Loading...
Turisté z Číny utratili ve druhém čtvrtletí letošního roku v Česku za nákupy o 66 procent více než ve stejném období předchozího roku. Meziročně vzrostly i výdaje ruských turistů, či turistů z Thajska. Na rozdíl od prvního čtvrtletí zaznamenali obchodníci nárůst výdajů také u turistů z USA. Vyplývá to ze statistiky společnosti Global Blue Czech Republic.
Nákupy zahraničních turistů ze zemí mimo Evropskou unii ve druhém čtvrtletí meziročně vzrostly o 26,9 procenta. Nejvíce již tradičně utráceli Rusové. Oproti loňsku vzrostl objem jejich nákupů ve druhém čtvrtletí o 33,5 procenta. Průměrná hodnota jednoho nákupu ruského turisty se zvýšila o 238 korun na 6818 Kč.
Druhým nejvýznamnějším mimoevropským trhem byla ve druhém čtvrtletí Čína, když podíl čínských turistů na celkových nákupech dosáhl 6,8 procenta. Výdaje na nákupy čínských turistů ve druhém čtvrtletí meziročně vzrostly o 66,2 procenta. Průměrná hodnota nákupu jednoho čínského turisty vzrostla meziročně o 3112 korun na 13743 Kč.
V přepočtu na osobu utráceli nejvíce ze sledovaných zemí turisté z Thajska, když průměrná hodnota jednoho nákupu činila 16986 korun. Podíl thajských turistů na celkovém objemu transakcí byl přitom ve srovnání s čínskými zhruba poloviční.
„Za druhé čtvrtletí očekáváme růst příjezdů zahraničních turistů v rozmezí 2 až 6 procent. Z Číny podle našich předběžných odhadů přijelo do ČR přes 40 tisíc turistů,“uvedl Rostislav Vondruška, generální ředitel agentury CzechTourism.
Statistika společnosti Global Blue o nákupním chování zahraničních turistů zahrnuje všechny země mimo EU. Data vycházejí z počtu a finančního objemu žádostí o vrácení DPH zahraničním turistů ze zemí mimo EU. Podrobná data o nákupním chování zahraničních turistů ze zemí mimo EU naleznete zde: http://vyzkumy.czechtourism.cz
Aktuální informace o návštěvnosti zahraničních turistů za druhé čtvrtletí zveřejní Český statistický úřad 7.srpna 2012.