Loading...
Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva Německé turistická centrály (DZT), zveřejnila u příležitosti konání konference „greeenmeetings und events Konferenz 2013“ pořádané organizacemi GCB/German Convention Bureau e.V./ a Evropským spolkem pořadatelských center e.V. (EVVC) nejnovější výsledky vývoje cestovního ruchu v Německu. Konference byla otevřena pod záštitou Petera Altmaiera, spolkového ministra životního prostředí, ochrany přírody a jaderné bezpečnosti, 26. února 2013 v Darmstadtu.
Německo je jedničkou mezi cíli obchodních a služebních cest
V minulém roce zaznamenal podstatný nárůst především segment služebních a obchodních cest. Podle předběžných údajů šetření IPK International a World Travel Monitoru (WTM) vzrostly v roce 2012 obchodní a služební cesty evropských hostů směřujících do Německa na téměř 13 milionů cest, což představuje meziroční nárůst 12,3 procent. „Německo tak obsadilo opět i v roce 2012 první příčku mezi destinacemi obchodních a služebních cest pro evropské hosty. Toto umístění představuje vynikající úspěch a svědčí rovněž o hospodářské síle naší země,“ vysvětluje Ernst Burgbacher, člen Spolkové vlády, parlamentní státní sekretář Ministerstva hospodářství a technologii a pověřenec spolkové vlády pro malé a střední podnikání v cestovním ruchu. V celosvětovém měřítku zaznamenal segment obchodních a služebních cest meziroční nárůst 7 procent.
Zvláštní pozornost si turistická země Německo zaslouží především jakožto cíl propagačních obchodních cest. Téměř polovina z objemu obchodních cest připadá právě na propagační obchodní cesty, mezi něž se řadí oblasti konferencí MICE (Meetings, Incentives, Conventions and Congresses, Events and Expositions). „V roce 2012 stoupl počet propagačních cest z evropských trhů do Německa na 6 milionů cest, vzrostl tedy o 16,5 procent, pro Německo tak tento segment představuje velmi důležitý hospodářský faktor,“ vysvětluje Petra Hedorfer.
Matthias Schultze, vedoucí GCB k tomu dodává: „Turistická země Německo je na špici v pořádání tzv. udržitelných a „greeen“ akcí. My také značně podporujeme v oblasti udržitelnosti aktivity lokalit pořádajících tyto akce. Prvním krokem v tomto směru je právě organizace a realizace konference „greenmeetings und events Konferenz 2013.“
Turistická země Německo je druhou neoblíbenější destinací evropských turistů – cesty za účelem dovolené výrazně rostou
Turistická země Německo patří k nejoblíbenějším evropským turistickým destinacím. Již potřetí za sebou se Německo v roce 2012 s 46,2 miliony cest umístilo na pomyslné druhé pozici nejoblíbenějších turistických destinací evropských turistů. Na první příčce se nachází s 49 miliony cest Španělsko – na třetím místě následuje Francie s 36 miliony cest. Zatímco zahraniční cesty Evropanů vzrostly v loňském roce o 1,9 procent, cesty Evropanů do Německa vzrostly v roce 2012 o celých 8,2 procent. V celkovém měřítku vzrostly zahraniční výjezdy evropských turistů o 7,9 milionů cest. Příznivá zpráva pro Německo: téměř polovina těchto cest (44 procent) mířila do německých regionů a měst. Silným přírůstkem se přitom může pochlubit nejen segment obchodních a služebních cest, značně stouply také cesty za účelem dovolené směřující do Německa a to o celých 6 procent.
Pro Evropany je Německo kulturní velmocí číslo jedna
Německo je velmi oblíbené i jako kulturní destinace a v této kategorii obsadilo v roce 2012 s 12 procentním podílem na trhu podle výsledků šetření European Travel Monitor dokonce první pozici. Obzvláště sousední evropské státy oceňují kulturní bohatství Německa. Výsledky šetření DZT a IPK International uvádějí, že historické pamětihodnosti jsou pro 72 procent švýcarských a rakouských hostů významným faktorem při rozhodování o cestě do Německa. Právě polovina hostů z Nizozemí a Velké Británie pak v asociaci s turistickou zemí Německo uvádí právě kulturní bohatství této země. Pro potenciální návštěvníky představuje i 37 německých památek zapsaných na seznam světového dědictví UNESCO zajímavý podnět k návštěvě Německa. Vedle již zmiňovaných studií, uvádí rovněž i výsledky šetření „Anholt-GfK Roper Nation Brands Index“, které srovnávaly v celosvětovém měřítku 50 zemí, že se Německo těší v tomto srovnání skvělé image kulturní destinace.
O DZT
Německá turistická centrála (DZT) je německým národním úřadem cestovního ruchu s hlavním sídlem ve Frankfurtu nad Mohanem. Z pověření Spolkového ministerstva hospodářství a technologie (BMWi) zastupuje Německo jako zemi cestovního ruchu a na základě rozhodnutí Německého spolkového sněmu je tímto ministerstvem podporována. DZT vyvíjí a komunikuje strategie a produkty, aby nadále budovala kladnou image německých turistických destinací v zahraničí a podporovala cestovní ruch do Německa. K tomu provozuje 30 zahraničních zastoupení po celém světě. Bližší informace najdete v našem online tiskovém centru na www.germany.travel/presse.