Loading...
Které z pamětihodností a turistických atrakcí patří ve Středočeském kraji k nejoblíbenějším a jakými aktivitami se Středočeská centrála cestovního ruchu zapojí do obnovy a podpory turismu v kraji?
Podle Výběrového šetření cestovního ruchu (zdroj ČSÚ) se Středočeský kraj stal v minulém roce nejnavštěvovanějším v celé republice. Z šetření, které probíhalo ve vybraných domácnostech, se ukázalo, že počet absolvovaných návštěv tuzemských turistů po regionu dosáhl okolo 4 500 000. „Potvrdilo se, že jsou střední Čechy velmi oblíbenou turistickou destinací. Jsem za to moc ráda, ale určitě se těmito výsledky nenecháme uchlácholit a budeme cestovní ruch v našem kraji podporovat všemi možnými prostředky. Nyní, kdy nelze očekávat takovou návštěvu turistů ze zahraničí, je jeho podpora ještě důležitější než kdykoliv dříve,“ nechala se slyšet hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová.
Také agentura CzechTourism provedla rozsáhlý průzkum návštěvnosti turistických cílů České republiky a výsledky získané z dat za rok 2019 představila na webu tourdata.cz. Z průzkumu vyplynulo, že nejnavštěvovanějším místem ve Středočeském kraji je AquaPalace Praha, kde se počet registrovaných návštěvníků v minulém roce vyšplhal na 1 013 900. Druhým nejhojněji navštěvovaným cílem je sedlecká kostnice, kterou navštívilo 482 600 turistů. Poté následuje chrám svaté Barbory v Kutné Hoře (347 500), ŠKODA Muzeum (274 200), hrad Karlštejn (212 400), zámek Loučeň (180 300), katedrála Nanebevzetí Panny Marie v Sedlci (172 600), zámek Konopiště (148 000), Velkopopovický pivovar (132 400) a Hrádek spadající pod České muzeum stříbra (124 600).
Přesto, že Středočeský kraj patří mezi nejpopulárnější regiony v roce 2019, nemělo by se ani zde na systematickou podporu turismu zapomínat. Naopak je nutné v současné nelehké a pro cestovní ruch náročné době učinit kroky, které ho podpoří. Středočeská centrála cestovního ruchu se do všeobecných snah zapojí mimo jiné rozsáhlou několikaměsíční marketingovou kampaní, jejímiž tvářemi se staly osobnosti české kulturní, sportovní a podnikatelské scény. V rámci fotografických a textových výstupů budou široké veřejnosti představena oblíbená místa ambasadorů pocházejících ze středních Čech nebo v nich nyní žijících. Známé tváře nám také sdělily, kam nejraději jezdí na výlety, jaké jsou jejich cestovatelské preference nebo plány na letošní léto.
Touto přívětivou a populární formou chce SCCR podpořit nejen turismus jako takový, ale také tuzemské podnikatele a drobné živnostníky. Do kampaně se zapojil například hudebník Felix Slováček, který pohovořil o tom, jak a kde nejraději tráví volné dny: „Volný čas, kterého je bohužel velmi málo, nejraději trávím na procházkách v lesích, na golfových greenech nebo na tenisových kurtech. Ve středních Čechách je mnoho působivých míst, kam se rád vracím, například Kutná Hora, Kolín, Čáslav, Mělník, Mladá Boleslav, Kladno, Slaný nebo Nelahozeves, kde se narodil Antonín Dvořák.“
Další tváří kampaně se stala operní pěvkyně Andrea Kalivodová: „Miluji výlety do přírody, pěšky i na kolech. Překrásná je třeba krajina kolem Jílového u Prahy, pravidelně jezdím na zámek Konopiště, na Kokořínsko a Benešovsko nebo ke Struhařovskému rybníku. V létě často zamířím na kopec Cukrák,
v zimě zase do lyžařského areálu Chotouň,“ svěřila se Kalivodová.
O oblíbené lokality, které rád prozkoumává na motorce, se podělil také podnikatel a předseda Fóra cestovního ruchu ČR Viliam Sivek: „Nejraději mám cesty kolem Karlštejna, Křivoklátu a Kutné Hory, skvělé trasy jsou také na Kokořínsku. Na motorce nikdy nevyjíždím mimo střední Čechy, není třeba! Je tu ještě mnoho míst, na něž bych rád zavítal.“
„V současné době je tolik důležité podpořit turismus, podnikatele a drobné živnostníky. Jsem ráda, že se do těchto činností může Středočeská centrála cestovního ruchu zapojit. Kampaň se známými a oblíbenými tvářemi nejen z české kulturní scény považuji za počin, který by mohl zaujmout širokou veřejnost. Snažíme se přitáhnout pozornost k celému regionu a upozornit na jeho nesčetné krásy a pestré bohatství,“ uvedla ředitelka SCCR Zuzana Vojtová o nové rozsáhlé marketingové kampani centrály.