Brno - nové brněnské tramvaje
Všichni, kteří přijedou do Brna, vystoupají na hradby pod Petrovem a sledují dění na Nových sadech v Přednádraží, ihned pochopí, že páteřní dopravou v centru Brna jsou tramvaje a Jelikož Brno dosud nemá metro, a asi nikdy mít nebude, jsou zdejší "šaliny" hlavním přepravním prostředkem po městě. Dvacet tramvajových souprav se seřadilo v jeden dlouhý vlak dlouhý na 600 metrů. Je to český rekord ve křtu tramvají na jednom místě. Dosavadní z roku 2009 činil 12 tramvají o celkové délce 372 metrů.
Brno pokřtilo ve čtvrtek odpoledne 22. 12. 2016 na náměstí Svobody 19 nových tramvají Škoda 13T. Nesou jména po osobnostech města. K devatenácti tramvajím se přidala ještě souprava, která od 7. října nese jméno po architektovi Bohuslavu Fuchsovi.
Nad každou z těchto tramvají přebírá patronát jedna z městských částí s tramvajovou Dopravou. Pojmenovala ji po svém významném rodáku či obyvateli.
Každá zdejší tramvaj z novější doby, podle svého tvaru nazývané Porše, má v interiéru soupravy přibližně v jejím středu tabulku, kterým dívčím jménem byla tato tramvaj pojmenována. Takže po Brně jezdí Alenka, Lucinka, a mnoho dalších.
Tramvaje mají celkovou hodnotu 1,2 miliardy korun. „Začnou jezdit pro nás všechny po Brně. Zlepší komfort městské hromadné Dopravy,“ zdůraznil brněnský primátor Petr Vokřál s tím, že současně budou cestujícím připomínat významné osobnosti spjaté s městem.
Humorné šprývování a štengování mezi dvěma největšími městy republiky Při častých slovních přestřelkách mezi dvěma největšími městy republiky
Praha obratem poslala Brnu štouchnec, načež zanedlouho Při pražsko brněnské slovní přestřelce se široká veřenost dozvěděla zajímyý fakt A při jedné slovní přestřelce mezi Prahou a Brnem se se široká veřejnost dozvěděla, že
při nesčetných slovních přestřelkách mezi dvěma největšími městy republiky se i jeden týkal městské Dopravy. Tehdy brno vracelo praze úder, kdy se široká veřejnost dozvěděl zajímavý fakt, že kdyby
Kdyby ředitel dopravního podniku seřadil všechny brněnské tramvaje za sebe, vzniklý had na kolejích by byl více jak dvakrát delší, než je současný nejdelší pražský tunel Blanka.
Bohunice: Bohumil Konicer. Legionář v první světové válce.
Bystrc: generál Emil Boček. Válečný veterán z druhé světové války, pilot britského královského letectva.
Černovice: Vladimír Menšík. Významný český herec a bavič.
Brno-jih: Ludvík Štěpán. Básník, prozaik a profesor slavistiky na Masarykově univerzitě.
Jundrov: Alfréd Regner z Bleylebenu. Profesor na Vysokém učení technickém.
Kníničky: František Šikula. Hrázný, který za 2. světové války zabránil ustupující německé armádě vyhodit do povětří hráz přehrady.
Komín: Jindřich Čoupek. Odbojář a parašutista, popravený v Mauthausenu.
Královo Pole: Karel Höger. Významný herec, který v Králově Poli žil.
Líšeň: Josef Trávníček. Líšeňský folklorista, který obnovil tamní hody i ostatky.
Maloměřice a Obřany: Viktor Kamil Jeřábek. Spisovatel a publicista.
Medlánky: Vlastimil Bubník. Olympionik, fotbalista a hokejista, který v městské části žil.
Řečkovice: Jan Hruška. Malíř, který používal unikátní metodu injekční stříkačky a jehly.
Brno- sever: Alfréd Löw-Beer. Významný brněnský továrník, který v městské části žil.
Slatina: Erich Roučka. Vynálezce, který ve Slatině založil továrnu na výrobu regulátorů parních kotlů.
Starý Lískovec: Eliška Rejčka. Česká a polská královna, která na Starém Brně založila cisterciácký klášter.
Brno-střed: Nataša Gollová. Divadelní a filmová herečka.
Vinohrady: Konrád Dubský. Radiotelegrafista za druhé světové války.
Žabovřesky: Dušan Jurkovič. Významný architekt, který zde dlouhá léta žil a postavil si zde známou vilu.
Židenice: Jan Gajdoš. Olympionik a mistr světa v gymnastice.
kteří jsou v podvědomí široké veřejnosti