Filmový turismus – po stopách nejúspěšnější reklamy světa
Nejvíce oceňovaný reklamní spot roku 2012 se natáčel v Česku. Podle statistik Gunn Reportu je reklama na francouzskou televizní stanici Canal+ nejúspěšnějším spotem za posledních 14 let. Gunn Report vychází ze sčítání ocenění na festivalech reklamy, sám klip získal mnoho cen a režisér spotu Matthijs van Heijningen je zároveň nejoceňovanějším režisérem roku 2012.
„Čím víc se díváte na stanici Canal+, tím víc milujete film,“ zní slogan reklamy na francouzský satelitní kanál.
Celé natáčení spotu se odehrávalo v Česku, konkrétně na hradě Kost, na Barrandově, v symfonickém studiu v Hostivaři a také v kancelářích české firmy Unit+Sofa, která natáčení zajistila.
I Český Krumlov se stal dějištěm výpravné reklamy, režisér Peter Thwaites si vybral město Český Krumlov pro svou novou kampaň na pivo Guiness, druhý spot ze série „Made of More“, která vypráví příběh neobyčejných magických hodin, které se rozhodnou samy řídit čas tak, aby vylepšily osudy města i místních lidí. Děj černobílé reklamy se odehrává na konci 19. století a pozorní diváci v ní poznají známá místa Českého Krumlova, například náměstí Svornosti s barokní kašnou, Lazebnický most či bývalý kostel sv. Jošta na Latráně. Spot byl natočen v průběhu října minulého roku během pěti dnů. Reklama se ve Velké Británii vysílá od 24. ledna.
„Agentura CzechTourism podporuje jako jedno z mnoha odvětví regionálního turismu filmový turismus. Institut turismu ČR, který se tomuto specifickému cestovnímu druhu věnuje, pracuje na projektu Filmový turismus – produkt cestovního ruchu, jehož cílem je vytvoření nového inovativního komplexního produktu cestovního ruchu na národní a regionální úrovni s návazností na filmový turismus,“ říká generální ředitel agentury CzechTourism, Rostislav Vondruška.
Jakub Hlaváček, ředitel nově vzniklého institutu cestovního ruchu ČR doplňuje: „V rámci projektu počítá agentura se zapojením nových technologií – vytvořením mobilní aplikace, která bude turistu provázet po filmových místech, použitím videosekvencí a fotografií z tuzemských filmů, kde jsou české lokace, dále chce přizpůsobit nabídku regionu pro filmového turistu a podobně.“
Agentura CzechTourism podporuje regiony, aby mohly tento specifický druh cestovního ruchu, kdy je hlavní motivací návštěvníků zhlédnout natáčecí nebo filmová místa v průběhu natáčení či po distribuci hraného filmu do kin nebo do televizního vysílání, naplno rozvinout.