Holiday World 2012
V sérii veletržních prezentací, při kterých je možné získat informace a propagační materiály z Krkonoš, tradičně pokračoval pražský veletrh Holiday World 2012. Podle statistiky Libora Patočky z pořádající organizace Incheba Expo Praha, v Areálu Výstaviště na ploše 20 000 m2 se více než dvaatřiceti tisícům platících účastníků a dalším osmi a půl tisícům zástupců odborné veřejnosti včetně novinářů představilo 725 vystavovatelů ze 47 zemí.
Za celou dobu více než dvacetileté historie konání veletrhu Holiday World, dle pořadatelů, nedošlo nikdy k tak extrémnímu a dlouhodobému poklesu venkovní teploty. Praha se ve dnech 9. – 12. února oblékala do ledového hábitu. Dostatek sněhu k zimním radovánkám v období Jarních prázdnin však stále dopřávaly pouze horské lokality, což je v letošním roce pro zdejší podnikatele jistě výhoda.
Nejvyšší české hory bylo možné „spatřit“ ve stáncích Královéhradeckého kraje a státní agentury Czech Tourism. Obě expozice měly stejný přitažlivý design jako při únorovém brněnském RegionTour.
Na pražském veletrhu Krkonoše manažersky zastupoval Pavel Klapuš ze Svazku Krkonoše, který doplnil: „I když jsme si ve Svazku vědomi, že veletrhy cestovního ruchu nejsou nejdůležitějším zdrojem informací o nabídce a možnostech uspokojit zájmy jejich potencionálních návštěvníků, přesto účast na nich nelze podceňovat. Za prvé jsou příležitostí k setkávání s kolegy z dalších turistických regionů, s bohatou tématikou výměny zkušeností, možnostmi uplatnit názory Krkonoš v diskusích s představiteli státu, CzechTourismu i odborných společností na stěžejní otázky legislativy, organizace i financování cestovního ruchu u nás. V současné době je to připravovaná Koncepce rozvoje cestovního ruchu na léta 2014 – 2020 a návrh Zákona o cestovním ruchu. Za druhé pak možnost nabídnout nezanedbatelnému počtu návštěvníků veletrhu informace o Krkonoších, tak říkajíc z první ruky. K tomu jsme měli jak poměrně kvalitní celokrkonošské informační materiály, tak i dost propagačních tiskovin především těch podnikatelů, kteří se v Krkonoších podílejí na jejich společné propagaci a podpoře prioritních projektů Svazku, v rámci Fondu cestovního ruchu Krkonoš. Nejvyšší české Hory byly v Praze pro návštěvníky vidět. V kruzích ovlivňujících perspektivy cestovního ruchu v republice slyšet.“
„Expozice Královehradeckého kraje byla umístěna ve vstupní hale holešovického Výstaviště,“ upřesnila Alenka Slachová, pracovnice Regionálního informačního centra Krkonoše. „Navzdory mrazivému zimnímu počasí měli návštěvníci u krkonošského stánku zájem spíše o letní aktivity v našem nejvyšším pohoří. Sháněli Aktuální informace o pěší turistice a cyklistice, především mapy a popisy tras. Obojí jsme jim mohli nabídnout díky Krkonošské sezoně. Nejvyšší návštěvnost jsme zaznamenali v sobotu během dopoledne. Propagačních materiálů byl dostatek, mohli jsme tedy všem poskytnout kompletní informace o celých Krkonoších.“
„O Krkonoše je u české veřejnosti tradičně velký zájem,“ uvedla Sylva Dlouhá, vedoucí odboru cestovního ruchu při MěÚ ve Šp. Mlýně. “Časté dotazy směřovaly nejen na hlavní střediska regiónu, jako jsou Špindlerův Mlýn, Harrachov, Pec pod Sněžkou a další. Návštěvníci se pídili i po menších typu Horní Malá Úpa, Poniklá či Vítkovice, kde by mohli v klidu strávit svoji zimní dovolenou. Zimy se týkaly otázky na možnosti běžeckého lyžování v Krkonoších a upravované tratě v okolí zimních center. Letní dotazy směřovaly často na téma rodinná dovolená – ubytovací možnosti a nenáročné sportovní aktivity pro rodiny s menšími dětmi.
Nastupujícím fenoménem u českých i zahraničních, převážně polských a německých návštěvníků, je „putování po Krkonoších“ s možností přespání na horských boudách. Trend se netýká pouze pěších turistů, ale i cyklistů, kteří by uvítali širší síť cyklistických tras s přesahem do Polska. Veletrh hodnotím jako úspěšný a i do budoucna je společná prezentace Krkonoš velmi důležitá.“