském roce. Predikce pro rok 2009 očekává stagnaci nebo mírný pokles maximálně do dvou procent. Turisté budou více využívat levnější způsob Dopravy, realizovat cesty s kratší průměrnou dobou pobytu a očekávají se rovněž nižší náklady v průběhu cesty. Podle světové organizace cestovního ruchu UNWTO čeká pokles zejména kontinenty Ameriku a Evropu, protože státy z těchto oblastí patří k nejvýznamnějším zdrojovým zemím a jsou nejvíce zasaženy recesí.
Na základě této situace již tourist boardy některých zemí spouští další marketingové aktivity, jejichž hlavním cílem je přilákat do své destinace minimálně stejný počet turistů jako vpředešlých letech.
Dobrou zprávou pro Česko je, že díky slabé koruně bude domácí cestování levnější než zahraniční dovolená.
Agentura CzechTourism se proto zaměřila letos vrámci celostátní soutěže Ceny Kudy znudy 2009 právě na domácí cestovní ruch. Vtéto soutěži bude veřejnost a odborníci vybírat nejatraktivnější turistické nabídky portálu www.kudyznudy.cz. Podnikatelům, jejichž nabídka vsoutěži uspěje, agentura nabídne rozsáhlou propagaci. Soubor oceněných nabídek pak následně vyjde také vknižní podobě.
Kromě této aktivity, je ve finální fázi projekt „ Tradice české kuchyně", který vznikl ve spolupráci CzechTourism, AHR (Asociace hotelů a restaurací) a AKC (Asociace kuchařů a cukrářů). Jeho cílem je zatraktivnit potencionální turistické destinace představením a nabídnutím kulinářských specialit daného regionu jak zahraničním tak i domácím turistům. Ti tak budou mít možnost vdaných restauracích a hotelových provozech ochutnat např. - českou svíčkovou, místní regionální speciality jako škubánky, nudle s mákem, koprovku nebo bramborové placky.
CzechTourism také propaguje 23 vybraných regionálních akcí (viz další strana) pro rok 2009 za účelem zvýšit jejich návštěvnost domácími turisty ze vzdálených regionů a také turisty ze zahraničí.
Co se týče podpory příjezdového cestovního ruchu vsoučasném období krize, využívá agentura CzechTourism využívá reklamy přímo na palubě letadel. Inzerce vpalubních časopisech Easy jet, Sky Europe seznámila cestující sturistickou nabídkou Česka, vnásledujících měsících se připravuje kzveřejnění inzerce vJetAway, Ryanair a Wizzair.
Mimo to byla vúnoru spuštěna kampaň na palubách letadel společností Aeromexico a LAN airlines, kde se Česká republika představí cestujícím nejen vrámci 30-ti minutového dokumentu, krátkých spotů, ale i vpalubním časopise. Tato propagace, která pokrývá především Mexiko, USA, Jižní Ameriku (Chile, Peru, Uruguay, Argentina) a částečně i Střední Ameriku, potrvá až do května a shlédne ji cca 7 mil cestujících.
Dále se vměsíci květnu chystá propagace ČR na všech letech Delta airlines. Vrámci 5-ti minutového reklamního spotu uvidí během jednoho měsíce cca 3 mil pasažérů záběry západočeských lázní, jedinečných pražských památek, moravské vinařské stezky či památek UNESCO.
„Tyto způsoby propagace České republiky vzahraničí jsou vdnešní době jedny znejefektivnějších, jelikož během jednoho měsíce oslovíme takovou reklamou statisíce pasažérů", říká ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.
V současné době je ve stádiu příprav také komunikační kampaň pro Evropu, jež má za cíl podpořit zájem evropských turistů o cestování do České republiky. Plánuje se natočení netradičního reklamního spotu, který zaujme diváky v globálním mediálním prostředí. Tato reklama by měla být následně zveřejněna také na evropských satelitních televizních kanálech.
Kontakt: Ing. Filip Remenec
Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism, mediální oddělení
e-mail: media@czechtourism.cz