Gruzie - hory, moře, víno a nejen to......

Turistické cíle Pohoří

Na rozhraní Evropy a Asie leží krásná země, ve které žijí hrdí Gruzínci. A to byl cíl naší Expedice Gruzie 2024. Abychom poznali tuto zemi co nejvíce, budeme přespávat u místních, většinou se u nich i stravovat a cestovat výhradně maršrutkami. Přistáváme na letišti v Tbilisi a maršrutkou míříme přes celou zemi do Svanetie. Konkrétně do horského městečka Mestia. První výšlap je k jezerům Koruldi a na zpáteční cestě vystoupáme i na jednu z mnoha strážních kamenných věží a kocháme se pohledem na Mestii a celé údolí řeky Mulkhry. A následující den už nás čeká známý trek Mestia - Ušguli. Okolo majestáné hory Tetnuldi po rozkvetlých vysokohorských loukách míříme do Adishi. Příští den jdeme údolím pod Adishi Glacier, tady na koních přebrodíme dravou říčku Adishchala. Vystoupáme do Chkhunderi Passu a následně strmým klesáním dojdeme k řece Khaldeschala a podél hlubokého kaňonu jdeme přes vesničky Khalde a Iprari do  Lalkhori. Maršrutkou se odtud dopravíme do Ushguli. Tady si následující den uděláme vycházku po vesničce a nahlédneme do údolí pod majestátnou pětitisícovku Shkhara. Teď nás čeká dlouhý přejezd do Batumi, metropole Aždárie, kde relaxujeme na plážích Černého moře. Kromě toho si prohlédneme historické centrum, místní pobřežní promenádu s novými hotely, na trhu si koupíme ryby, které nám ve vedlejší restauraci ugrilují a večer se projdeme k ruskému kolu a známým pohyblivým sochám Nina a Ali.
A další den nás čeká opět přejezd na Kavkaz, tentokrát pod Kazbeg. První část do městečka Kula absolvujeme každý individuálně a to stopem. Gruzínci jsou ke stopařům velmi vstřícní a tak jsme zanedlouho všichni v cíli. Cestou se ještě zastavujeme v krásném skalním městě Vardzia, které je zapsáno na seznamu památek UNESCO.
Následuje přejezd na Kavkaz do Stepancmindy pod legendární Kazbek. Tady si uděláme výšlap k ikonickému kostelu Nejsvětější Trojice v Gergeti a ti zdatnější ještě výš a dál... Příští den ráno se Kazbek ukáže v celé své kráse a než se opět zahalí do mraků můžeme obdivovat jeho majestátnost. Nás čeká trek do krásného údolí Abano ke zdejšímu klášteru.
Další den odjíždíme z hor k azerbajdžánským hranicím k David Gareja Monastery. Po jeho prohlídce přejedeme do malebného městečka Signaghi. Zde se v nedalekých vinných sklípcích věnujeme degustaci vín zdejší slunné Kachetie. Nechybí ani prohlídka města i nedalekého známého kláštera sv. Niny.
Přístí den se přesouváme do Tbilisi, kde naše putování po krásné Gruzii začalo. Prohlédneme si nejznámější památky města a při večerním posezení v historickém centru města je při drinku čas na hodnocení celé expedice. Bylo pozitivní, jak jinak u Zirhamie..... :-).

Poslední aktualizace: 21.8.2024
Gruzie - hory, moře, víno a nejen to...... na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Gruzie - hory, moře, víno a nejen to......

VELKÝ OKRUH - GRUZIE (ČERVEN 2022)
Nabízíme poslední volná místa pro 4-5 zájemců ve skupině 7 turistů +…
Jižní Gruzie se skalním městem Vardzia - návrat do středověku
   Gruzie je země nádherná, avšak turisty ne zrovna hojně navštěvovaná.…