Do Česka přijelo loni rekordních 7,2 milionu turistů
Do České republiky přijelo v roce 2012 celkem 7,2 milionu zahraničních turistů, což představuje meziroční nárůst o 6,8 procenta. Vyplývá to z údajů, které ve čtvrtek zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).
Data ČSÚ o návštěvnosti hromadných ubytovacích zařízení (HUZ) potvrdila předběžný odhad Institutu turismu ČR agentury CzechTourism, který očekával překonání hranice sedmi milionů zahraničních turistů již na konci třetího čtvrtletí 2012. Růst návštěvnosti nejvíce ovlivnili ruští turisté, jejichž meziroční nárůst dokonce dosáhl 25 procent ve srovnání s rokem 2011. Za rekordními výsledky roku stála také optimistická nálada v Německu a výrazný nárůst na vzdálených trzích.
„Německo je pro Českou republiku tradičně nejvýznamnějším trhem, turisté z Ruska mají zase bezkonkurenčně nejdelší průměrnou dobu pobytu,“ uvedl Rostislav Vondruška, generální ředitel agentury CzechTourism.
Kromě Ruska v roce 2012 výrazně vzrostl také počet turistů ze vzdálených trhů, především z Číny (+34 procent), USA (+17 procent) a Jižní Korey (+ 33 procent). Rostoucí potenciál čínského trhu registruje agentura CzechTourism dlouhodobě, z toho důvodu také připravuje v letošním roce otevření nového zahraničního zastoupení v Šanghaji. Do ekonomicky rostoucí Brazílie se zase přestěhuje zahraniční zastoupení z Mexika.
Příjezdy z evropských zemí odpovídaly celkové ekonomické situaci na kontinentu. Počet turistů z Německa dosáhl v roce 2012 celkem 1,4 milionu což je o 2,2 procenta více než v roce předchozím. Vzrostl také počet turistů z Rakouska, Itálie, či Velké Británie. Klesaly naopak počty turistů ze zemí, které v minulém roce řešily problémy spojené s udržitelností veřejného dluhu.
„V letošním roce připravuje Institut turismu ČR agentury CzechTourism novou sofistikovanou metodiku analýzy vývoje návštěvnosti, která nám umožní přesněji predikovat vývoj na světových trzích,“ uvedl Jakub Hlaváček, ředitel Institutu turismu ČR agentury CzechTourism. Tato metodika umožní agentuře lépe cílit marketingové kampaně.