Loading...
PARDUBICE 28. června 2010 – Investice Pardubického kraje do podpory cestovního ruchu v regionu za poslední tři roky klesají, a stejnou tendenci má i počet návštěvníků kraje. Zatímco v roce 2008 kraj vyčlenil ze svého rozpočtu na podporu cestovního ruchu 13,16 milionu korun a podpořil 84 projektů, loni to bylo už jen 8,943 milionu korun, o které se podělilo 65 projektů. Za letošní první pololetí putovalo z krajské pokladny na cestovní ruchu 3,632 milionu korun na 13 projektů. Vyplývá to z dat, které poskytla mluvčí Pardubického kraje Magdalena Navrátilová občanskému sdružení Dialog pro Pardubice, pořadateli konference „Pardubicko, nejhůře navštěvovaný kraj v zemi?“.
Pro druhé letošní pololetí kraj počítá s investicí čtyř milionů korun na činnost 40 turistických informačních center. Mimo tyto peníze ale mohou podnikatelé v cestovním ruchu využít dotace z evropských fondů, s jejichž získáváním zájemcům pomáhá Destinační společnost Východní Čechy, příspěvková organizace Pardubického kraje pro podporu cestovního ruchu. Její zástupce Milan Zeman na konferenci v Pardubicích prohlásil, že podnikatelé mají unikátní šanci využít evropských peněz, dokud tento zdroj neskončí.
„Podnikatelé by si měli uvědomit, že to je unikátní příležitost, a že do budoucna by to měli být oni, kdo by měl financovat činnost Destinační společnosti Východní Čechy jako zastřešující organizace, která propaguje náš region,“ uvedl Zeman. Nyní na činnost Destinační společnosti Východní Čechy přispívá Pardubický kraj. Zatímco v letech 2008 a 2009 se členský příspěvek kraje pohyboval ve výši čtyř milionů korun, letos Destinační společnost obdrží od kraje jen tři miliony Kč.
Největší loňskou investicí Pardubického kraje do podpory cestovního ruchu byl příspěvek 2,031 milionu korun na provoz a činnost turistických informačních center. Následoval projekt hygienického zařízení pro návštěvníky města Holic a tamního Muzea Dr. Emila Holuba, na který kraj přispěl 593 332 Kč a obnova a údržba cyklotras a turistických tras, již podpořil částkou 480 tisíc korun. Podle Filipa Remence, tiskového tajemníka agentury CzechTourism, která se zabývá podporou domácího cestovního ruchu, by se měli snažit ale i sami podnikatelé.
„Je potřeba si říct, jakou chcete oslovit cílovou skupinu turistů, jaké jsou profily lidí, kteří sem jezdí. Pokud vezmeme zahraniční návštěvníky, každá národnost má poněkud jiné požadavky,“ uvedl Remenec na konferenci „Pardubicko, nejhůře navštěvovaný kraj v zemi?“, jejímž hlavním partnerem byl právě CzechTourism. Pardubický kraj podle něj nemá tak velký turistický potenciál jako Karlovarský kraj nebo jižní Morava, i s tím ale dá podle mluvčího CzechTourism něco dělat.
„Ať už by šlo o nějakou celo letní dvouměsíční akci, například gastronomickou, kterou byste tu pořádali, či nějakou jinou pro rodiny s dětmi. Dá se například vytvořit akvapark nebo jedinečné centrum pro trávení letní dovolené. Je to opravdu jenom o tom, aby podnikatelé spolupracovali s veřejnou správou,“ míní Remenec. Konference se také zúčastnili zástupci Ministerstva pro místní rozvoj, Pardubického kraje, či Magistrátu města Pardubic.
Hlavním mediálním partnerem této akce byl týdeník Sedmička pro Pardubice a Chrudim, mediálními partnery Český rozhlas Pardubice, Pardubický deník a server Turistika.cz.
Audiozáznam celé konference si můžete přehrát na webu Českého rozhlasu Pardubice na této stránce: www.rozhlas.cz/pardubice/zpravodajstvi/_zprava/750796, Fotogalerii z této akce najdete na webu občanského sdružení Dialog pro Pardubice http://www.pro-pardubice.cz.
Jan Potůček
předseda občanského sdružení Dialog pro Pardubice