Než se vydáme na výlet, na chatu, či na dovolenou
Rady a tipy • Jídlo a ubytování
Spotřebitelský program „Volba spotřebitelů – nejlepší novinka“ odráží každoročně čerstvé zkušenosti s novinkami na trhu. „Volba spotřebitelů 2023“ zaujala i nejsilnější firmy, ale zejména české zákazníky. Intenzivní zájem si vyžádal nejvíce hodnocených kategorií v historii programu.
Třiadvacátého ročníku oblíbeného spotřebitelského programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2023 se zúčastnilo - a o přízeň zákazníků bojovalo - 213 novinek od 144 firem v 63 kategoriích. O účast v programu byl ze strany firem větší zájem, než kdykoli dříve. Důvodem může být skutečnost, že podle nejnovějšího průzkumu společnosti NIQ se ocenění Volba spotřebitelů umístilo hned za česká a regionální označení produktů a před mnohá ostatní komerční ocenění. Vzestup letos opět zaznamenaly kategorie se speciálními produkty: bezlepkové, veganské, ekologické nebo bio. Tento trend lze sledovat již v minulosti. Patrná je i snaha výrobců o udržitelnost, ať již v materiálovém složení obalů, nových technologických řešeních, či přímo ve složení produktů. Spotřebiteli vybraných vítězů bylo celkem 63. Výsledky 23. ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů vyhlásila společnost ATOZ Marketing Services na slavnostním galavečeru 15. června na Občanské plovárně v Praze. Partnerem akce byla společnost NIQ, která shromáždila a zpracovala výsledky unikátního průzkumu. Dotazování proběhlo na reprezentativním vzorku čtyř tisíc českých respondentů.
„Letošní ročník potvrdil, že vítězné novinky se při nákupu v obchodech vyplatí hledat, jelikož oceněné výrobky již prošly hodnocením čtyř tisíc českých spotřebitelů,“ komentuje Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti a dodává: „současná doba vzhledem k rostoucím nákladům výrobcům příliš nepřeje v investicích do marketingu ani do inovací, přesto se letos sešly silné novinky i v konzervativních kategoriích, jako jsou alkohol, pečivo či toaletní papír.“
Mezi letošními vítězi se umístily například sprchové gely Active Skin & Mind s veganským složením, které je z 98 % rozložitelné a baleno v plně recyklovaných materiálech. Dále nová řada osvěžujících vůní do domácnosti s aromaterapeutickými účinky Glade Aromatherapy, žehlicí prkno Vileda s dvojitou hygienou, kterou zajišťuje antibakteriální ochrana na potahu i v pěnové výplni. Z potravin zabodovaly například Kotányi uzené mlýnky, rozšiřující stávající řadu oblíbených koření. Směsi koření se do nich udí nad bukovým dřevem a jídlu dodávají bohatou kouřovou a lehce pikantní chuť. Zájem spotřebitelů vzbudily i nové Buchtičky s krémem naruby, díky kterým si lze oblíbené dukátové buchtičky se šodó vychutnat třeba na výletě. Zvítězila i žhavá novinka od společnosti Europasta. Těstoviny Nejen na pánev, které vyžadují jen velmi rychlou přípravu, a to přitom se zachováním plné chuti a kvality. Ty získaly i největší procento hlasů a staly se absolutním vítězem letošního programu. S novým výrobkem přišel i Mucha sekt, a to v podobě Mucha Sekt Nealkoholické Rosé s výraznou chutí vína, které je lehké, osvěžující a vhodné i pro vegany. Velký zájem zaznamenaly kategorie pet food, které byly v letošním roce nabité. Spotřebitele v tomto segmentu zaujala kolekce Akinu Český les z dílny šumavských designerů, která nabízí široký sortiment doplňků a hraček pro psy a kočky inspirovaný reáliemi české přírody.
Čerstvou novinkou letošní Volby spotřebitelů je navázání partnerské spolupráce s charitativním projektem Pomozte dětem. „Moc nás těší, že jsme se mohli spojit s tímto skvělým projektem a budeme tak moci přispět k podpoře, šíření povědomí a propojování s dalšími dárci,“ poznamenává Lukáš Matějka.
„Ze studie Private labels Syndicated report 2022 společnosti NIQ vyplynulo, že ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka je českými spotřebiteli vnímáno velice pozitivně. Volba spotřebitelů se zařadila těsně za české a regionální označení, jako například Klasa, Česká potravina apod.,“ uvádí Soňa Fialová ze společnosti NIQ. „Za důležité pro své rozhodování o nákupu považuje toto ocenění až 32 % oslovených respondentů. Volba spotřebitelů je tedy, dle deklarace respondentů naší studie, jedním z nejkladněji vnímaných komerčních certifikátů, tedy nestátních ocenění“ dodává Soňa Fialová.
Jak z uvedených informací vyplývá, na webu http://volbaspotrebitelů.cz na nás tedy čeká dobrý rádce, který nám usnadní rozhodování před nákupem. Je jedním z předpokladů, že skutečně nakoupíme, co nám bude pro naše aktuální potřeby nejlépe vyhovovat a předejdeme tak případným nepříjemným překvapením…
Miroslav Navara/TZ