Cestovní ruch v Německu v roce 2011 - Turistická země Německo dosáhla rekordu
Turistická země Německo je úspěšnější než kdykoli předtím, a i navzdory celosvětově složitější hospodářské situaci může zveřejnit velmi působivé výsledky, kterých se minulý rok podařilo dosáhnout. „V roce 2011 přenocovalo v Německu 63,8 mil. zahraničních hostů, což představuje rekord, který překonává i výjimečné výsledky roku 2010. S celkovým počtem 330,3 milionů přenocování domácích turistů zůstává Německo nejoblíbenější turistickou destinací i u samotných Němců. Pomyslné hranice 400 milionů přenocování domácích a zahraničních turistů bychom chtěli dosáhnout letos,“ sděluje Ernst Buchbacher, člen Německého spolkového sněmu, státní sekretář Spolkového ministerstva průmyslu a technologie, pověřenec Spolkové vlády pro malé a střední podnikání a cestovní ruch. Dle průběžných výsledků statistického úřadu tak bude dosaženo asi 6 % nárůstu počtu přenocování zahraničních turistů než v roce předešlém. „Nejen tyto výsledky nám dokládají celkový význam cestovního ruchu. Také studie financovaná Spolkovým ministerstvem průmyslu a technologie, před nedávnem provedená Spolkovým svazem průmyslu cestovního ruchu jasně a jednoznačně dokazuje, že odvětví cestovního ruchu patří k jedné z nejvýznamnějších oblastí německého hospodářství. Ročně utratí zahraniční turisté při pobytu v Německu celkově okolo 36,6 mld. eur. Asi 28 % připadá na leteckou Dopravu, 26 % na zajištění ubytování, 15,4 % na občerstvení a dalších 11,5 % na další produkty, zboží a služby cestovního ruchu, mezi nimi i nákupy. Na základě pozitivních výsledků této studie budeme i nadále turistickou destinaci Německo rozvíjet a základem těchto snah a aktivit se přirozeně stanou fantastické výsledky, kterých jsme již dosáhli.“
Turistická země Německo zůstává nadále celosvětově oblíbenou destinací
„Německo mohlo i v tomto roce kontinuálně rozvíjet svou pozici jedné z nejoblíbenějších evropských destinací a rovněž zaznamenalo významný růst o důležitých zdrojových trhů,“ vysvětluje Petra Hedofer, předsedkyně představenstva Německé turistic ké centrály (DZT). „Díky tomu se mohlo Německo v roce 2011 etablovat jako druhá nejoblíbenější evropská destinace příjezdového cestovního ruchu, a to hned za Španělskem (+10%). S o hledem na tyto výsledky a také na základě průběžných dat výzkumné společnosti IPK International může Německo náskok 2% oproti Francii i nadále rozvíjet. Mimo to jsou dvouciferné přírůstky příjezdů hostů z Brazílie, Číny a Indie spoluodpovědné za celkový nárůst příjezdů zahraničních hostů,“ dodává Petra Hedofer. „ Předpokládáme, že přes nepříznivou situaci z důvodu krize, dosáhneme do konce tohoto roku nárůstu až 3%. K tomuto nárůstu přispějí především Švýcarsko a Nizozemí jakožto nejvýznamnější zdrojové trhy německého cestovního trhu. Také u trhů zemí severní Evropy a Ruska očekáváme pozitivní vývoj. Rozhodující impulsy budou vycházet také z odvětví obchodních a služebních cest. Letos před sebou máme velmi významný rok mezinárodních veletrhů, kromě toho Německo současně tradičně zůstává oblíbenou destinací pro konání kongresů a konferencí. S tématem „Green Meetings“ bude Německá turistická centrála při celosvětové komunikaci i nadále klást důraz na udržitelný rozvoj a vysoký standard poskytovaných služeb, které Německo nabízí. Při dalším pozitivním vývoji trhu a na základě našich cílených marketingových aktivit zaměřených na zákazníka očekáváme, že v roce 2020 překročíme hranici 80 milionů přenocování zahraničních hostů.“
Češi i Slováci jezdí do Německa stále častěji
Dle výsledků průzkumů provedených statistickým úřadem lze konstatovat, že Německo zůstává i nadále velmi oblíbeným cílem cest českých i slovenských turistů. V roce 2011 zaznamenalo Německo nárůst počtu přenocování ve výši 13,9% (celkově více než 765.000 přenocování) u českých a 21,9% (přes 267.000 přenocování) u slovenských turistů oproti roku 2010. Česká republika tak patří i nadále k jednomu z dvaceti nejdůležitějších zdrojových trhů pro cílovou destinaci Německo. Nejvíce zahraničních turistů pak do Německa proudí z: Nizozemí, Švýcarska, Spojených států, Spojeného království a Itálie.
O DZT (Německé turistické centrále)
Německá turistická centrála (DZT) je německým národním úřadem cestovního ruchu s hlavním sídlem ve Frankfurtu nad Mohanem. Z pověření Spolkového ministerstva hospodářství a technologie (BMWi) zastupuje Německo jako zemi cestovního ruchu a na základě rozhodnutí Německého spolkového sněmu je tímto ministerstvem podporována. DZT vyvíjí a komunikuje strategie a produkty, aby nadále budovala kladnou image německých turistických destinací v zahraničí a podporovala cestovní ruch Německa. Tyto aktivity vykonává 30 zahraničních zastoupení po celém světě.