Loading...
Pokud plánujete výlet do lázeňských měst Duszniki Zdrój, Kudowa Zdrój nebo do míst mezi nimi a uvažujete o využití železniční Dopravy, vězte, že se v tomto roce vlakem po trati č. 309 nesvezete. V polovině listopadu 2012 se trať začala rekonstruovat. Vybraná stavební společnost demontovala koleje, vytrhala pražce a pokácela přilehlé stromy a náletové dřeviny.
Odkládaná rekonstrukce této jednokolejné neelektrifikované tratě, které se říká také lázeňská dráha (uzdrowiskowy szlak kolejowy), je spolufinancovaná z prostředků PKP PLK a Evropské unie. Náklady na rekonstrukci přesáhnou 50 milionů zł. Podle harmonogramu mají být práce dokončené do konce roku 2013. První vlak by měl po několika letech vyjet v roce 2014.
Rekonstrukce obsahuje kompletní výměnu železničního svršku v délce 18,6 km včetně jeho odvodnění, dále opravu všech propustků, mostků, unikátního obloukového viaduktu z roku 1905 u Lewina Kłodzkiego, vnitřku tunelu včetně obou jeho portálů, sedmi železničních přejezdů a úpravu nástupišť na nádražích v Dusznikach Zdroju a Kudowie Zdroju tak, aby umožnila snadný nástup zdravotně hendikepovaným.
Déle než rok musí turisté oželet jízdu po této lázeňské dráze, která má hned několik technických zajímavostí. Nechybí jí téměř sedm set metrů dlouhý tunel, obtáčí se kolem vrchů Lewińska Czuba (555 m n. m.) a Szubieniczna (500 m n. m.), aby pokračovala přes zmíněný kamenný viadukt u Lewina Kłodzkiego.
Železniční dopravu nahradila autobusová Doprava, která je rychlejší, ne však tak romantická. Na jedné z fotografií najdete odjezdy autobusů z Dusznik do Kudowy v roce 2013 pro případ, že byste chtěli do těchto končin Kladské země zavítat. Jízdné z jednoho lázeňského města do druhého stojí 5 zł. Pojedete-li spěšným autobusem, který v mezilehlých obcích nezastavuje, zaplatíte 8 zł.
Fotografie jsem pořídil začátkem května 2013 u turistického rozcestí červené a modré značky východně od vrchu Lewińska Czuba.