Loading...
Zatímco ve většině českých měst zůstávají ceny ubytování před startem letních prázdnin stabilní, dvě zajímavé turistické lokality zaznamenávají výrazný pokles cen.
Pražské hotely zlevňují v tomto měsíci o celých 23 procent. Vývoj může být zapříčiněn nejen nepříznivým počasím a souvisejícími povodněmi, ale také každoročním poklesem návštěvnosti. Podle dat ČSÚ je co do návštěvnosti pro Prahu červen zpravidla nejslabším měsícem v druhém a třetím čtvrtletí. Návštěvnost hlavního městav červnu v průměru klesá meziměsíčně o 10 procent. Očekávat tedy lze, že budou hoteliéři ceny v nadcházejících dvou měsících opět zvyšovat.
Obdobný trend lze pozorovat také v Olomouci, kde se v červnu ubytujete v průměru o 334 korun levněji než předcházející měsíc. A turisté zaplatí za dvoulůžkový pokoj o celých 874 korun méně také při návštěvě Karlových Varů. Zdejší hoteliéři snížili ceny pravděpodobně kvůli vyčkávání na Mezinárodní filmový festival. Ti zaplaví město na přelomu června a července, kdy lze u cen ubytování očekávat prudký růst.
Z evropských metropolí v červnu nejvíce ušetříte za ubytování v Benátkách a Budapešti, kde ceny klesají o 15, respektive 14 procent. Naopak nejvíce si turisté tento měsíc připlatí v Lisabonu, kde se konají každoroční velkolepé Slavnosti oblíbených svatých (Festas dos Santos Populares).
Za poklesem cen v Istanbulu pak pravděpodobně stojí aktuální politické nepokoje a místní sezónnost. Do města v letních měsících kvůli vysokým teplotám míří obecně méně turistů.
Kompletní vývoj cen v evropských i českých destinacích za posledních šest měsíců naleznete na www.trivago.cz/hotelprices. Všechny zmiňované ceny vyplývají z indexu hotelových cen, který na základě nabídky různých internetových rezervačních stránek sestavuje vyhledávač hotelů trivago.cz. Počet indexovaných portálů nabízejících rezervaci hotelů přesahuje 150, prezentované ceny jsou průměrem všech nabídek od těchto stránek ve zmiňovaných městech.
O trivagu
Internetový vyhledávač ubytování www.trivago.cz srovnává ceny 600 000 hotelů na více než 150 rezervačních stránkách. Svým 20 milionům návštěvníků měsíčně nabízí též na 34 milionů recenzí shrnujících zkušenosti předchozích hotelových hostů. Tyto jsou navíc doplněny o databázi 14 milionů fotografií. Hotely všech kategorií lze nalézt pomocí snadno použitelných filtrů. Centrála společnosti se nachází v německém Düsseldorfu, kde bylo trivago v roce 2005 založeno. V současnosti je v provozu 37 jazykových verzí včetně češtiny.