Loading...
Nebývá zvykem, aby se do provozu uváděly železniční tratě, na nichž se vlaky již dlouho neobjevily. A už vůbec to není trend u mezinárodních spojnic. Proto velice potěší, když se najde výjimka.
Tou je úsek mezi Dolní Poustevnou (Ústecký kraj, Šluknovský výběžek) a saským městem Sebnitz. Zde se jezdit přestalo s koncem druhé světové války. Po změně politických poměrů v roce 1989 se mluvilo o reaktivování kolejí. Kupříkladu jízdní řád 1993/1994 udává prázdnou traťovou tabulku s poznámkou, že jízdní řád bude zveřejněn s otevřením hraničního přechodu. Ovšem muselo uplynout mnoho dalších let, aby zde 5. července mohly konečně vyjet vlaky.
A nepůjde o vlaky ledajaké. Celkem 8 párů spojů bude zajišťovat Dopravu mezi Rumburkem, Dolní Poustevnou, Sebnitzem, Bad Schandau a Děčínem. Jde tedy vlastně o tzv. peáž. K tomu přidejme ještě jeden pár vlaků Rumburk-Sebnitz. Dohromady to vydá na slušný objem výkonů, na nichž by se měly objevit německé soupravy desiro od společnosti Siemens.