Kam se chystají Češi o letošních Velikonocích?
Hotelový vyhledávač trivago.cz zjistil, kam se v letošním roce chystají Češi na velikonoční prázdniny. Nejoblíbenější cílovou destinací se stala opět Praha, kde si Češi dopřejí v průměru 3 noci a za ubytování jsou ochotni zaplatit 1 781 Kč. Letos se mezi 10 nejoblíbenějšími destinacemi Čechů oproti loňsku objevil Berlín, Benátky a Krakov. Naopak loni druhý Řím je letos až na 11. místě.
Nejvíce Čechů si přeje letošní Velikonoce strávit v Praze. Následuje Londýn, Budapešť a TOP pětku pak uzavírá Berlín. Ve většině případů stráví Češi na dovolené 4 noci, nejdelší prázdniny (6 nocí) volí v případě Dubaje. Tam jsou také ochotni zaplatit nejvíce (v průměru 5 546 Kč).
Kromě Berlína jsou Češi ochotní letos zaplatit za ubytování v TOP 10 velikonočních destinacích mnohem méně než loňský rok. Například za ubytování v Londýně, který se loni umísti na 4. místě a letos je dokonce druhý, letos chtějí dát v průměru 3 611 kč za noc, zatímco minulé Velikonoce to bylo 4 129 Kč. Největší rozdíl mezi těmito 10 destinacemi zaznamenaly Benátky, v nichž jsou letos Češi ochotni dát za ubytování o 34 % méně – zatímco loni si dopřáli ubytování v průměru za 4 668 Kč, letos jsou je to pouze 3 062 Kč. Přitom však plánují objevovat krásu tohoto města stejný počet dní jako loni, respektive hledají ubytování na 3 noci. Naopak více jsou Češi ochotni zaplatit v Berlíně, a to o 9 %. Nejmenší změnu (3% nárůst) zaznamenala Budapešť.
Letos chybí v TOP 10 Čechy oblíbených velikonočních destinacích taková města, jako jsou Řím (letos 11.), Barcelona (15.) a Český Krumlov (14.) Naopak nově se v ní objevil Berlín (loni skončil 12.), Benátky (loni na 16. místě) a polský Krakov (loni až na 21. pozici).
Praha se pravidelně umísťuje na prvním místě mezi oblíbenými destinacemi Čechů. To ostatně potvrzuje i analýza cestovního chování roku 2015, kterou provedl hotelový vyhledávač trivago.cz.
O trivagu
Cestovatelé najdou tu nejlepší nabídku ubytování na www.trivago.cz. trivago jakožto největší hotelový vyhledávač porovnává nabídky 1 milionu hotelů na více než 250 rezervačních stránkách. trivago disponuje také více než 200 miliony recenzí shrnujícími zkušenosti předchozích hotelových hostů a databází 15 milionů fotografií. Přes 120 milionů návštěvníků měsíčně nalezne svůj ideální hotel díky použití trivago filtrů. trivago bylo založeno v roce 2005 v německém Düsseldorfu a v současnosti je v provozu 55 mezinárodních platforem ve 33 jazykových verzích