Loading...
Poštovní schránka, na rohu ulice, to není kdejaká lecjaká věc, kvete….(J.Wolker)…tak toto by si mohli recitovat turisté, kteří chtějí posílat z Německa pohlednice nebo dopisy do zahraničí, protože schránky zde kvetou už více barvami. Jelikož v Německu skončil monopol Deutsche Post a začali se objevovat soukromé subjekty zajišťující poštovní služby. Zjistil jsem to vlastně najednou, v jednom saském městečku jsem si kupoval v takové té prodejně papírnictví, tabáku a lotta (jak to bývá dohromady) pohled a chtěl jsem hned známku. A jelikož jsem věděl, kolik známka do ČR stojí (protože jsem poslední dobou často posílal pohledy), rovnou jsem si řekl o nominální hodnotu, na což mi prodavačka odpověděla, že takovou nemají. Když jsem tedy prozradil, kam chci pohled posílat, koukla do tabulek a nabídla mi známku v jiné nominální hodnotě, než jsem byl zvyklý. Po několika dotazech jsem pochopil, že paní prodává známky pro jinou společnost, než je Deutsche Post a to pro firmu Modern Post. Pohled do ČR v první organizaci stojí 75 centů, v té druhé 80 centů, pohled po Německu v prvním případě 55 centů, ve druhé pak 40 a dopis 50 centů (a samozřejmě vydává své známky). Důležité je taky vybrat správnou schránku, německá pošta má schránky ŽLUTÉ, moderní pošta schránky ČERVENÉ. Nepodařilo se mi zjistit, co by se stalo, kdybych vhodil pohledy do nesprávných schránek, jestli si obě firmy vzájemně vyměňují zásilky. Proto doporučuji když si budete kupovat známky především v obchodech s tabákem, zjistěte si, pro jakou společnost obchod známky prodává. Nevylučuji taktéž, že společností může být samozřejmě více. Tak ať Váš pozdrav z cest, správně dojde.