Loading...
Turistické cíle • Památky a muzea • Dům, budova
Vlakem za zážitky do přírody i za památkami jezdím často přes železniční stanici Český Těšín. První vlak do Těšína přijel roku 1869, to bylo ještě v rámci Rakousko-Uherska. Po I. světové válce se Těšín rozdělil na českou a polskou část a na dvě části ho dělí řeka Olše. Česká část leží na levém západním břehu. Polská část má více historických památek a česká část byla více průmyslová. S tím je právě spojena i železnice. Samotná budova nádraží byla postavena již v roce 1889 a dodnes patří k jedné z nejhezčích nádražních budov v České republice. Dříve byl Český Těšín součástí Bohumínsko-košické magistrály. Ale i dnes tady jezdí vlaky na Slovensko a do Polska. Stanice má 5 nástupišť, 5. nástupiště je pro vlaky jedoucí do Polska. Již jsem tak jednou jela, a to do Ustroně a odtud na Čantoryji.