Stuttgartské GTM 2013 plné úspěchů – zhodnocení letošního ročníku Germany Travel Mart ve Stuttgartu
DZT hlásí obrovský úspěch GTM ve Stuttgartu
Pozitivní hodnocení GTM 2013: S velmi úspěšnými výsledky a velkou spokojeností účastníků skončil 39. ročník veletrhu GTM Germany Travel MartTM. Nejdůležitějšího B2B setkání pro turistickou zemi Německo se letos zúčastnilo na 610 mezinárodních zástupců cestovních kanceláří a novinářů z 42 zemí světa, kteří se měli možnost setkat s 350 německými partnery.
Německá turistická centrála (DZT) informovala i v roce 2013 o dění na veletrhu online a to prostřednictvím příspěvků na sociálních médiích. Na webové stránce www.germany.travel/gtmlive nalezli zájemci mnoho fotografií, videí a audio příspěvků, stejně jako doplňujících textů, které zde byly přidávány přes síť Storify. Důležitým komunikačním kanálem byl i v letošním roce Twitter: celkově se v době konání a po ukončení veletrhu objevilo přes 300 příspěvků #gtm2013. Mezinárodní tiskovou konferenci, která se uskutečnila 6. května v muzeu Porsche Museum, bylo možné sledovat online na www.j.mp/gtm2013press. Na webové stránce www.germany.travel/gtm sledovalo tyto reportáže již více než 920 uživatelů, kteří tím generovali na 2.000 zobrazení.
Profesionální organizace
Letošní ročník GTM 2013 byl organizován prostřednictvím DZT ve spolupráci s Stuttgart-Marketing GmbH a Regio Stuttgart Marketing- und Tourismus GmbH. Dvoudenní workshop, nejdůležitější akce veletrhu, konající se v ICS/Messe Stuttgart byl pro všechny zúčastněné obrovským úspěchem. Němečtí partneři chválili DZT především za profesionální organizaci workshopu a obou večerních programů – které sloužily jako perfektní příležitost k neformálnímu setkávání. Mimo to chválili také vysokou úroveň mezinárodních zástupců cestovních kanceláří.
Spokojenost německých partnerů a zvyšující se počet obchodní spolupráce
Podle bleskového průzkumu provedeného ihned po ukončení veletrhu bylo s průběhem a úrovní GTM spokojeno nebo velice spokojeno téměř 98 zúčastněných, kteří tuto akci považují za velmi důležitou a efektivní pro svou další pracovní činnost. 89 procent dotazovaných uvedlo, že se v minulosti GTM již alespoň jednou zúčastnilo. V letošním mohli účastníci realizovat nadprůměrné množství obchodních jednání, přímo uzavírat smlouvy o obchodní spolupráci a také získat nespočet důležitých kontaktů na partnery z oblasti cestovního ruchu. K tomuto účelu sloužil již potřetí za sebou systém Online-Networking Tool, jakožto centrální platforma pro navázání kontaktů mezi účastníky. Ještě před zahájením veletrhu bylo prostřednictvím tohoto rozhraní domluveno více než 12.000 schůzek. Prostřednictvím těchto schůzek se setkávali němečtí partneři z oblasti cestovního ruchu s mezinárodními účastníky GTM 2013.
Blogování@GTM
Velmi dobře byly mezi účastníky GTM přijaty také akce týkající se blogování, konkrétně tzv. BlogSpots a BlogDatings: na každém z workshopů se informovalo 30 účastníků GTM o trendu propojení cestování a blogování, tyto informace jim zprostředkovali odborníci DZT pro sociální média a členové sdružení blogujících cestovatelů. Již nyní plánují téměř všichni účastníci (99 procent), že se zúčastní i příštího ročníku GTM – od 11. do 13. května 2014 v Brémách.
O DZT
Německá turistická centrála (DZT) je německým národním úřadem cestovního ruchu s hlavním sídlem ve Frankfurtu nad Mohanem. Z pověření Spolkového ministerstva hospodářství a technologie (BMWi) zastupuje Německo jako zemi cestovního ruchu a na základě rozhodnutí Německého spolkového sněmu je tímto ministerstvem podporována. DZT vyvíjí a komunikuje strategie a produkty, aby nadále budovala kladnou image německých turistických destinací v zahraničí a podporovala cestovní ruch do Německa. K tomu provozuje 30 zahraničních zastoupení po celém světě.