Loading...

Východní Morava zná hity letošní turistické nabídky i „srdcaře“ cestovního ruchu

Tipy a novinky

8. výroční konference cestovního ruchu Východní Moravy, kterou Centrála cestovního ruchu Východní Moravy uspořádala 28. února ve Zlíně, bilancovala, ukazovala trendy, inspirovala, ale také byla svědkem vyhlášení výsledků tradiční soutěže HIT sezony a dalších ocenění. Konferenci uspořádala Centrála cestovního ruchu Východní Moravy v roce, kdy oslaví 10. výročí od svého založení v roce 2007.

Soutěž HIT sezony byla Centrálou cestovního ruchu Východní Moravy vyhlášena pro kategorie podnikatelských a nepodnikatelských subjektů již po osmé. Novinkou letošního ročníku bylo rozšíření soutěže mezi polské cestovní kanceláře. Poláci, u nichž je zaznamenáván v posledních letech dynamický růst návštěvnosti, zaslali do soutěže hned deset přihlášek. Hodnotitelská komise tvořená pěti odborníky z cestovního ruchu, akademické sféry a marketingu posoudila soutěžní návrhy z pohledu jejich potencionálního přínosu pro návštěvnost regionu a atraktivnost pro širokou veřejnost. Záštitu nad soutěží HIT sezony převzala generální ředitelka České centrály cestovního ruchu CzechTourism Monika Palatková.

Kromě HITů sezony Centrála cestovního ruchu Východní Moravy oceňuje Významný počin v cestovním ruchu a osobnost – Srdcaře cestovního ruchu Východní Moravy

Oceněným produktům věnovali ceny v podobě inzertního prostoru mediální partneři C.O.T. Media a Turistika.cz, mediálním partnerem ocenění Srdcař cestovního ruchu Východní Moravy je TTG Czech.

V kategorii veřejného, nepodnikatelského sektoru ocenění HIT sezony 2017 získal Baťův kanál, který v partnerství s městy Uherské Hradiště a Otrokovice připravil atraktivní nabídku nazvanou Země, voda, vzduch – prodloužený Jarní víkend na Východní Moravě. Ta směruje zájem návštěvníků na prodloužený víkend na přelomu dubna a května, kdy proběhne otevírání cyklostezek (29.4. Na kole vinohrady) na Slovácku, zahájení plavební sezony s přehlídkou lodí na Baťově kanálu (30.4. Baťáková regata v Uherském Hradišti) a letecký den s příletem historického letadla Electra v Otrokovicích (1.5. Baťova Electra přiletí domů). Porotce také zaujal projekt Moje Slovácko – aneb u tetičky na dědině připravený Regionem Slovácko. Tomu porotci přiřkli Cenu poroty.

V podnikatelském sektoru ocenění HIT sezony získala a. s. Lázně Luhačovice za produkt Víkend pro single cestovatele v hotelu Alexandria. Porota ocenila propracovanost produktu, který je zaměřen na stále rostoucí skupinu „single“ cestovatelů, tedy jednotlivců.

Mezi přihláškami polských cestovních kanceláří odbornou porotu nejvíce zaujal produkt cestovní kanceláře Almatur Katowice „Jak chutná Morava“. Putování po Moravě je doplněno gastronomickými zážitky v podobě tradiční moravské kuchyně, včetně ochutnávky vína ze Slovácka. „Rozšíření soutěže HIT sezony do Polska je dalším prvkem aktivního marketingu, který Centrála cestovního ruchu Východní Moravy na polském trhu dělá. Naše zahraniční zastoupení vnímá Východní Moravu jako velmi dobře spolupracující region. Nakonec je to vidět i na výsledcích návštěvnosti - za posledních 5 let naší spolupráce vzrostl počet hostů z Polska na území Zlínského kraje o téměř 60%“, uvádí Ivana Bílková, ředitelka Zahraničního zastoupení CzechTourism ve Varšavě.

Centrála cestovního ruchu Východní Moravy každoročně oceňuje významné počiny v cestovním ruchu na území Zlínského kraje. Toto ocenění získala společnost REC GROUP za realizaci úspěšného projektu KOVOZOO ve Starém Městě. „KOVOZOO se stala atraktivním turistickým cílem, který v minulém roce oslovil přes 80 tisíc návštěvníků, ale má také vzdělávací ambice, podporuje představivost a fantazii“, zdůvodňuje ocenění Dana Daňová, ředitelka centrály cestovního ruchu Východní Moravy.

Letos podruhé Centrála cestovního ruchu vyhlásila ocenění s příznačným názvem Osobnost – „srdcař“ cestovního ruchu. „Je to ocenění, kterým chceme upozornit na jednotlivce, kteří dosahují ve své práci pro sektor cestovního ruchu výjimečných výsledků, jsou pro cestovní ruch v regionu přínosem, strhávají ostatní svým příkladem“, přibližuje toto ocenění Dana Daňová.

Tímto „srdcařem“ cestovního ruchu Východní Moravy je Roman Kalabus ze Vsetína, jeden z „hybatelů“ Cykloturistiky na Valašsku. V cestovním ruchu pracuje 20 let, mimo jiné se významně podílel na výstavbě Cyklostezky Bečva, na vybudování bikerských areálů ve Vsetíně, velkých karlovicích, Zděchově, je aktivní na národní i mezinárodní úrovni.

www.vychodni-morava.cz, www.facebook.com/vychodnimorava

Poslední aktualizace: 2.3.2017
Východní Morava zná hity letošní turistické nabídky i „srdcaře“ cestovního ruchu na mapě
hodnotit kvalitu příspěvku | nahlásit příspěvek redakci
Sdílet s přáteli
Byl jsem zde!
Zapamatovat
zavřít reklamu