Jižní Morava na Velikonoce

Moje dovolená Jaro Méně než 1 týden (do 6 dní) Rodina s dětmi do 5-ti let S přáteli Aktivní dovolená Do přírody Cyklo Za kulturou Gastronomie Autem Hotel / Penzion Vlastní

Se 4 letým synem a kamarády (celkem 5 osob) jsme vyrazili o velikonočním víkendu na Moravu (neděle až úterý). Začali jsme v Drnholci, kde je Svět bludišť a rozhledna U Křížku. Následovala cesta do Mikulova na náměstí. Tam proběhl oběd v Sojkovi, konali se trhy, prošli jsme zámecký park, vyšlápli na Kozí hrádek (bohužel náš oblíbený Café Bárta měl zavřeno), vylezli jsme na kostelní věž, nakoupili sýry k večernímu vínku a když začalo poprchávat, vydali jsme se do Zaječího, kde jsme měli ubytování v penzionu U Palečků. Odpoledne jsme ještě stihli dojet ke kapličce na Hradišťku, známe ze všech vinařských filmů a seriálů a do našeho oblíbeného vinařství ve Velkých Bílovicích.

Na pobyt s sebou vždy beru naše hořické trubičky a pan domácí nám za ně dal lahev svého vína. Navečer jsme došli pěšky do vinařství U Kapličky, navštivili rozhlednu Dalibor a dali si večeři. Po výborném jídle a ještě lepším vínu jsme se vrátili zpět na penzion, načerpat síly k zítřejšímu cyklovýletu.

Druhý den po snídaní jsme se vydali na kolech na trasu - Velké Pavlovice - Opilé sklepy - Rozhledna Slunečná - Bořetice - Kobylí - památný lis u vinařství Tomčala - rozhledna Kobylí vrch - Vrbice - větrný mlýn a sklepy ve svazích - Bořetice - Velké Pavlovice - Zaječí. Najeli jsme asi 40km. Nejkrásnější to bylo na rozhledně Slunečná. Výhled, prostředí, velký výběr vína, kávy, zákusků a dalších místních dobrot, milý pán ve stánku, prostě skvělá atmosféra. Klidně bych tam zůstala celý den.
 Při cestě zpět jsme v Bořeticích marně hledali otevřenou restauraci (velikonoční pondělí) a nakonec jsme zavítali do bistra Dvorek, nedaleko kostela. Malé, ale příjemné prostředí, skvělý servis a výborná paštika.

Po návratu do Zaječího šli někteří jedinci odpočívat, a my ostatní jsme vyšlápli k rozhledně Maják. Po ceste ani jeden otevřený sklípek, všude mrtvo. Velikonoce - odpoledne.
Pokud na Moravu zavítáte na Velikonoce, tak od pátku do neděle to tam žije - trhy, degustace, davy lidí, atd. Ale v pondělí, nikde nic. Pár koledníků jsme sice potkali, ale jinak je podle nás každý doma.

V úterý ráno před odjezdem domů jsme ještě zavítali do Dolních Věstonic, kde je ve vinici socha Anděla lásky. Počasí nám moc nepřálo, ale našli jsme ho a kdyby nebyla mlha, dohlédneme až na Děvičky.

Ponaučení pro příště - nejezdit na velikonoční pondělí a ubytovat se ve Velkých Bílovicích, které nám byly daleko sympatičtější než Zaječí. A pro nás je to okolí neprocestované.

Mikulov, Lednici a Valtice už máme projité křížem krážem, teď zkoušíme i to méně známé, ale přitom stejně krásné. Morava je prostě skvělá. Pozitivní nálada místních, pohoda, klid, ale i to, že při vstupu do sklípku ještě před objednáním vína už je na stole pozornost ve formě džbánku s vodou, chleba se škvarkama nebo paštikou. Pro někoho maličkost, pro jiné automatická věc, ale pro nás je to ta přidaná hodnota a to, proč máme tento kraj tak rádi a rádi se sem vracíme. Pak nemáte pocit, že jste jen další v řadě, po kom utřou stůl a jde se dál, ale že jste tu opravdu vítaní a hned je ,,lepší vzduch,,.