Jízdní řád 2015 na rakouské železnici
V jízdním řádu 2015 na rakouské železnici nastane mnoho změn, některé z nich budou zcela převratné. Jde především o hlavní nádraží ve Vídni, které začne ve velkém sloužit dálkové Dopravě. Poprvé se sem začnou sjíždět vlaky ze severu, jihu a východu.
Pro nás z České republiky půjde především o nový dvouhodinový takt mezi Štýrským Hradcem, Vídní, Brnem a Prahou, jenž bude obluhován jednotkami Rail Jet. Vlaky kategorie ICE z Německa pojedou ze západu přes hlavní nádraží ve Vídni až na letiště.
V důsledku nového konceptu Dopravy však Vídeň ztratí přímé denní spojení s německým Berlínem. A budeme se muset rovněž tak rozloučit s legendární Vidnobonou. Po půl století...
Z Vídně bude nově veden jeden vlak až do/z výchomaďarského Debrecína, který vznikne prodloužením jednoho spoje do/z Budapešti. Stejně tak vznikne vlak do/z Bělehradu.
Pozornosti by nemělo uniknout ani tříkilometrové prodloužení jedné lokální železniční tratě ve spolkové zemi Salcbursko. Elektrifikovaná dráha Bürmoos bude končit namísto v Trimelkamu v Ostermiethingu.