Borovský most se měl v minulosti stát součástí ještě za Hitlera plánované dálnice Praha - Brno, jejíž výstavba začala v roce 1938. Železobetonový oblouk s rozpětím 100 m a šířkou mostovky 22 m měl překlenout Sedlický potok a jeho stavba byla zahájena v roce 1939, tj. za Protektorátu Čechy a Morava. V roce 1942 byla stavba z důvodu nedostatku finančních prostředků a stavebního materiálu přerušena a most byl zakonzervován. Po válce výstavba pokračovala a most byl v roce 1952 zkolaudován. V médiích je tento most často nazýván jako nedokončený most. Není tomu tak. Most je dokončen a měl na něj navazovat násyp, který však nebyl realizován. Říká se, že k dosažení druhého břehu mu zbývá nějakých 30 metrů. Konečnou odpověď na otázku co s mostem dál, přineslo rozhodnutí o výstavbě vodní nádrže Želivka (Švihov), kvůli které bylo nutné změnit plánovanou trasu dálnice D1. V roce 1976 bylo vodní dílo napuštěno a voda železobetonovou konstrukci pohltila. Most leží v ochranném pásmu vodní nádrže, oficiálně se tedy k němu nesmí. Přístup přímo na most je ze směru Hulic, pokud se na něj chcete podívat z druhého břehu, doporučuji si udělat krásnou vycházku z Borovska, viz plánek v galerii.