Europ Assistance kontrolovala kvalitu zdravotních zařízení v Egyptě
Bez ohledu na dopady ekonomické krize a občanské nepokoje v arabském světě, Europ Assistance zaznamenala v roce 2011 další téměř 20% nárůst počtu asistenčních případů, které řešila v zahraničí. Počet intervencí přímo souvisí s růstem počtu cestujících, kteří si sjednají cestovní pojištění prostřednictvím pojišťoven spolupracujících s Europ Assistance.
Cestovní trendy, co se destinací týká, se však oproti minulým letům změnily. Pokles asistenčních zásahů zaznamenala Europ Assistance v Egyptě (-12%) a Řecku (-28%). Naopak zvýšené počty případů, ve kterých asistovala Europ Assistance, byly v Bulharsku (+12%) a Turecku (+36%).
„V počtu případů a jejich rozložení do destinací vidíme jednoznačný trend přesunu klientů z Egypta do Bulharska a Turecka, které jsou z pohledu klientů více politicky a společensky stabilní a zároveň nabízí srovnatelnou úroveň komfortu a služeb,“ komentuje trend Jakub Hoďánek, obchodní ředitel Europ Assistance.
Mezi nejčastější příčiny asistenčních zásahů nadále patří gastroenterologické obtíže (zažívací trakt), infekční onemocnění, jako jsou např. angína či záněty nosohltanu, a úrazy. Mezi nejsložitější případy pak patřily události, které byly spojené se závažnými úrazy páteře, komplikacemi chronických onemocnění a v neposlední řadě srdeční onemocnění. Složitost řešení těchto událostí byla v několika případech komplikována nedostatečným vybavením zdravotnických zařízení a nepřiměřenou odborností zdravotního personálu pro daný typ zásahu.
Europ Assistance provedla inspekci zařízení v Egyptě
Protože mezi nejčastěji navštěvované destinace českých turistů patří i nadále Egypt, uskutečnila Europ Assistance v říjnu 2011 inspekci zdravotnických zařízení v této destinaci. Europ Assistance Česká republika tak navázala na pravidelný monitoring realizovaný lokálními pobočkami. Cesta byla naplánována lékaři Europ Assistance s cílem navštívit smluvní i nesmluvní zdravotnická zařízení, ve kterých jsou češti turisti ošetřováni nejčastěji, a prověřit jejich kapacitu a schopnosti poskytovat kvalitní lékařskou péči dle nastavených standardů včetně kontroly volených léčebných postupů.
V 10 dnech bylo celkem navštíveno 25 zdravotnických zařízení v nejčastějších destinacích – Hurghada, Marrsa Alam, Sharm el Sheikh, Taba, Dahab, Nuweiba.
Na základě výsledků této inspekce vytvořila Europ Assistance ve spolupráci s cestovními kancelářemi a pojišťovnami postupy pro informování klientů, jak postupovat a na koho se v destinaci obrátit v případě zdravotních obtíží.
V destinacích v zahraničí se rozhodně vyplatí dbát pokynů asistenční centrály. V případě jakýchkoliv nejasností či podezření na nedostatečnou péči neváhat s telefonátem na nonstop linku asistenční služby.
Europ Assistance Česká republika
Byla založena v roce 2001. Postupně se stala jednou z vedoucích společností na trhu asistenčních služeb pro oblast automobilů a cestovního pojištění. Obsluhuje dnes více než 40 korporátních zákazníků z České a Slovenské republiky ve čtyřech oblastech asistenčních služeb. V roce 2011 zajistilo 90 pracovníků Europ Assistance Česká republika více než 47 000 asistenčních intervencí v oblastech AUTOMOBILY, ZDRAVÍ, CESTOVÁNÍ, DOMÁCNOST&RODINA. Mezi zákazníky společnosti patří například: pojišťovny Generali, Česká pojišťovna, UNIQA, Wustenrot, Cardif pro Vita, Chartis, AEGON, Groupama, Zdravotní pojišťovna Metal-Aliance a OZP nebo automobiloví výrobci a importéři značek Renault, Nissan, Honda, Toyota, Lexus, Citroen, FIAT, Alfa Romeo, Lancia, Ferrari, Maserati a další. Europ Assistance je certifikovanou společností v oblasti řízení kvality dle systému ISO9001:2009. Dne 1.3.2012 zahájila svou činnost dceřinná společnost České pojišťovny a Europ assistance – ČP Asistence. Europ Assistance s.r.o. se tak stala výhradním poskytovatelem asistenčních služeb pro Českou pojišťovnu.
O skupině Europ Assistance
Založena v roce 1963 v Paříži jako první asistenční společnost na světě. Dnes působí Europ Assistance Group celosvětově. Svým více než 300 milionům privátním či korporátním zákazníkům přináší řešení pro jejich urgentní i běžné potřeby ve čtyřech hlavních oblastech asistenčních služeb: AUTOMOBILY, ZDRAVÍ, CESTOVÁNÍ, DOMÁCNOST&RODINA. Europ Assistance Group je součástí skupiny Generali a dnes zajišťuje služby ve 208 zemích světa 6000 zaměstnanci, 400 lékaři a sítí 70 poboček skupiny. Skupina Europ Assistance zajistí ročně více než 10,8 milionů asistenčních intervencí a odpoví na více než 56 milionů telefonátů.