Duchcovsko-podmokelská dráha
Turistické cíle • Technické zajímavosti • Technická památka
Duchcovsko-podmokelská dráha byla uvedena do provozu v roce 1871 a sloužila předevší k Dopravě vytěženého uhlí z Teplicko-Mostecké pánve do Podmokel, dnešní městské části Děčína, kde měla trať přípojku do Labského přístavu. Ve válečných obdobích byla trať vedena jako strategická pro ptřeby armády. V poválečném období sloužila dráha, přezdívaná Kozí, pro lokální dopravu. V roce 2007 byla veškerá doprava zastavena. V současné době to nevypadá, že by se kdy, již tato historická dráha zprovoznila a proto ji turisté využívají jako tzv. "Podkrušnohorskou magistrálu" k pěším výletům z Krupky ať již východním směrem na Chlumec, Telnici a dále, tak i západním směrem na Novosedlice a Oldřichov. Současně s tím, si mohou prohlédnout technická zařízení a parametry samotné dráhy z blízka.