Loading...

Europ Assistance poskytla pomoc

Tipy a novinky

Společnost Europ Assistance s.r.o., která je od počátku roku 2010 jedničkou v realizaci cestovního pojištění v České republice, oznamuje přehled pojistných událostí za letní sezónu 2010 (červen – srpen). Základním trendem bylo výrazné navýšení počtu pojistných událostí v Egyptě, které odpovídá i nárůstu zájmu českých občanů o tuto destinaci.

Za pouhé tři letní měsíce, od června do srpna, realizovala společnost Europ Assistance celkem přes 7 200 pojistných událostí. Ve srovnání s rokem 2009 se jedná o více než 160% růst z původních 2 700 událostí.

Letošní letní sezóna byla pro naši společnost ve všech směrech rekordní. Primárně jsme se zaměřili na poskytování kvalitní lékařské asistence našim klientům a maximální efektivitu vynaložených prostředků na tuto péči. Za tímto účelem jsme personálně posílili tým, který zajišťuje bezproblémový chod a dostupnost naší asistenční centrály v Praze. Současně jsme také před touto sezónou vybudovali nový tým pro likvidaci pojistných událostí,“ říká Vladimír Fuchs, obchodní ředitel a prokurista společnosti Europ Assistance. „Očekávaný velký nárůst pojistných událostí v oblasti cestovního pojištění, ovlivněný zahájením spoluprací s Českou pojišťovnou a s pojišťovnou Chartis na straně jedné a růstem stávajících spoluprací s pojišťovnami Uniqa, Generali a Cardif pro Vita na straně druhé řádně prověřil profesionalitu celého našeho týmu lékařských odborníků a operátorů,“ dodává V. Fuchs.

Z celkového počtu pojistných událostí připadlo v letošním roce na Egypt celých 27 %, tedy cca 2 000 případů. Oproti předchozímu období se jedná o výrazný nárůst, kdy podíl činil pouze 20 %. Mezi další destinace, které patří s počtem pojistných zásahů na špičku, patří Řecko, Bulharsko a Chorvatsko. V Řecku byl zaznamenán relativní pokles počtu řešených události o tři procenta na 19 %, naopak vzrostl počet případů v Bulharsku o 4 % na aktuální 15% podíl ze všech pojistných událostí. Počet asistencí v Chorvatsku pokračoval v trendu posledních let a v portfoliu Europ Assistance poklesl o 2 % na 6 % z celku.

Z pohledu diagnóz se na prvních místech vyskytují dvě významné oblasti. Nejčastější skupinou jsou stejně jako v minulém roce potíže zažívacího ústrojí (22 %), které se nejčastěji vyskytují právě v Egyptě a Řecku. Způsobené jsou většinou požíváním lokální neupravené vody a potravin z ní připravených. Tato voda má jiné bakteriální složení než v evropských podmínkách a proto není četnost pojistných událostí s touto diagnózou překvapením.

Druhou nejčastější skupinou diagnóz jsou infekce dýchacích cest spolu s ušními, nosními a krčními chorobami (ORL), které tvoří celkem 18 % případů. Ty jsou nejčastěji způsobené reakcí cestováním oslabeného organismu na teplotní změny klimatu, v kombinaci s nevhodným používáním klimatizací, například při cestováním automobilem, letadlem nebo v hotelovém pokoji.

Další silné skupiny intervencí dle diagnóz tvoří úrazy, alergické projevy a kožní problémy. Velmi diskutovanou skupinou jsou z těchto zejména úrazy. Ty mají často velmi vážné následky, ale lze jim úspěšně předcházet. Mezi jejich příčiny patří především podcenění vybavení a vlastních schopností jak při běžné turistice, tak i při provozování sportů.

Bohužel i letos byly řešeny události s nejtragičtějšími následky. Ve zmiňovaném období letní sezóny Europ Assistance zajišťovala asistenční služby v 19 případech úmrtí. Jednalo se o dopravní nehody, srdeční příhody a úrazy. Nejčastější službou v takové situaci je administrativní podpora pozůstalým při zajištění dokumentace nutné pro převoz tělesných ostatků a samotná repatriace zpět do České republiky.

Přestože dozvuky léta jsou stále všudypřítomné a analytické rozbory provozu budou ještě nějakou dobu probíhat, Europ Assistance se již plně koncentruje a připravuje na zajištění nadcházející zimní turistické sezóny. „Ta je samozřejmě spojena především se zimními sporty a pro oblast naší asistenční služby pro občany České republiky tedy především s řešením souvisejících úrazů a lékařských ošetření v alpských zemích. Doporučení pro nadcházející zimní sezónu, která plynou ze zkušeností při řešení zimních pojistných událostí, jsou následující. Zásadní je při cestě do zahraničí zajištění cestovního pojištění s odpovídající částkou pojistného plnění. V případě úrazu na horách se může částka na jednu pojistnou událost bez problému vyšplhat do stotisícových částek,“ říká David Klouček, vedoucí medicínského oddělení ve společnosti Europ Assistance. „Dalším doporučením je vhodné připojištění sportovních aktivit, které zamezí případným sporům v již tak napjaté a nepříjemné situaci. Je vhodné si plánované aktivity detailně probrat se zprostředkovatelem pojištění a zabezpečit si pro sebe i rodinné příslušníky odpovídající pojistnou ochranu,“ dodává na závěr D. Klouček.

Europ Assistance Česká republika

Byla založena v roce 2001. Postupně se stala jednou z vedoucích společností na trhu asistenčních služeb pro oblast automobilů a cestovního pojištění. Obsluhuje dnes více než 40 korporátních zákazníků z České a Slovenské republiky ve čtyřech oblastech asistenčních služeb. V roce 2009 zajistilo 70 pracovníků Europ Assistance Česká republika více než 25 000 asistenčních intervencí v oblastech AUTOMOBILY, ZDRAVÍ, CESTOVÁNÍ, DOMÁCNOST&RODINA. Mezi zákazníky společnosti patří například: pojišťovny Generali, Česká pojišťovna, UNIQA, Cardif pro Vita, Chartis, AEGON, Grupama, Zdravotní pojišťovna Metal-Aliance nebo automobiloví výrobci a importéři značek Renault, Nissan, Honda, Toyota, Lexus, FIAT, Alfa Romeo, Lancia, Ferrari, Maserati a jiní. Europ Assistance je certifikovanou společností v oblasti řízení kvality dle systému ISO 2001:9001.

Poslední aktualizace: 24.9.2010
Europ Assistance poskytla pomoc na mapě
Kvalita příspěvku:
hodnotit kvalitu příspěvku | nahlásit příspěvek redakci
Sdílet s přáteli
Byl jsem zde!
Zapamatovat
zavřít reklamu