Loading...

Velká cena cestovního ruchu 2012/2013 zná vítěze

Tipy a novinky

Výsledky soutěže, která zviditelňuje výjimečné a vysoce kvalitní počiny v oblasti cestovního ruchu a upozorňuje na atraktivní novinky, byly oficiálně vyhlášeny na veletrhu GO & REGIONTOUR 2013. Ocenění byla předána v kategoriích Nejlepší jednotná kampaň, Nejlepší turistický portál, Nejlepší turistický produkt, Nejlepší cestovní kancelář, Nejlepší lázeňský a wellness balíček a Nejlepší golfový balíček. Soutěž Velká cena cestovního ruchu 2012/2013 vyhlásila společnost Veletrhy Brno spolu s vydavatelstvím C.O.T. media s cílem přispět ke zkvalitnění nabídky a služeb v cestovním ruchu České republiky.

V pěti kategoriích, které hodnotila odborná porota, splňovalo podmínky zařazení do soutěže 79 přihlášek. V šesté kategorii „Nejlepší cestovní kancelář“ hlasovala široká veřejnost online na webových stránkách. Do této poslední kategorie byly zařazeny všechny cestovní kanceláře působící v domácím a výjezdovém cestovním ruchu v České republice a do součtu hlasování bylo započítáno 23 458 platných hlasů. Mediálním partnerem kategorie „Nejlepší cestovní kancelář“ se stala společnost INVIA.CZ.

V odborné porotě zasedlo deset hodnotitelů, mezi nimi zástupci Asociace krajů České republiky, České centrály cestovního ruchu - CzechTourism, Asociace cestovních kanceláří ČR, Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, Sdružení lázeňských míst, Svazu léčebných lázní, marketingoví odborníci v oblasti cestovního ruchu a také zástupci organizátorů soutěže – Veletrhy Brno a vydavatelství C.O.T. media.

Kategorie „Nejlepší jednotná kampaň“
Odborná porota v této kategorii hodnotila: nápaditost produktu, využití infrastruktury cestovního ruchu, propojení několika služeb či provozovatelů nebo oslovení cílové skupiny. Ocenění předávali Roman Celý, náměstek hejtmana Jihomoravského kraje a Ing. Jiří Kuliš, generální ředitel Veletrhů Brno.

1. místo: CENTRÁLA CESTOVNÍHO RUCHU – JIŽNÍ MORAVA
za kampaň Netradiční místa pro netradiční setkání
Cenu převzala Mgr. Zuzana Vojtová, ředitelka Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava

2. místo: CENTRÁLA CESTOVNÍHO RUCHU VÝCHODNÍ MORAVY
za kampaň Významné turistické akce a cíle východní části České republiky
Cenu převzali Ing. Ladislav Kryštof, radní pro cestovní ruch a Dana Daňová, ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy

3. místo: OLOMOUCKÝ KRAJ
za kampaň Olomoucký kraj - vaše pohádková dovolená
Cenu převzal Ing. Jiří Rozbořil, hejtman Olomouckého kraje

Speciální cena vydavatelství C.O.T. media
PRŮVODCOVSKÁ SLUŽBA KUTNÁ HORA za kampaň Destinace Kutná Hora a okolí - jeden den nestačí :)
Cenu převzala Ing. Ivana Vopálková, jednatelka společnosti Průvodcovská služba Kutná Hora z rukou Ing. Evy Frindtové, jednatelky C.O.T. media, která udělení speciální ceny zdůvodnila těmito slovy: „Velmi si ceníme projektů, které se snaží udržet turisty v daném místě co nejdéle. V mimopražských teritoriích to není jednoduché, a proto nás oslovila kutnohorská kampaň, která k naplnění těchto cílů přispívá.“

Kategorie „Nejlepší golfový balíček“
Speciální kategorie pro letošní rok vybírala z nabídek pro golfisty. Porota hodnotila především: atraktivnost nabídky či kumulaci služeb (jako je ubytování, počet a cena green fee, nabídky pro nehrající doprovod apod.). Ocenění předávali Roman Celý a Ing. Jiří Kuliš.

1. místo: SILESIA GOLF RESORT KRAVAŘE
za golfový balíček Rodinný víkend na golfu
Cenu převzal Petr Pastrňák, manažer Silesia Golf Resortu

2. místo: SPORT HOSTIVAŘ
za golfový balíček Golfové členství Drive

3. místo: ČESKÁ GOLFOVÁ ASOCIACE
za golfový balíček Golf a romantika
Cenu převzal Bc. Martin Kopčák, general manager Pilsner Golf Resort Hořehledy

Kategorie „Nejlepší turistický produkt“
Odborná porota v této kategorii hodnotila: nápaditost produktu, využití infrastruktury cestovního ruchu, propojení několika služeb či provozovatelů nebo oslovení cílové skupiny. Ocenění předávali Ing. Rostislav Vondruška, ředitel České centrály cestovního ruchu - CzechTourism a Ing. Miloň Mlčák, ředitel projektů GO a Regiontour.

1. místo: České Švýcarsko
za turistický produkt Českosaské Švýcarsko – To jede! Aneb busem, parníkem, vlakem i tramvají do světa skalních měst
Cenu převzali Bc. Filip Brodský, ředitel společnosti České Švýcarsko a Jiří Rak, vedoucí oddělení turistiky a destinační agentury České Švýcarsko

2. místo: společnost EYWAN
za turistický produkt Areál středověké tvrze Orlice
Cenu převzal Pavel Tacl, jednatel společnosti Eywan

3. místo: Jeseníky - Sdružení cestovního ruchu
za turistický produkt S Nebelem po Semmeringu
Cenu převzal PhDr. Jan Závěšický, ředitel Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu

Speciální cena veletrhů Brno
JIHOMORAVSKÝ KRAJ, CENTRÁLA CESTOVNÍHO RUCHU – JIŽNÍ MORAVA a NADACE PARTNERSTVÍ za turistický produkt Zažít kraj vína a památek na kole
Cenu převzali Mgr. Zuzana Vojtová, ředitelka Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava, Ing. Juraj Flamik, za Nadaci Partnerství a Ing. Jaroslav Keprt, za Jihomoravský kraj.

Miloň Mlčák, který cenu za BVV předával, vyzdvihl hlavní přednosti oceněného produktu, při jehož přípravě spojily síly Jihomoravský kraj a Dolní Rakousko: „Tato nabídka nás zaujala svým nápadem, kreativitou a způsobem, jakým propojuje partnery z obou stran hranice.“

Kategorie „Nejlepší lázeňský a wellness balíček“
Nová speciální kategorie letošního roku vybírala z nabídek lázeňských zařízení se statutem léčebných lázní, a dalších zařízení v lázeňském místě, které kooperují s lázeňským zařízením. Porota hodnotila především: atraktivnost nabídky, propojení několika služeb či provozovatelů (rozsah a typ wellness a lázeňských služeb), oslovení cílové skupiny, úroveň zpracování nabídky, obchodovatelnost produktu. Ocenění Ing. Jiří Houdek, předseda Sdružení lázeňských míst a starosta města Třeboně a Aleš Hozdecký, ředitel odboru cestovního ruchu Ministerstva pro místní rozvoj.

1. místo: Lázně Luhačovice, a. s.
za lázeňský a wellness balíček Lázeňská dovolená pro rodiny s dětmi
Cenu převzal MUDr. Eduard Bláha, generální ředitel

2. místo: Léčebné lázně Jáchymov
za lázeňský a wellness balíček Jáchymovská snowmánie
Cenu převzala Ing. Jana Vaňková, obchodní ředitelka Léčebných lázní Jáchymov

3. místo: Lázně Luhačovice, a. s.
za lázeňský a wellness balíček Léčebný pobyt Intensiv
Cenu převzal Ing. Jiří Dědek, MBA, obchodní ředitel Lázní Luhačovice

Léčebné lázně Jáchymov, a.s. a Lázně Luhačovice, a.s. tvoří jednu lázeňskou skupinu. Došlo tedy k situaci, kdy všechna tři místa obsadila jedna společnost se svými projekty. MUDr. Eduard Bláha si tento úspěch vysvětluje takto: „Myslím, že svou práci děláme stejně dobře jako většina ostatních českých lázní, které také nečekaly, až se bude stavět křížek křížkovým lázním. To, že máme někde náskok, není tím, že jsme největší, ale proto, že máme zkušené lidi na obou koncích republiky.“ Součástí receptu na úspěch je podle něj také vzájemný transfer know-how a pozitivních zkušeností mezi oběma lázeňským společnostmi.

Kategorie „Nejlepší cestovní kancelář“
S nejvyšším napětím byly očekávány výsledky kategorie Nejlepší cestovní kancelář, o nichž nerozhodla odborná porota, nýbrž hlasování široké veřejnosti. Regulérnost hlasování byla zaručena použitím systému hlasování se zpětným ověřováním hlasujícího prostředním e-mailového potvrzení hlasu. Každý hlasující mohl také hlasovat pouze jednou. Zástupci cestovních kanceláří s nejvyšším počtem hlasů převzali ocenění z rukou Michala Vebera, tajemníka Asociace cestovních kanceláří ČR a Ing. Romana Škrabánka, prezidenta Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

1. místo: Kovotour Plus s.r.o.
Cenu převzal Bc. Jiří Hájek, majitel společnosti Kovotour Plus

2. místo: Exim Tours a.s.
Cenu převzala Lenka Smetanová, vedoucí retailového prodeje a VIP oddělení Exim Tours a.s.

3. místo: Čedok a.s.
Cenu převzala Yvonne Zelníčková, ředitelka regionu Brno

Speciální cena společnosti INVIA.CZ
Cestovní kancelář FIRO-tour a. s.
Cenu převzal Ondřej Novák, zástupce FIRO-tour a. s. od Radka Šafaříka, obchodního a produktového ředitele společnosti INVIA.CZ „Pro společnost FIRO-tour jsme se rozhodli ze třech důvodů. Jednak jsme věděli, že se umístila v první desítce cestovních kanceláří v této soutěži, dále proto, že vzájemně spolupracujeme od samého vzniku cestovní agentury INVIA.CZ a také proto, že tato spolupráce je naprosto příkladná.“

Na dalších sedmi místech se v abecedním pořadí umístily tyto cestovní kanceláře:

ALEX, cestovní kancelář, s. r. o.
Alexandria, spol. s r.o.
Blue Style s.r.o.
Cestovní kancelář Fischer a.s.
FIRO-tour a.s.
MELISSA TRAVEL s.r.o.
STUDENT AGENCY, s.r.o.

Kategorie „Nejlepší turistický portál“
V kategorii Nejlepší turistický portál porota hodnotila především množství a kvalitu informací, počet jazykových mutací, grafické zpracování webu a jeho uživatelskou přívětivost. Ocenění předávali Ing. Michal Janeba, náměstek ministra pro regionální rozvoj a cestovní ruch a Ing. Eva Frindtová, jednatelka vydavatelství C.O.T. media.

1. místo: Orlické Hory a Podorlicko
za portál mojeorlickehory.cz
Cenu převzala Bc. Petra Smrčková, ředitelka destinační společnosti Orlické Hory a Podorlicko

2. místo: Pražská informační služba
za portál praguewelcome.cz
Cenu převzal Petr Soukup, ředitel útvaru informačních a komunikačních technologií Pražská informační služba

3. místo: Destinační management Český Krumlov
za portál ckrumlov.cz
Cenu převzala Ing. Eliška Koričarová, vedoucí úseku cestovního ruchu Český Krumlov

Speciální cena poroty
DESTINAČNÍ SPOLEČNOST VÝCHODNÍ ČECHY za portál vychodni-cechy.info
Cenu převzal René Živný, radní Pardubického kraje zodpovědný za sport, cestovní ruch, volnočasové aktivity a informatiku a Martin Netolický, Ph.D., hejtman Pardubického kraje.

Speciální cena byla udělena za aktivní sledování a aplikování nejnovějších technologií do portálu.

Poslední aktualizace: 18.1.2013
Velká cena cestovního ruchu 2012/2013 zná vítěze na mapě
hodnotit kvalitu příspěvku | nahlásit příspěvek redakci
Sdílet s přáteli
Byl jsem zde!
Zapamatovat
zavřít reklamu