Loading...
Elektrokola již pevně zaujala svou pozici na českém cyklistickém trhu. Rozšiřují se jak v oblasti městské cyklistiky, tak i v oblasti Cykloturistiky či sportovní cyklistiky. Když vyjedete na elektrickém kole, dynamika jízdy a její lehkost vás dozajista nadchne. Jen vy sami si určujete, jak sportovní či rekreační jízdu chcete mít.
Nabídka elektrokol je již tak široká, že můžete vybírat mezi mnoha různými značkami a typy kol. Na trhu najdete městská, horská i treková elektrokola nebo i skládací elektrokolo. Co ale představuje velmi zajímavou alternativu k pořízení nového elektrokola je přestavba na elektrokolo.Pokud uvažujete o elektrickém kole a jízdní kolo již máte, nemusíte si pořizovat nové kolo, ale to vlastní si nechat pomocí přestavbového setu na elektrokolo přestavět. Zjednodušeně to znamená, že na své kolo umístíte elektromotor a baterii. Jaké jsou možnosti přestavby?
Při výběru vhodné sady na přestavbu se můžete rozhodovat podle toho kde je instalován motor. Elektromotor na kolo může být umístěn buď v předním či zadním kole (přední pohon, zadní pohon) nebo místo středu klik (středový pohon). V případě předního či zadního pohonu se motor „vplétá“ do předního či zadního kola (to je pak motorem přímo poháněno) a propojuje se kabeláží s baterií a dalšími ovládacími prvky elektrosady. U středového pohonu je motor instalován místo standardního převodníku a středu klik. Motor pohání zadní kolo prostřednictvím řetězu převodníku. Středový pohon má určitou výhodu díky možnosti měnit motoru převodový poměr pomocí přehazovačky či nábojové převodovky. Motor pak pracuje efektivněji, šetří energii a zvyšuje se dojezd elektrokola. Jeho nevýhodou naopak je, že cyklista musí získat jistý cit pro řazení (přehazování), zejména při využití zadního vícekolečka a neřadit v plném tahu motoru, jinak motor představuje pro zadní vícekolečko a řetěz vyšší zátěž.
Další velmi důležitou oblastí volby je baterie. Pokud svůj výběr zúžíme pouze na moderní LiIon baterie, které představují zatím nejvyšší vývojový stupeň v akumulátorech pro elektrokola, můžeme se rozhodovat podle očekávaného výkonu baterie. Sledujeme tedy parametry napětí baterie udávané ve voltech (V) a kapacitu baterie v ampérhodinách (Ah). Pro základní orientaci, s 250W motorem umožní baterie 36V 10Ah dojezd kola 50-70km, baterie 36V 15Ah pak již 100Km a více, v závislosti na terénu a toho jak cyklista motoru pomáhá.
Pokud se pro přestavbu rozhodnete, je vhodné ji přenechat odborníkům. Společnost Citybikes již několik let působí na trhu jízdních kol a elektrokol a přestavba na elektrokolo je její doménou již více než 6 let. „Přestavěli jsme již stovky kol a naši zákazníci si nový pocit z jízdy nemohou vynachválit. To vás pak vaše práce opravdu těší“, říká Martin Říha, jednatel společnosti Citybikes.
Přejeme vám hodně šťastných kilometrů v sedle vašeho kola ať s motorem či bez.
Připravili: Citybikes.cz – váš spolehlivý partner ve světě elektrokol