Německý příjezdový cestovní ruch jako důležitý hospodářský faktor
Cestovní ruch v Německu v roce 2012
Hranice 400 milionů přenocování prolomena: Německý příjezdový cestovní ruch jako důležitý hospodářský faktor
Turistická země Německo vykazuje nadále velmi pozitivní výsledky, za skvělým vývojem stojí především přenocování zahraničních hostů, která přispívají k celkovému nárůstu. V roce 2012 bylo v hromadných ubytovacích zařízeních s více než 10 lůžky zaznamenáno více než 68,8 milionů přenocování zahraničních hostů, což představuje meziroční osmiprocentní nárůst. “Předpovídanou hranici 400 milionů přenocování domácích a zahraničních turistů jsme značně překročili. Tyto výsledky potvrzují oblíbenost turistické destinace Německo, která je stále oblíbenější i mezi zahraničními návštěvníky Německa,“ vysvětluje Ernst Buchbacher, člen Spolkového sněmu, parlamentní státní sekretář Ministerstva průmyslu a technologie a pověřenec Spolkové vlády pro malé a střední podnikání.
Dynamický vývoj Evropy a států BRIC
S celkovými výsledky 68,8 milionů přenocování zahraničních hostů v Německu zaznamenal Spolkový statistický úřad v roce 2012 meziroční nárůst přenocování o osm procent. „Především evropský trh a tzv. státy BRIC se vyvíjejí nadále velmi dobře a mají velký podíl na celkových rekordních výsledcích německého příjezdového cestovního ruchu v roce 2012. Při dalším takto výrazném růstu v důležitých zdrojových trzích budeme schopni v roce 2020 prolomit hranici 800 milionů přenocování zahraničních a domácích hostů v Německu,“ zdůrazňuje Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva Německé turistické centrály (DZT). Podle výsledků studií UNWTO jsou navíc výsledky příjezdového cestovního ruchu v Německu nad celosvětovým a evropským průměrem.
O DZT
Německá turistická centrála (DZT) je německým národním úřadem cestovního ruchu s hlavním sídlem ve Frankfurtu nad Mohanem. Z pověření Spolkového ministerstva hospodářství a technologie (BMWi) zastupuje Německo jako zemi cestovního ruchu a na základě rozhodnutí Německého spolkového sněmu je tímto ministerstvem podporována. DZT vyvíjí a komunikuje strategie a produkty, aby nadále budovala kladnou image německých turistických destinací v zahraničí a podporovala cestovní ruch do Německa. K tomu provozuje 30 zahraničních zastoupení po celém světě. Bližší informace najdete v našem online tiskovém centru na www.germany.travel/presse.