Paddleboard na ostrově Krk

Moje dovolená Léto 1 týden (7-9 dní) S partnerem Aktivní dovolená K moři Za zábavou a poznáním Do přírody Na vodu Autem Dům / rekreační objekt Vlastní

Letos jsme si s přítelkyní řekli, že bysme chtěli vyrazit na náš milovaný paddleboard na moře a volba padla na Chorvatský ostrov Krk a to především kvůli vzdálenosti z ČR a spoustě malých pláží dostupných jen po moři. Zásadní roli hrál také fakt, že na Krku (stejně jako ve většině Chorvatska) nejsou většinu času téměř žádné vlny, takže se dá po vodě krásně pádlovat.

Cesta a první seznámení s ostrovem

Foto: Jiri56

Nechtěli jsme vyrážet v top sezónu, takže padla volba na červen. Zpočátku měsíce se udělalo krásně, ale moře bylo ještě dost studené (necelých 20°C), takže jsme počkali nakonec skoro do konce měsíce, kdy už bylo moře tento rok relativně vyhřáté (asi 23°C) a vyrazili jsme brzo ráno z Brna v sobotu ráno. Cesta byla perfektní a úplně jiná, než jako ji člověk zná z hlavní sezóny uprostřed léta- Vídní jsme projeli naprosto v klidu a bez komplikací a něco po jedné hodině odpolední už jsme parkovali na Krku. (od roku 2020 je poplatek za využití mostu na Krk zrušený, takže jsme v Chorvatsku platili mýto jen v řádu několika desítek korun). Zastavujeme v zátoce na východní straně ostrova, nafukujeme paddly a vyrážíme objevovat pobřeží. Dámy a pánové- tohle je opravdu nádhera. Musím říct, že trávení času na moři na paddlu je něco neskutečného a rozhodně se vyplatí si ho vzít na dovolenou s sebou. Sice to chce opatrnost, ale rozhodně to stojí za to. Toto odpoledne se seznamujeme s pobřežím, užíváme si první malé pláže, které máme jen pro sebe a večer se jedeme ubytovat.

Kde jsou nejkrásnější pláže na ostrově Krk?

Další dny se přesouváme spíše na západ a jih ostrova, kde jsou podle nás nejkrásnější místa. (pokud budete vyrážet podobným způsobem, tak Vám doporučuji otevřít si google maps, přepnout se na satelitní pohled a zaměřit se na malé pláže bez přístupových cest. Dá se takto vyčíst opravdu hodně včetně přibližné velikosti pláže, jejího tvaru, částečně čistoty a barvy vody). Já jsem měl takto objevených pár pláží a zátok, které jsme prozkoumávali. Nejkrásnější jsou podle nás pláže a útesy na jihozápadě ostrova v čele s pláží Golden Bay, která je opravdu nádherná a dostává svému jménu- hned za pláží je totiž vysoká skála žluté až téměř zlaté barvy. Celá pláž trochu působí jako známá pláž Navagio na Zakynthosu. V hlavní sezónu zde prý jezdí hodně výletních lodí, ale v červnu tu byl ještě poměrně klid. Okolo je ale spousta dalších malých pláží, na kterých není problém koupat se bez plavek.

Poslední aktualizace: 12.9.2024
Paddleboard na ostrově Krk na mapě