TURISTIKU PODPORUJÍ
61 575 turistů a cestovatelů
112 413 výletů, turistických cílů, tras a cestopisů
1 400 700,- odměny za články

Pernštejn - diskuse

Přidat příspěvek do diskuse

Email se nezobrazí.
  • turista
    Jirka
    já už nikdy
    12.7.2016 11:36
    Dobrý den - dávám velké mínus. Byl jsem s rodinou na výletě na hradě Pernštejn 9.7.2016, hrad a prohlídka skvělá - nemilé překvapení nás čekalo na parkovišti. Máme invalidního syna a tak jme zaparkovali na označeném parkovišti pro invalidy. Po návratu nás nerudný správce v reflexní vestě začal urážet a "řvát na nás!" že invalidé mají samé výhody a že parkovné u nich musíme uhradit. (podotýkám že při příjezdu nelenil a šel si zkontrolovat jestli máme označené auto, když parkujeme na invalidech. Po nechutných narážkách a rozčilování obsluhy - jsme nakonec zaplatili a odjeli. Po návratu domu jsem zjistil že parkoviště patří obci Nedvědice a bylo vybudováno z dotací EU. Volal jsem pana starostu, ale asi jsou tam všichni z jednoho hnízda? Na jejich parkovišti platí invalidé - jako všichni, arogance a neochota. Rád bych znal podmínky poskytnutí dotací a provozu parkoviště (u soukromníka bych to pochopil ale obecní ?. No já už nikdy - i kdyby tam měli zlaté prase.
  • 6.6.2016 7:52
    Moje srdcovka,vždy najdu něco nového!
  • turista
    Jan Vecera
    23.1.2016 19:03
    Nedivte se zákazům. Když vezmete v potaz, kolik lidí projde denně hradem (v tur.sezóně), jsou zákazy při známém neukázněném chování některých návštěvníků nutné. Kdyby každý návštěvník udělal jen drobnou škodu, pak hrad můžeme za pár let zavřít. Stačí pár smutných pohledů na vyškrábané nápisy na Karlštejně a je jasné, že mnozí si památek neváží tak, jak by měli...proto musí přijít na řadu bezpečnostní opatření. Jinak hrad je překrásný, nikdy jsem nezažil žádný incident s průvodcem, a to sem jezdím každoročně 20 let.
  • 5.7.2014 9:32
    krásný hrad
  • 3.5.2014 12:06
    nadhera
  • 25.4.2014 14:13
    Uvnitř se nesmí fotit, okolí hradu na http://1eskymak.rajce.idnes.cz/20140419_SA_Pohodove_velikonoce_v_srdci_Zdarskych_vrchu_-_Hrad_Pernstejn/
  • 10.4.2014 17:14
    Skvělé místo, kdo neviděl měl by. A kousek pod hradem se v Nedvědici dobře jí.
  • 22.3.2014 21:23
    Sice vstupný a všechno okolo celkem pálka, ale jinak hrad pěkný. :-)
  • 6.11.2013 8:35
    Stojí za vidění
  • 24.4.2013 22:03
    V podhradí nezbytn stánek s párky a vinný sklípek s módním růžovým vínem.
  • 21.2.2013 18:46
    Krásný hrad
  • 6.7.2012 19:00
    jeden z nejkrásnějších hradů u nás a stojí za to si zajít na vyhlídku
  • turista
    Dominik
    Re: RE> RE> zakázaný hrad
    9.5.2012 15:06
    Malé děti skutečně nepatří na prohlídky žádného hradu, ale ten zmiňovaný průvodce je opravdu "síla". Na to se holt zapomenout nedá.
  • turista
    Dominik
    Re: RE> RE> RE> zakázaný hrad
    9.5.2012 15:06
    Jo, a jak by dopadl třeba u státních maturit z přírodních věd? V základní úrovni odpovídají základní škole.  
  • 2.3.2012 11:45
    Uchvatny hrad, az neskutecne, skvela prohlidka :-)
  • 28.2.2012 9:13
    Nádherný hrad
  • 2.2.2012 12:03
    hrad mého dětství :)
  • turista
    Větrovcová Blanka
    Prohlídka hradu
    27.6.2006 12:14
    Na Pernštejně jsme byli první dubnový víkend - bylo moc pěkně, takže výstup na hrad byl zážitek... Moc pěkně jsem si popovídala s pánem v prodejně suvenýrů... Zákazy jsou pochopitelné - občas je to prostě nutné. Prohlídka byla značně strohá, slečna průvodkyně se bavila spíše se svým kolegou než s námi, ale i tak to stálo za to. Prostory hradu jsou úžasné, jen je škoda, že je otevřená jen jeho malá část...
  • turista
    Hanka
    RE> K tématu
    3.5.2006 22:20
    Přidávám se k Radce - problém není v lidech na hradě, ale v turistech, kteří nepochopili, jak se mají při prohlídkách chovat. (Také jsem na Pernštejně pracovala - osm až dvanáct výprav za den byl červencový průměr ještě v době, kdy trasy byly dvě - tj. cca před 14 lety.) Například: V každém průvodci -nyní i internetovém - je asi 10-20 let upozornění, že prohlídka hradu není vhodná pro osoby se sníženou pohyblivostí. Přesto se vyskytují lidé, kteří si rezervují vstupenky i pro vozíčkáře, aniž by se při rezervaci zeptali, zda nebude při prohlídce nějaký problém. (Proti zdravotně postiženým nic nemám, ale berte, prosím, v úvahu, že i před cestou Českými drahami se musí handicapovaný nebo jeho doprovod informovat, jestli ho do vlaku vůbec vezmou... Logičtější před takovými výpravami by bylo uvažovat v kontextu "hrad = budovaný na nepřístupném místě pro obranu podhradí", ale to moc lidí nenapadne a pletou si nedobytné pevnosti s romantickým zámkem v parku. Nezlobte se, ale v dnešní době jsou informace o otevírací době, kontaktech i prohlídkových trasách dostupné - i senioři, kteří se chystají na výlet mají příbuzné, kteří se na internetu vyznají...) Když už se na prohlídku lidé objednají a dostanou, hodlají si ji "vychutnat" za každou cenu. A té průvodkyni (či průvodci) dávají svou převahu - "já jsem si to zaplatil" - dost očividně najevo. Nejspíše by vás také nebavilo šestkrát během deseti minut upozorňovat skupinu DOSPĚLÝCH lidí, že na vystavený mobiliář nemají sahat, v gotické chodbě skutečně nemusí zanechávat v dnešní době svůj podpis a lavice skutečně nejsou k sezení...
  • turista
    Radka
    RE> K tématu
    16.11.2005 11:20
    Milý Dominiku! Taky jsem měla tu možnost pracovat na hradě a rozhodně s tebou nesouhlasím! Říkej si co chceš,ale myslím si,že kastelán je pro hrad obrovským přínosem a nevím o žádném nařízení vůči turistům,které by mebylo oprávněné!!! Já sama vím,jak se lidi na prohlídce dokážou chovat a co vše způsobit!!! hoj Radka
  • turista
    Dominik
    K tématu
    1.2.2005 12:36
    Hrad Pernštejn (mimochodem okres Brno-venkov) znám a měl jsem možnost zde pracovat jako průvodce. Dokud nebudou omezeny nesmyslné zákazy a nezruší se hloupá nařízení týkající se návštěvníků, tak turistický zážitek z jeho návštěvy nebude nikdy úplný. Nezbývá než počkat na výměnu kastelána.
  • turista
    Luděk
    RE> Oprava
    1.10.2008 20:29
    Zbyňku, pan Fořt je očividně nervově labilní
  • turista
    Zbyněk
    Oprava
    24.5.2004 11:29
    OMLUVA !!!!!! Pernštejn a ovzduší / moc rychle jsem psal........ Sorry - Zbyněk
  • turista
    Zbyněk Fořt
    Ano
    24.5.2004 11:27
    Perneštejn - je zajímavý tím, že tam není zaveden el.proud. Prohlídka byla dobrá, hrad stojí za to.Občerstvení doporučuji dole ve městě, na hradě zbytečně draho a neochotný personál. Pane KOTEK, neotravujte zde ivzduší svoji hroznou češtinou, děkuji. Zbyněk
  • turista
    Hanka
    RE> H RAD
    3.5.2006 22:25
    Stojí to za to. Doporučuji využít začátku července (v době státních svátků), kdy se na hradě a v jeho okolí konají Slavnosti pernštejnského panství. (Ale vzhledem k počtu návštěvníků je dobré vstupenky rezervovat telefonicky v pokladně - do Zlaté kaple na Karlštejně pouštějí také omezený počet návštěvníků. Pernštejn sice nemá Mistra Theodorika, ale taky nemá na údržbu finance srovnatelné s Karlštejnem - tržby odvádí památkářům a ministerstvu kultury a dostává zpět pouze poměrnou část, proto omezení návštěvnosti.)
  • turista
    KOTEK
    H RAD
    5.4.2004 11:10
    Už se těším na hrad, myslím, že Pernštejn stojý za to ! Váš Kotek
  • turista
    majdí
    Kurz češtiny
    28.3.2004 21:44
    No to je síla! Na absolutně slušného člověka takováto reakce!! Takže především - doporučila bych Vám absolvovat kurz češtiny, jelikož slovo sdělil se nepíše zdělil, ale se "s" na začátku, dále nějakou tu lekci slušného chování, a teprve potom snad můžete začít někoho za něco kritizovat, ale, proboha, nešlo by to s určitou grácií a nonšalantností??
  • turista
    majdí
    RE> Ach ty turisti
    28.3.2004 21:48
    Jo, a ještě jsem zapomněla!! Chybí Vám v té Vaší kritice spousta čárek. Vy už, člověče, raději nic nikomu a o nikom nepiště.......
  • turista
    Ona
    RE> Ach ty turisti
    17.3.2004 9:59
    Nejste Vy ta jmenovaná průvodkyně, že se tu tak hrubě do někoho navážíte??? Musím, bohužel, souhlasit, že nezáživný, protivný a zdlouhavý výklad - bez faktů a pronesený monotónně dokáže pěkně otrávit prohlídku ... mám s tím nejednu zkušenost.
  • turista
    tachud
    RE> Ach ty turisti
    26.2.2004 15:33
    Je možné, že můj příspěvek může v někom vyvolat dojem vidláka, samozřejmě vám váš názor nebudu rozmlouvat. V případě zmiňované věže.. jde o to, že pokud bych se na zmíněnou věž chtěl jít podívat, namám šanci tak učinit v den, kdy jsem se na hrad přijel podívat, což se mi zdá poněkud zcestné. Zároveň nechápu vaši útočnou reakci (ach ano, jsem to ale vidlák), nepřesvědčila mne o tom, že bych měl změnit názor na to, že průvodkyně se při výkladu chovala velmi povyšujícím způsobem a že by byla vlastně nejraději, kdyby na hrad žádní turisté nejezdili. Troufám si říci, že jsem navštívil většinu hradů a zámků v naší zemi, ovšem nikde jsem se nesetkal s takovýmto přístupem. Pokud jste tedy natolik velký profesionál, jakým se zde prezentujete, zkuste mi prosím nějakým rozumným způsobem osvětlit (tedy takovým, aby jej pochopil i vidlák), zda se vám zdá v pořádku obhroublý a ponižující přístup k turistům, kvůli kterým tam nakonec průvodce i je. nemyslím si, že by se z turistů někdo choval nevhodným způsobem, pouze jsem zaregistroval jistou zakompexovanost slečny průvodkyně.. Stále trvám na tom, že pokud mají tamější průvodci v úmyslu takto přistupovat k návštěvníkům, prohlídku hradu nedoporučuji. Jsem s pozdravem, vidlák tachud.
  • turista
    BJVG
    Ach ty turisti
    12.1.2004 20:29
    Nevím tedy o co se respondent pod snažil, ale jeho náhled je těžce ubohý a bohužel akorát ukazuje obraz většiny turistů, kteří navštěvují naše hrady a zámky, obraz vidláků!!!! Že se nesmí na věž v normální prohlídce a že nás o tom nikdo neupozorní? To jako chcete aby Vám někdo zavolal domu a zdělil, že v případě návštěvy Pernštejna se musíte objednat na předem na 2. 3. a 4. okruh? Stačí se podívat na oficiální stránky hradu a o vidláckou připomínku míň. Navíc pochybuju, že takový vidlák jako vy by ocenil druhou prohlídkovou trasu, když neocení první. Moto 90procent turistu(včetně Vás) chcu na věž a nic jiného mě nezajímá, jste větší vidlák, než kdokoliv jiný. Ani se nedivým, že průvodkyně jednala, tak jak jednala, mít Vás na svém zámku na prohlídce já, tak letíte ven hned. Navíc druhý okruh je jednou tak dlouhý jako první. A vůbec se nemá cenu pozastavovat nad vidlákem jako vy, který gotice nerozumí a na Pernštejně nic nepochytil. Vy už prosím vás na hrady nikam nejezděte, ušetřete nás svých vidláckých připomínek.
  • turista
    Pavel
    RE> RE> RE> zakázaný hrad
    28.11.2009 10:55
    Ten pan průvodce, kterého vy urážíte, je narozdíl od vás inteligentní, vzdělaná osoba. Souhlasím s tím, že paní nebyla zvědavá na řev dítěte, je to neomalenost tahat je do skupinové prohlídky. Jste ubohá, trapná , a blbá.
  • turista
    Agata
    RE> RE> zakázaný hrad
    28.10.2009 21:49
    Hrad je opravdu krasny, ale spis z venku:-) nas pruvodce (nezretelneho pohlavi, ale aspon jsme se meli o co sazet) byl pozer, behem prohlidky vyzadoval absolutni ticho a koncentraci (behem vs chapu, ale tady?!), a dokonce vyprovokoval incident starsi damy s peticlennou rodinou (jeji jeduplne vyrony typu: "Na vase rozmazlene fracky nejsem zvedava" ve me zanechaly ten nejhlubsi dojem, tim spis, ze ji pruvodce podekoval!!) mno....
  • turista
    Luděk
    RE> zakázaný hrad
    3.7.2008 7:03
    Máte pravdu, chování a jednání "personálu" na hradně je šílené, některé zákazy jsou zbytečné. Hrad je však opravdu krásný.
  • turista
    tachud
    zakázaný hrad
    13.5.2003 10:53
    05/2003 jsme se tam byli podívat s přáteli a musím souhlasit s tím, že je to nádherný hrad. Ovšem úroveň prohlídky hradu byla více než špatná. Když pominu to, že je tam vše zakázáno, kdy některé zákazy i pochopím, nepochopím jednání slečny průvodkyně, která neopomínala celou dobu tyto zákazy neustále opakovat, dokonce i vyhrožovala vykázáním turistů z prohlídky z důvodu nikterak nerušícího občasného hlasu malého dítěte. Jednala s turisty ponižujícím způsobem, celá ta záležitost byla trapná. O samotném hradu jsem se ovšem nedozvěděl nic, po více než hodinové prohlídce nevím o jeho historii jediný důležitý fakt, jediné co mi utkvělo v paměti, byla místnost zvaná výsernice. Dále ti, kteří při koupi vstupenky věří, že je součásti prohlídky i návštěva hradní věže, budou tímto zklamáni, jelikož zmíněná věž, jakožto i spousta dalších zajímavých míst na hradě jsou běžně nepřístupná, ale zas tak nepřístupná nejsou, pouze "stačí" si tam den předem zavolat (číslo si snad už někde najdete, ne?) a prohlídku výše jmenovaných míst si zdarma objednat. Nelze tak učinit během jednoho dne a ani vás na toto nikdo neupozorní. Běžná prohlídka hradu je tedy nezajímavá, ničím neobohacující výklad je nudný, dlouhý a nepříjemný. Doporučuji všem tento krásný hrad navštívit, ovšem prohlídku ze své zkušenosti nedoporučuji.
  • turista
    Veronika
    Nejkrásnější hrad
    13.5.2002 14:33
    Jen jsem chtěla dodat, že hrad Pernštejn je snad nejkrásnější hrad, který jsem doposud navštívila. Doporučuji všem.

Přidat příspěvek do diskuse

Email se nezobrazí.

Zpět na příspěvek Pernštejn