Největší výhra pro turistickou zemi Německo: 25 let od pádu zdi a 25 let německé jednoty
Pád zdi a znovusjednocení Německa patří k nejvýznamnějším okamžikům novodobé historie Německa. Kromě jiného tyto události důležitým způsobem ovlivnily také cestovní ruch v Německu.
„Znovusjednocení Německa bylo šťastným okamžikem pro všechny Němce," potvrzuje Iris Gleicke, členka spolkového sněmu, pověřenec spolkové vlády pro nové spolkové země a střední podniky v cestovním ruchu. „Viditelnými prvky sjednocování jsou zmodernizovaná a restaurovaná centra historických měst, vylepšená infrastruktura a mezinárodně konkurenceschopná, ekonomicky silná struktura středních podniků ve východním Německu. Velké šance a potenciál je zejména ve venkovských oblastech. Zde je cílem především další rozvoj infrastruktury," dodává parlamentní sekretářka Ministerstva pro průmysl a energie (BMWi).
„Od roku 1993, kdy bylo poprvé provedeno společné statistické šetření v oblasti cestovního ruchu, se počet přenocování zahraničních turistů v Německu téměř zdvojnásobil. Docíleno bylo dalších 37,2 milionů přenocování zahraničních hostů v Německu, z nichž 12, 8 milionů připadalo právě na nové spolkové země," zdůrazňuje Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva Německé turistické centrály (DZT). V roce 2013 se německý příjezdový cestovní ruch vyvíjel vynikajícím způsobem, poprvé v historii překročil počet přenocování zahraničních hostů v Německu pomyslnou hranici 70 milionů, což odpovídalo meziročnímu nárůstu 4,5 %.
DZT využívá tyto výroční události k tomu, aby témata pádu zdi a znovusjednocení Německa propojila v roce 2014 a 2015 se svými marketingovými aktivitami, které realizuje po celém světě. „25 let od pádu zdi ukazujeme turistickou zemi Německo z 25 různých úhlů pohledu. Součástí celé programové skladby jsou kulturní atraktivity a fascinující přírodní KRAJINY ve všech spolkových zemích," dodává Petra Hedorfer.
Vynikající infrastruktura pro cestování bez hranic
Po sjednocení Německa byla během posledních 25 let, jak na východě, tak na západě, kontinuálně rozvíjena a optimalizována všeobecná a turistická infrastruktura. Díky tomu se dnes může turistická země Německo prezentovat jako turistická destinace s turistickou nabídkou odpovídající nejvyšším standardům.
Rozmanitá marketingová opatření k tematickým rokům
Prostřednictvím různých marketingových a dalších opatření prezentuje DZT – 25 let od pádu zdi – širokou a rozmanitou turistickou nabídku Německa a oslovuje tímto způsobem mezinárodní zástupce médií, zástupce z oblasti cestovního ruchu a konečně i samotné koncové spotřebitele přes různé komunikační kanály, ať už online, nebo offline. Na stránkách www.germany.travel/faszination-einheit naleznou zájemci multimediální prezentaci 25 zajímavých úhlů pohledu na dnešní Německo. Kromě toho budou na sociálních médiích i krátká videa, které sem DZT umístí. Plánovány jsou i další akce - 30 tiskových konferencí, poznávací cesty pro novináře a PR akce v klíčových trzích, k nimž patří třeba Nizozemí, Španělsko, Maďarsko nebo Japonsko. DZT připravuje také v sekci určené pro novináře na www.germany.travel/presse tiskové zprávy zabývající se tématem 25 let od pádu zdi a 25 let od znovusjednocení Německa a to ve třiceti jazykových verzích. Díky tomu by měly být tyto informace plně dostupné komukoli, kdo o ně bude mít zájem.
O DZT
Německá turistická centrála (DZT) je německým národním úřadem cestovního ruchu s hlavním sídlem ve Frankfurtu nad Mohanem. Z pověření Spolkového ministerstva hospodářství a energie zastupuje Německo jako zemi cestovního ruchu a na základě rozhodnutí Německého spolkového sněmu je tímto ministerstvem podporována. DZT vyvíjí a komunikuje strategie a produkty, aby nadále budovala kladnou image německých turistických destinací v zahraničí a podporovala cestovní ruch do Německa. K tomu provozuje 30 zahraničních zastoupení po celém světě. Bližší informace najdete v našem online tiskovém centru na www.germany.travel/presse.