Loading...

Jarní prezentace Krkonoš

Tipy a novinky

Série popularizace nejvyšších českých hor prostřednictvím Krkonoš – svazku měst a obcí systematicky pokračuje. Ve slovenském Trenčíně a v polském Krakově prostřednictvím prezentace tištěných propagačních materiálů a map.

V polské Jelení Hoře na veletrhu TOURTEC Krkonoše zastupovala Alena Slachová, která blíže popsala: „Patnáctý ročník se uskutečnil tradičně na historickém náměstí v srdci Jelení Hory. Krkonoše se jako každý rok účastnily s polským partnerem na stánku Zwiazku Gmin Karkonoskich. I přes deštivé počasí byl zájem veřejnosti značný, a to asi i díky pestrému doprovodnému programu. Polští návštěvníci se zajímali především o cyklistické trasy a ubytování na české straně Krkonoš. Jako vždy byly poptávány turistické noviny letní i zimní vydání Krkonošské sezony a jízdní řád Krkonošských cyklobusů.

Velký úspěch zaznamenaly nově vydané celokrkonošské materiály, především Dlouhé sjezdy a skládačka Hory zážitků po celý rok. Potěšující je fakt, že mnoho příchozích, kteří se u stánku zastavili, českou část Krkonoš zná a rádo se do ní vrací.“

„V Praze v Národním domě se uskutečnil veletrh „Česká příroda“ orientovaný na národní parky a chráněné krajinné oblasti. Krkonoše měly stánek blízko vstupního schodiště, takže si prezentace všimli návštěvníci hned při příchodu. Jelikož to byl první ročník, nikdo nevěděl, co od veletrhu můžeme čekat. Byli jsme mile překvapeni, kolik lidí přišlo. Dopoledne prvního dne bylo převážně vyhrazené pro školy. Nejen pro děti byly připravené vědomostní soutěže o hezké ceny. Veletrh byl i prodejním a lze konstatovat, že takový zájem o krkonošské produkty jsem nečekala. Nejžádanějšími propagačními materiály byla Krkonošská sezóna, Cyklobusy a Tipy na výlety,“ konkretizovala Petra Zítková z Regionálního turistického informačního centra Krkonoše.

„Wroclav je ideální místo pro prezenci Krkonoš v Polsku. Malá vzdálenost, rovinatá poloha a veliké město s dostatečnou zaměstnaností je předpokladem pro cestování,“ uvedla Miroslava Chaloupská ze Svazku Krkonoše další lokalitu, kde mohli zájemci poznat blíže Krkonoše. Festival dobrého piva je u Poláků velice oblíbenou akcí. I přes nepřízeň počasí byl hojně navštívený. Areál byl umístěn do krásného parku na okraji Wroclavi s dobrým spojením městskou hromadnou Dopravou s centrem města. Kromě několika desítek polských pivovarů se představovaly i pivovary české, u kterých byla fronta na ochutnávku piva. Při této příležitosti jsme využili nabídku zahraničního zastoupení CzechTourism ve Varšavě, které mělo v pronájmu čtyři mobilní dřevěné domky. Účast nám byla doporučena i pracovníky Královéhradeckého kraje, kteří měli dobrou zkušenost z předchozího roku 2012. V každém domku byla prezentace dvou subjektů. Společně s Královéhradeckým krajem jsme interiér vyzdobili rolapy. Sousední domek byl upraven na prodej piva soukromého pivovaru z Frenštátu pod Radhoštěm. Poláci, čekající na natočení piva, se často zastavili i v našem domku a poptávali informace o České republice, Krkonoších a Královéhradeckém kraji.

Zajímali je turistické pěší i Cyklotrasy, jejich značení a náročnost, cykloturistické tištěné materiály a ubytování. K orientaci v terénu jsme při výkladu používali propagační materiál Krkonoše po celý rok. Má na jedné straně vytištěnu mapu regionu. Na ní jsme všem, kteří měli zájem, ukazovali trasy a místa, která je zajímala. Někteří vzpomínali na prožitou zimní dovolenou. I přes nepřízeň počasí a chladno veletrh dobrého piva navštívilo okolo 10 000 platících hostů. V odpoledních hodinách to byly převážně rodiny s dětmi. Prezentací jsme měli příležitost oslovit cílovou skupinu obyvatel, která bude cestovat i po českých pivovarech, kterých není v Krkonoších málo,“ vysvětlila M. Chaloupská.

Ve středu 22. května 2013 se v sídle Krajského úřadu Libereckého kraje uskutečnilo Fórum podnikatelů cestovního ruchu Libereckého kraje. Program uvedla Hana Maierová, náměstkyně hejtmana pro resort cestovního ruchu, památkové péče a kultury. Dále byly zařazeny referáty o spolupráci s cestovními kancelářemi (Asociace cestovních kanceláří), vzdělávání v cestovním ruchu a informační kampaň pro provozovatele služeb (CzechTourism), ale i marketingové aktivity Libereckého kraje pro rok 2013 a novinky v turistických regionech ve spolupráci podnikateli ve Sdružení Českolipsko, Sdružení Český ráj, Turistický region Jizerské Hory. Za Krkonoše - svazek měst a obcí Josef Nosek, manažer regionálního rozvoje, uvedl: „Zrekapitulováno bylo uplynulé období a s ním úprava lyžařských běžeckých tras a představeny letní a marketingové aktivity, včetně nově vydaných propagačních materiálů. Podnikatelé byli seznámeni se systémem spolupráce a Fondem cestovního ruchu Krkonoše, s jeho fungováním a možností se přidat ke společnému dílu a tím pro sebe získat jisté výhody. Představena byla nedávno dokončená Integrovaná strategie rozvoje regionu Krkonoše a vysvětleny priority a zásadní význam tohoto dokumentu,“ uzavřel J. Nosek.

Poslední aktualizace: 24.5.2013
Jarní prezentace Krkonoš na mapě
hodnotit kvalitu příspěvku | nahlásit příspěvek redakci
Sdílet s přáteli
Byl jsem zde!
Zapamatovat
zavřít reklamu