TURISTIKU PODPORUJÍ
61 576 turistů a cestovatelů
112 434 výletů, turistických cílů, tras a cestopisů
1 400 870,- odměny za články
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Svět
Tipy na výlet vybrat: vše / nic
 ↓ 
Druh vybrat: vše / nic
Do přírody
Na golf
Na hory
Na kole
Se psem
Vinařská turistika
Za gastronomií
Za kulturou
Za sportem
Náročnost vybrat: vše / nic
Pro zdatnější
Romantika
Rodina s dětmi
Délka vybrat: vše / nic
Vycházka - půldenní
Celodenní výlet
Putování (více dnů)
Turistické cíle vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava vybrat: vše / nic
Autobusová zastávka
ŽST
Letiště
Žel. stanice
Města, obce, vesnice vybrat: vše / nic
Vesnice
Městečko
Město
Osada
Samota
Městská část
Hlavní město
Přístav
Místní část
Náměstí
Ulice
Městys
Ostatní vybrat: vše / nic
Bivak
Hraniční přechod
Infocentrum
Nordic walking point
Ostatní
Turistická známka
WebKamera
Zajímavost
Památky a muzea vybrat: vše / nic
Hrad
Zámek
Zřícenina
Trosky
Kaple
Klášter
Pomník
Kříž
Chata
Muzeum
Bouda
Kostel
Památník
Měšťanský dům
Salaš, koliba
Letohrad
Farma
Hřebčín
Zámeček
Tvrz
Skanzen
Hradiště
Rotunda
Statek
Dům, budova
Chrám
Hřbitov
Hradby
Lapidárium
Kašna
Socha
Boží muka
Hrádek
Panský dvůr
Rychta
Pevnost, opevnění
Radnice
Drobné památky
Mešita
Synagoga
Příroda vybrat: vše / nic
Hora
Kopec
Štít
Vrchol
Jezero
Potok
Pleso
Rybník
Vodopád
Propast
Minerální pramen
Jeskyně
Krasový útvar
Údolí
Skalní útvar
Jezírko
Řeka
Říčka
Pohoří
Údolí, dolina
Kaňon
Sedlo
Travertíny
Planina
Hřeben
Louka
Pramen
Kámen
Zahrada
Rašeliniště
Slatě
Památný strom
Přírodní park
Ostrov
Sopka
Pobřeží
Poušť
Park
Rokle
Přírodní památka
Vodní nádrž
Studánka
Soutěska
Tůň
Pláž
Poloostrov
Bažina, mokřady
Sport a rekreace vybrat: vše / nic
Lázně
Rekreační oblast
Koňská stezka
Aquapark
Letovisko
Koupaliště
Ledovec
Ski areál
Golf
Půjčovna lodí
Cyklo bar - hospůdka
Cyklo shop - servis
Potápění
Zábava, atrakce
Půjčovna kol
Vinařský cíl
Technické zajímavosti vybrat: vše / nic
Důl, štola, šachta
Elektrárna
Jez
Lanovka
Mlýn
Most
Přehrada
Rozhledna
Technická památka
Zvonice
Výletní místa a parky vybrat: vše / nic
CHKO
Chodník, naučná stezka
Národní park
Odpočinkové místo
Orientační bod
Poutní místo
Rezervace
Rozcestí
Turistická trasa
Turistické destinace
Vyhlídka
Výletní místo
ZOO a botanické zahrady vybrat: vše / nic
Arboretum
Botanická zahrada
ZOO
Trasy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Typ vybrat: vše / nic
Autem
Balónem
Běžecká trasa
Běžky
Cyklotrasa
Golf
In line brusle
Pěší trasa
Po vodě
Ski areál
Náročnost vybrat: vše / nic
Malá náročnost
Střední náročnost
Velká náročnost
Cestopisy vybrat: vše / nic
Tipy a novinky vybrat: vše / nic
Rady a tipy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava
Jídlo a ubytování
Ostatní
Peníze a ceny
Práce a život
Zdraví a bezpečnost
Moje dovolená vybrat: vše / nic
 ↓ 
Kdy jsme jeli vybrat: vše / nic
Jaro
Léto
Podzim
Zima
Délka dovolené vybrat: vše / nic
Méně než 1 týden (do 6 dní)
1 týden (7-9 dní)
Delší než 1 týden (10-12 dní)
2 týdny a více (13 a více dní)
S kým vybrat: vše / nic
Rodina s dětmi do 5-ti let
Rodina s dětmi do 10-ti let
Rodina s dětmi 10-18 let
S partnerem
S přáteli
Typ vybrat: vše / nic
Pobyt
Aktivní dovolená
Poznávací dovolená
Eurovíkend
Plavba
Prodloužený víkend
Zaměření vybrat: vše / nic
K moři
Na lyže
Za zábavou a poznáním
Do přírody
Na hory
Cyklo
Se psem
Na vodu
Aerobic
Golf
Wellness
Potápění
Za kulturou
Zábavné parky
Aquaparky
Gastronomie
Jak jsme jeli vybrat: vše / nic
Autem
Autobusem
Letadlem
Lodí
Jinak
Jak a kde jsme bydleli vybrat: vše / nic
Dům / rekreační objekt
Kemp
Apartmán
Hotel / Penzion
Stravování na dovolené vybrat: vše / nic
Vlastní
Snídaně
Večeře
Polopenze
Plná penze
All Inclusive
Ultra all inclusive
Fotogalerie vybrat: vše / nic
zobrazit výsledky
Změnit oblast
Vyhledat oblast:

Češi jsou v tuzemských destinacích spokojeni. A vracejí se.

Tipy a novinky

Domácí turisté mají pozitivní vztah k místům svého pobytu. Z toho důvodu se do různých lokalit Česka vrací návštěvníci opakovaně, více než dvě třetiny dokonce častěji než třikrát. Vyplývá to ze zimní etapy výzkumu "Monitoring domácího cestovního ruchu", který pravidelně zpracovává agentura Czech Tourism.

O dalším návratu do místa dotazování uvažovalo celkem 88 procent oslovených návštěvníků v turistických regionech. Celkově výzkum zaznamenal vysokou spokojenost návštěvníků s místem pobytu, téměř polovina dotázaných byla dokonce velmi spokojena. Oproti minulému roku se spokojenost významně nezměnila. Nejlépe byly hodnoceny regiony Jižní Morava, Šumava a Jižní Čechy, mezi slabší regiony v tomto ohledu patřily Střední Čechy a Severní Morava a Slezsko. Klíčovou položkou ovlivňující spokojenost návštěvníků byly především ubytovací služby. Negativně domácí turisté nejčastěji hodnotili cenovou úroveň služeb a oblasti týkající se Dopravy (nedostatek parkovacích míst, špatná kvalita silnic), nicméně jejich vliv na celkovou spokojenost turistů nebyl tak zásadní.

„Je to pro nás potěšující zjištění. Opakovaná návštěva turisty v regionu je jedním z našich cílů v oblasti domácího i příjezdového cestovního ruchu. Z výsledků průzkumu vyplývá, že hlavní roli sehrává neustále se zvyšující kvalita služeb v regionech,“ okomentoval statistiky generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

Jednotlivé regiony České republiky se liší v atraktivitě a schopnosti přitáhnout návštěvníky ze vzdálených míst. Z největších vzdáleností (nad 100 km) jezdí návštěvníci na Šumavu, do Západočeských lázní, Českolipska a Jizerských hor a do Krkonoš a Podkrkonoší. Jako dopravní prostředek Češi nejčastěji používají osobní automobil (73 %), až s výrazným odstupem následuje vlak (12 %) a linkový autobus (12 %).

Návštěvníci a turisté obvykle v ČR za jeden den utratí částku v rozmezí 200 - 1 000 korun (70 %). Stravování v restauračních zařízeních je stejně jako v loňském roce poměrně běžnou záležitostí – 80 % účastníků domácího cestovního ruchu využívá restauračních zařízení alespoň občas, pětina naopak téměř nikdy (především v regionech Český ráj a Českolipsko a Jizerské hory).

Převažujícím důvodem návštěvy tuzemských destinací je v zimě turistika a sport. Ve srovnání s loňským rokem však podíl lyžování a zimních sportů poklesl o 8 procentních bodů na 28 %. Naopak podíl pěší turistiky vzrostl z 29 % na 33 % a podíl poznávací turistiky z 34 % na 40 %. Za nejlákavější lyžařskou destinaci označili respondenti Českolipsko a Jizerské Hory.

Při rozhodování o návštěvě destinace používají Češi jako hlavní informační zdroj internet, zejména internetové vyhledávače. Významnou roli hrají také informace a doporučení od přátel a známých.

Nejefektivnějším marketingovým kanálem se ukázala být internetová a venkovní reklama, které dohromady zasáhly 41 % návštěvníků. Necelá polovina turistů uvedla, že zaregistrovala televizní reklamní kampaň Dovolená v Česku – to letí. Přibližně stejná část dotázaných (47 %) také rozeznala konkrétní spoty. K návštěvě webu Kudy z nudy spoty inspirovaly 35 % lidí (z těch, kteří kampaň zaznamenali), k cestování po Česku pak 37 % lidí.

Hlavní trendy

nárůst pobytů na 3 – 7 nocí, naopak ubylo jednodenních výletů

přibylo domácích turistů, kteří jsou v regionu ubytováni, zejména v penzionech či soukromých prostorách (vlastní chalupa, u příbuzných, přátel…)

mírný nárůst loajality a opakovaných návštěv.

důvodem domácího cestovního ruchu jsou stále častěji nákupy (5 % → 10 %).

na atraktivitě získává péče o fyzickou a duševní kondici (10 % → 12%).

lyžování a ostatní zimní sporty jsou letos lákavější než v roce 2010, oproti loňsku ale jeho atraktivita výrazně poklesla (25 % (2010)→ 36 % (2011) → 28 % (2012), což může souviset i s průběhem zimy a se sněhovými podmínkami v daném roce.

turisté uvádějí, že jejich pobyt v regionu na den a osobu je v posledních dvou letech dražší než v roce 2010.


Fotogalerie

Nejsou zde žádné fotografie, jestli k tomuto příspěvku nějaké vlastníte, nahrajte je.
Poslední aktualizace: 26.4.2012
Hodnotit kvalitu příspěvku
Sdílet s přáteli
Byl jsem zde!
Zapamatovat

Svět