Loading...
Po desetiletí již tradičně první příležitostí k orientaci ve výběru destinace pro svou dovolenou v nadcházejícím roce jsou pro zájemce souběžné mezinárodní veletrhy cestovního ruchu GO a Regiontour na výstavišti BVV v Brně. Letos se ve dnech 19. – 21. ledna představilo se svou nabídkou více než 800 vystavovatelů z 26 zemí. Svými expozicemi zaplnili plochu 25.500 m2. V nejmodernějším pavilonu P se soustředila lákadla především tuzemských regionů, pavilon F pak nabízel možnosti dovolené v zahraničí. Konkrétní expozice cestovatelských atraktivit během veletržních dnů každoročně obohacuje i pestrý doprovodný program. Sem patří m.j. expozice GO kamera s promítáním cestovatelských snímků a besedami se známými cestovateli, gastronomický festival RegFoodFest, popularizující krajovou gastronomii, či mezinárodní soutěž Gastro Junior Brno – Bidvest Cup, která dává příležitost studentům oborů kuchař, cukrář a číšník, aby předvedli své dosažené znalosti a dovednosti.
Vzhledem k sídlu veletrhů je jen logické, že své přednostní uplatnění tu nachází samo pořadatelské město Brno, nový stoprocentní vlastník veletržního výstaviště a potažmo i hostitelský kraj – Jihomoravský. Zve především k návštěvě barokních památek. Jižní Morava je po Praze regionem s nejvyšším počtem návštěvníků. Podle předběžných výsledků v roce 2016 přijelo více jak domácích, tak i zahraničních hostů, kteří sem nejčastěji zavítali ze Slovenska, Německa, Rakouska a Polska. „Největší nárůst (19,3 %, délka pobytu 2,12 noci) jsme zaznamenali u německých turistů,“ uvedla ředitelka Centrály cestovního ruchu Jižní Morava (CCRJM) Zuzana Vojtová. Konstatovala, že i jižní Morava se přidává k ústřednímu tématu letošní prezentace České republiky agenturou CzechTourism a svým konceptem „Baroko na každém kroku“ zve návštěvníky k obdivu významných barokních staveb, ať už se jedná o rodová sídla, kláštery, kostely, či jiné památky. Při této příležitosti představila nový turistický produkt, který je nyní k dispozici na webových stránkách na adrese baroko.jizni-morava.info a který nabízí program sedmidenního putování za barokními památkami po Brně i regionu - hvězdicovitě do všech světových stran.Spolu s barokním rokem se turisté mohou těšit i na Rok renesančních šlechtických rodů, který je druhým tématem roku 2017. Národní památkový ústav připravil celou řadu akcí včetně těch na Jižní Moravě, kdy například v červenci bude otevřena nová expozice na renesančním zámku v Bučovicích. Autoři nové interaktivně pojaté trasy slibují otevření prostor, které dosud byly využívány pouze jako provozní zázemí zámku a které návštěvníkům pomohou poznat životní styl moravské aristokracie, především z Bučovic a okolí, v období kolem roku 1600. Letošní kalendář turisticky zajímavých akcí, které se konají v Brně a v celém Jihomoravském kraji, je lákavý a více než bohatý. Svědčí o tom i 450 tipů, které na období celého roku vybrala a doporučuje Centrála cestovního ruchu Jižní Morava a které jsou k nalezení na webových stránkách www.ccrjm.cz. Osvětlují například, jak Moravské zemské muzeum oslaví 200 let od svého založení, jaké novinky se chystají ve znojemském Muzeu pivovarnictví, kdy se do ZOO Brno vrátí po čtrnácti letech lvi, kdy začne turistickou sezónu bobová dráha Kadlcův mlýn, proč mají cyklisté zamířit do Sportparku Boskovice nebo na Strážnicko, kde najít na Břeclavsku rodinný park Hájenka s lanovým centrem, kdy začne jezdit vinařský expres z Lednice až do rakouského Schrattenbergu, jak si užít celé řady jihomoravských lokalit, nabízejících výběr lázeňských a wellness kapacit a mnoho dalších atraktivit.
Miroslav Navara