Atraktivity pro mladé v turistické zemi - Německo
Doporučení od cestovatelů pro cestovatele v Německu jsou skvělá: webovou stránku www.germany.travel/youth navštívilo od března 2013 již 100.000 návštěvníků. Webová stránka Německé turistické centrály (DZT) je součástí kampaně na sociálních médiích „Youth HotSpots – Share the Moment“ věnovaná tematickému roku „Mladí cestují do Německa – HotSpots, Brandnew, lifestyle.“ Na webové stránce www.germany.travel/youth se mohou zájemci informovat o Německu ještě před svou cestou a na interaktivní mapě si mohou také vyhledat zajímavé atraktivity např. doporučované bary, obchody nebo muzea. Navíc má každý z uživatelů možnost přidat do interaktivní mapy svá vlastní doporučení a naplnit tak tuto webovou stránku osobními tipy pro mladé cestovatele. Touto interaktivní formou rozšiřování obsahu webové stránky samotnými uživateli využívá DZT současného trendu v marketingu, který je postaven na doporučeních, a upozorňuje a láká mladé hosty na turistické atraktivity nacházející se v turistické zemi Německo.
Image film doplní webovou stránku
V rámci této kampaně DZT je webová stránka www.germany.travel/youth doplňována také o informace od blogerů. Od 6. června do 3. července 2013 je na cestách po všech 16 spolkových zemích Německa americký bloger, Jeremy Fischer, v doprovodu své kamery, který při svém putování Německem sbírá materiál pro krátký image film o turistické zemi Německo pro mladé cestovatele. Vznikající film dokládá zvyšující se význam videí v rámci komunikace na internetu. Podle výzkumu provedeného s pověřením německého svazu digitálních technologií (BVDW) se 77% německých uživatelů internetu dívá na internetu na videa – 33 procent minimálně jednou týdne. „Ve světě je situace naprosto stejná, podle výsledků šetření Nielsen Multi-Screen Media Report z roku 2012, se na videa dívá přes 74 procent uživatelů internetu, z toho celých 28 procent sleduje videa denně přes svůj mobilní telefon. Využití videí je nezbytnou složkou online komunikace především při oslovování mladé cílové skupiny,“ vysvětluje Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva DZT. Zvyšující se obliba videí a krátkých filmů jasně dokazuje, jak se kontinuálně mění chování uživatelů internetu a jejich poptávka po zábavě a informacích. „Tento trend bychom rádi následovali, a proto se těmito projekty pokoušíme vytvářet rozmanitý obsah našich stránek pro mezinárodní propagaci turistické země Německo,“ dodává Petra Hedorfer.
Toto jednominutové video by mělo představit známá i méně známá místa v turistické zemi Německo. Výběr těchto míst je přímo spojen s šetřením DZT zaměřeným na nejoblíbenější atraktivity mezi mladými turisty. Proto Jeremy Fischer navštívil např. hudební festival Rock am Ring, v Norimberku, dále také Porsche muzeum ve Stuttgartu a tzv. Medienhafen Düsseldorf v Severním Porýní-Vestfálsku. Seznámil se ovšem i s klasickými perlami z oblasti kultury a přírody – viděl jezero Königssee v Bavorsku, Wartburg v Durynsku, zámek Sanssouci v Braniborsku a pláž Warnemünde v Meklenbursku-Předním Pomořansku. Cestu tohoto blogera podpořila nejen DZT, ale i všech 16 turistických centrál jednotlivých států a také jejich partnerská města.
O DZT
Německá turistická centrála (DZT) je německým národním úřadem cestovního ruchu s hlavním sídlem ve Frankfurtu nad Mohanem. Z pověření Spolkového ministerstva hospodářství a technologie (BMWi) zastupuje Německo jako zemi cestovního ruchu a na základě rozhodnutí Německého spolkového sněmu je tímto ministerstvem podporována. DZT vyvíjí a komunikuje strategie a produkty, aby nadále budovala kladnou image německých turistických destinací v zahraničí a podporovala cestovní ruch do Německa. K tomu provozuje 30 zahraničních zastoupení po celém světě. Bližší informace najdete v našem online tiskovém centru na www.germany.travel/presse.