Loading...

Praha zná své Gambrinus Mistry výčepní

Tipy a novinky

V pražské restauraci Gastronom Originál 1869 v Nových Butovicích dnes proběhlo finále soutěže Gambrinus Mistr výčepní pro Prahu a okolí. Na nejvyšší příčce se umístil Ludvík Král z Besední restaurace v Prokopském údolí v Hlubočepích. Na druhém místě skončil David Klícha z restaurace Na Hřiště ve Vestci a třetí pozici uhájil Milan Bruckner z pražského Lokal Bloku. Všichni tři se tak zařadili mezi hrdé nositele titulu Gambrinus Mistr výčepní.

„Přestože jsem se vyučil optikem, vždycky mě lákalo řemeslo výčepního, kterému jsem nakonec podlehl. Začínal jsem sice od píky, ale vždycky jsem chtěl dosáhnout uznání v oboru. Soutěží jsem si splnil dlouholetý sen a vítězství je pro mě zadostiučiněním, že svou práci dělám dobře, všem bych takovou zkušenost doporučil,“ ocenil přínos soutěže Ludvík Král.

Obhájci pivní tradice, výčepního řemesla a především kvality piva prokázali bohaté teoretické znalosti o historii, výrobě a standardech péče o českou značku Gambrinus. Zároveň museli před odbornou porotou a za bouřlivé podpory několika desítek fanoušků předvést také praktické dovednosti od přípravy výčepu a výčepního skla, čepování piva více technikami – na dvakrát či na hladinku, až po samotné servírování piva, tak aby vyšli vstříc přání svých zákazníků.

V porotě nemohli chybět obchodní sládkové Plzeňského Prazdroje Vojtěch Homolka a Václav Berka, kteří provedli finalisty celým programem. „Abychom pivo dostali až k zákazníkovi v té nejlepší kondici, musí se nejen dobře uvařit, ale také správně uchovávat, čepovat a servírovat. Jedním z cílů soutěže je také představit povolání výčepního jako velice důležité řemeslo, které je součástí české pivní kultury,“ poznamenal obchodní sládek značky Gambrinus Vojtěch Homolka.

Nepasterizované G, pivo plné života
Během programu účastníci ocenili novinku Plzeňského Prazdroje – Nepasterizované G. Toto pivo je vařeno plzeňskými sládky z kvalitních přírodních surovin podle tradiční plzeňské receptury. Není ovlivněno pasterizací a díky šetrnému zpracování ve finální části procesem mikrofiltrace si uchovává výraznější chuť, vůni a křišťálovou jiskrnost piva Gambrinus. Pivaři si ho vychutnají ve více než 1 000 vybraných restauracích a hospodách. „Variantu v lahvích nechystáme,“ oznamuje Vojtěch Homolka, obchodní sládek značky Gambrinus a uvádí důvod: „Chceme, aby lidé v našich hospodách dostali něco výjimečného, co se jinde nedá sehnat. Proto jsme připravili Nepasterizované G právě tímto způsobem. V kombinaci s perfektním načepováním tohoto piva o správné teplotě do speciální sklenice, která svým klasickým tvarem podporuje trvanlivost a krásu pivní pěny, nabídneme pivním fajnšmekrům ojedinělý zážitek, živé pivo, které znalec ocení.“ A s úsměvem dodal: „Jsem přesvědčen, že v našich hospodách bude teď stále častěji znít hrabalovské ,Pane vrchní, panenkomarjá, co mi to nesete v půllitru za krásu.‘“

  • S celkovým prodejem téměř 9,9 milionu hektolitrů v kalendářním roce 2012 (včetně licenčních výrob v zahraničí) a s exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj, a. s., předním výrobcem piva v regionu a největším exportérem českého piva.
  • Plzeňský Prazdroj, a. s., je členem společnosti SABMiller plc. Pilsner Urquell je mezinárodní vlajkovou lodí portfolia značek SABMiller.
  • SABMiller plc je jedna z největších světových pivovarnických společností, s pivovarnickými aktivitami či distribucí ve více než 60 zemích světa napříč šesti kontinenty. Skupina značek SABMiller zahrnuje významné značky jako Pilsner Urquell, Miller Genuine Draft, Grolsch, Peroni Nastro Azzurro a mnoho dalších úspěšných regionálních značek.
Poslední aktualizace: 14.3.2013
Praha zná své Gambrinus Mistry výčepní na mapě
hodnotit kvalitu příspěvku | nahlásit příspěvek redakci
Sdílet s přáteli
Byl jsem zde!
Zapamatovat
zavřít reklamu