Loading...
Asociace hotelů a restaurací České republiky (AHR ČR) zveřejnila průzkum evropské konfederace asociací hotelů a restaurací HOTREC analyzující využití slevových portálů hoteliéry. Tyto systémy využívá pouze 30% provozovatelů hotelů. Dle názorů hoteliérů systémy nepřináší více opakovaných hostů a zároveň snižují loajalitu jejich stálých klientů. V době kampaní na slevových portálech se snižuje hodnocení hostů v recenzích až o 10%.
Po průzkumu využití slevových portálů a jejich dopadu na úroveň kvality služeb v České republice, byl proveden podobný průzkum také na evropské úrovni. Dle informací, které z průzkumu vyplývají, mají hoteliéři jednotný názor. Masové a dlouhodobé využívání slevových portálů vede k úbytku opakovaných hostů a během kampaně dochází ke zhoršování hodnocení hosty na recenzních stránkách až o 10%.
Z analýzy vyplývá, že nabídku služeb přes webové portály využívá do 30% hoteliérů. Z toho zhruba polovina během celého roku a další polovina pouze v době mimo sezónu. Ve většině případů se provize slevových portálů pohybuje v rozmezí 21% – 30% z celkové částky. Mezi hlavní rizika využívání těchto nástrojů patří vysoké distribuční náklady, dlouhodobé snižování loajality zákazníků k danému zařízení, negativní dopad na hodnocení kvality služeb prostřednictvím recenzí hostů a minimální konzumace hostů nad rámec předem zakoupených služeb ve speciálních slevách. Dlouhodobé využívání těchto systémů se promítne do kvality poskytovaných služeb. Řada hoteliérů zprvu chápala slevové portály především jako výhodný marketingový nástroj, avšak vzhledem k cenám, za které se služby na portálech prodávají, a účtovaným provizím je to relativně drahá forma propagace.
Evropská konfederace prostřednictvím svého výboru pro kvalitu připravuje vzdělávací materiály pro provozovatele hotelů, které budou upozorňovat na rizika využívání těchto systémů z hlediska ekonomiky provozů a dopady do rozvoje kvality služeb. Zároveň připraví metodické příručky, za jakých podmínek by tyto systémy měly být využívány. HOTREC na svém jednání valné hromady v Dublinu schválil jednohlasně tento postup a zařadil problematiku slevových portálů do své agendy.
Slevové portály využívá několik tisíc hotelů, včetně těch nejvýznamnějších.