Co čeká cestující na slovenské železnici v novém jízdním řádu
Nový jízdní řád začne na Slovensku platit v polovině prosince, přesněji 15. dne toho měsíce. Stejně se tak stane v České republice, v Rakousku a vlastně v téměř celé Evropě.
Neměla by se rušit doprava na dalších regionálních tratích, vysvítá z předběžného návrhu nového jízdního řádu (tedy cestovného poriadku slovensky). Měly by být dále optiminalizovány jízdy vlaků do tzv. taktu, kdy spoje jezdí každou přesně danou minutu co hodinu či dvě, tedy např. v 6:55, 7:55, 8:55 atd.
Z Humenného do Bratislavy se plánuje nasazení vozu pro přepravu osobních automobilů. Mělo by jít o noční rychlík Zemplín. Ze Žiliny přibude dálkových vlaků, které pojedou přes Púchov a Horní Lideč do Prahy. Vznikne tak během dne dvouhodinový takt na tomto vozebním rameni.
Soukromý dopravce RegioJet, jenž provozuje vlaky na trati mezi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komrárnem, ohlásil, že plánuje navýšit počet vlaků. Bohužel nezměněna by měla zůstat bídná nabídka spojení ze Slovenska do sousedního Maďarska. Při provozu vlaků pouze přes dva přechody se jedná o úbytek 6 přeshraničních spojnic mezi oběma zeměmi za posledních dvacet let. Při současném stavu je z naší republiky více výchozích spojů do Maďarska než ze Slovenska. Problémem nejspíš nebude nedostatek cestujících, protože jde o území, kde se na obou stranách hranice mluví stejným jazykem.