TURISTIKU PODPORUJÍ
61 581 turistů a cestovatelů
112 562 výletů, turistických cílů, tras a cestopisů
1 402 540,- odměny za články
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Svět
Tipy na výlet vybrat: vše / nic
 ↓ 
Druh vybrat: vše / nic
Do přírody
Na golf
Na hory
Na kole
Se psem
Vinařská turistika
Za gastronomií
Za kulturou
Za sportem
Náročnost vybrat: vše / nic
Pro zdatnější
Romantika
Rodina s dětmi
Délka vybrat: vše / nic
Vycházka - půldenní
Celodenní výlet
Putování (více dnů)
Turistické cíle vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava vybrat: vše / nic
Autobusová zastávka
ŽST
Letiště
Žel. stanice
Města, obce, vesnice vybrat: vše / nic
Vesnice
Městečko
Město
Osada
Samota
Městská část
Hlavní město
Přístav
Místní část
Náměstí
Ulice
Městys
Ostatní vybrat: vše / nic
Bivak
Hraniční přechod
Infocentrum
Nordic walking point
Ostatní
Turistická známka
WebKamera
Zajímavost
Památky a muzea vybrat: vše / nic
Hrad
Zámek
Zřícenina
Trosky
Kaple
Klášter
Pomník
Kříž
Chata
Muzeum
Bouda
Kostel
Památník
Měšťanský dům
Salaš, koliba
Letohrad
Farma
Hřebčín
Zámeček
Tvrz
Skanzen
Hradiště
Rotunda
Statek
Dům, budova
Chrám
Hřbitov
Hradby
Lapidárium
Kašna
Socha
Boží muka
Hrádek
Panský dvůr
Rychta
Pevnost, opevnění
Radnice
Drobné památky
Mešita
Synagoga
Příroda vybrat: vše / nic
Hora
Kopec
Štít
Vrchol
Jezero
Potok
Pleso
Rybník
Vodopád
Propast
Minerální pramen
Jeskyně
Krasový útvar
Údolí
Skalní útvar
Jezírko
Řeka
Říčka
Pohoří
Údolí, dolina
Kaňon
Sedlo
Travertíny
Planina
Hřeben
Louka
Pramen
Kámen
Zahrada
Rašeliniště
Slatě
Památný strom
Přírodní park
Ostrov
Sopka
Pobřeží
Poušť
Park
Rokle
Přírodní památka
Vodní nádrž
Studánka
Soutěska
Tůň
Pláž
Poloostrov
Bažina, mokřady
Sport a rekreace vybrat: vše / nic
Lázně
Rekreační oblast
Koňská stezka
Aquapark
Letovisko
Koupaliště
Ledovec
Ski areál
Golf
Půjčovna lodí
Cyklo bar - hospůdka
Cyklo shop - servis
Potápění
Zábava, atrakce
Půjčovna kol
Vinařský cíl
Technické zajímavosti vybrat: vše / nic
Důl, štola, šachta
Elektrárna
Jez
Lanovka
Mlýn
Most
Přehrada
Rozhledna
Technická památka
Zvonice
Výletní místa a parky vybrat: vše / nic
CHKO
Chodník, naučná stezka
Národní park
Odpočinkové místo
Orientační bod
Poutní místo
Rezervace
Rozcestí
Turistická trasa
Turistické destinace
Vyhlídka
Výletní místo
ZOO a botanické zahrady vybrat: vše / nic
Arboretum
Botanická zahrada
ZOO
Trasy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Typ vybrat: vše / nic
Autem
Balónem
Běžecká trasa
Běžky
Cyklotrasa
Golf
In line brusle
Pěší trasa
Po vodě
Ski areál
Náročnost vybrat: vše / nic
Malá náročnost
Střední náročnost
Velká náročnost
Cestopisy vybrat: vše / nic
Tipy a novinky vybrat: vše / nic
Rady a tipy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava
Jídlo a ubytování
Ostatní
Peníze a ceny
Práce a život
Zdraví a bezpečnost
Moje dovolená vybrat: vše / nic
 ↓ 
Kdy jsme jeli vybrat: vše / nic
Jaro
Léto
Podzim
Zima
Délka dovolené vybrat: vše / nic
Méně než 1 týden (do 6 dní)
1 týden (7-9 dní)
Delší než 1 týden (10-12 dní)
2 týdny a více (13 a více dní)
S kým vybrat: vše / nic
Rodina s dětmi do 5-ti let
Rodina s dětmi do 10-ti let
Rodina s dětmi 10-18 let
S partnerem
S přáteli
Typ vybrat: vše / nic
Pobyt
Aktivní dovolená
Poznávací dovolená
Eurovíkend
Plavba
Prodloužený víkend
Zaměření vybrat: vše / nic
K moři
Na lyže
Za zábavou a poznáním
Do přírody
Na hory
Cyklo
Se psem
Na vodu
Aerobic
Golf
Wellness
Potápění
Za kulturou
Zábavné parky
Aquaparky
Gastronomie
Jak jsme jeli vybrat: vše / nic
Autem
Autobusem
Letadlem
Lodí
Jinak
Jak a kde jsme bydleli vybrat: vše / nic
Dům / rekreační objekt
Kemp
Apartmán
Hotel / Penzion
Stravování na dovolené vybrat: vše / nic
Vlastní
Snídaně
Večeře
Polopenze
Plná penze
All Inclusive
Ultra all inclusive
Fotogalerie vybrat: vše / nic
zobrazit výsledky
Změnit oblast
Vyhledat oblast:

HYUNDAI SONATA, řadový čtyřválec, DOHC 16V s CVVT

Testy Auta

Hyundai Sonata 2011
Hyundai Sonata 2011  •  Fotografie (3)  • Foto: pilnas

Automobilka Hyundai představila na autosalonu v Los Angeles zcela novou generaci vozů Sonata pro modelový rok 2011. Šestá generace oblíbených sedanů střední třídy přichází na americký trh s novým designérským jazykem společnosti Hyundai nazývaným „fluidní sochařství“. Tato stylistická filozofie nachází inspiraci v přírodě a je založena na souhře přirozených oblých tvarů s ostře vymezenými hranami a plochami, jež vyvolává dojem trvalého pohybu.

 

Hyundai Sonata 2011

Protažená a nízká silueta zcela nového sedanu Hyundai Sonata vyniká ladnou konturou střechy, která je elegantně doplněna třetím bočním oknem. Sofistikovaný vzhled s plynule navazujícími tvary nalézá své pokračování v interiéru, jehož objem 3,404 m3 (včetně zavazadlového prostoru) se podle klasifikace EPA (Environmental Protection Agency) vymyká americké střední třídě a prostorností odpovídá tzv. velkým vozům. Dokonce i objem zavazadlového prostoru 464 litrů je ve své třídě nadprůměrný, stejně jako výbava s vyspělými audiosystémy, navigačním systémem s dotykovým displejem, hlasovým ovládáním a technologií Bluetooth.

 

Jedním z hlavních cílů vývoje nové Sonaty bylo vytvořit velmi tuhou karoserii s minimální hmotností. Konstruktéři proto použili na klíčových místech ultravysokopevnostní druhy oceli, čímž dosáhli zvýšení torzní tuhosti o 25 procent a tuhosti v ohybu o 19 procent v porovnání s předcházejícím modelem. Tím byl položen základ pro mimořádně účinnou ochranu posádky v případě nehody, na níž se dále podílejí čelní, boční a okenní airbagy doplněné předpínači bezpečnostních pásů, omezovači síly a aktivními opěrkami hlavy na předních sedadlech. Aby k nehodě pokud možno vůbec nedošlo, jsou všechny nové vozy Sonata sériově vybaveny velmi účinnou brzdovou soustavou s ABS, EBD a stabilizačním systémem ESP.

 

Hyundai Sonata 2011

Šestou generaci sedanů Hyundai Sonata budou poprvé pohánět čtyřválcové motory GDI s přímým vstřikováním benzinu. Při uvedení na americký trh bude k dispozici nový atmosféricky plněný motor Theta II 2,4 litru GDI v kombinaci s vlastní šestistupňovou samočinnou převodovkou Hyundai A6MF2 jejíž vývoj trval čtyři roky. Zcela nová planetová převodovka je o 12 kg lehčí, o 40 mm kratší a konstrukčně jednodušší (o 62 méně dílů) než dosavadní pětistupňová. Alternativou bude převodovka mechanická šestistupňová.

 

Moderní celohliníkový čtyřválec s proměnným časováním sacích a výfukových ventilů CVVT a variabilním systémem sání VIS (Variable Induction System) dosahuje největšího výkonu 148 kW (201 k), resp. 149 kW (203 k) v případě modelu SE. Nejvýkonnější motor ve své třídě spotřebuje zároveň nejméně paliva. Vyjádřeno čísly to v jízdních režimech podle EPA znamená 10,2 l/100 km ve městě a 6,7 l/100 km na dálnici u modelů s šestistupňovou samočinnou převodovkou s funkcí manuálního řazení SHIFTRONIC®. Přímé vstřikování benzinu má pozitivní vliv také na čistotu emisí. Ve státech s nejpřísnějšími emisními předpisy bude motor GDI odpovídat emisní normě PZEV (Partial Zero Emission Vehicle).

 

Na konci roku 2010 doplní nabídku dvoulitrový čtyřválec Theta II GDI přeplňovaný turbodmychadlem a hybridní model Hybrid Blue Drive s motorem 2,4 litru a sadou pokrokových lithium-polymerových akumulátorů. Výstavní premiéra těchto plánovaných verzí se uskuteční v dubnu 2010 na autosalonu v New Yorku.

 

Zárukou vynikajícího komfortu a skvělé ovladatelnosti je vyspělý podvozek s nezávislým zavěšením všech kol. Přední náprava je typu McPherson, vzadu je víceprvkové zavěšení. Odpružení zajišťuje soustava vinutých pružin, teleskopických tlumičů s plynovou náplní a příčných zkrutných stabilizátorů vpředu i vzadu. Podvozek má kompletně přepracovanou geometrii a vzadu snižují neodpruženou hmotnost hliníkové díly. Také pneumatiky s nízkým valivým odporem a hřebenové řízení s elektrickým posilovačem přispívají ke zvýšené hospodárnosti provozu.

 

Výrobu pro americký trh zajišťuje závod Hyundai Motor Manufacturing Alabama. Produkce nové Sonaty bude zahájena v průběhu prosince 2009 a prodej začne v lednu 2010. Sonata je po zcela nové generaci Tucsonu (v Evropě ix35) druhým vozem v současné produktové ofenzivě společnosti Hyundai, která počítá s uvedením sedmi nových modelů během příštích 24 měsíců.

 

HYUNDAI SONATA 2011: PŘEHLED TECHNICKÝCH ÚDAJŮ

 

Motor – řadový čtyřválec, DOHC 16V s CVVT, hliníkový blok a hlava válců.

Zdvihový objem – 2358 cm3, vrtání x zdvih 88 x 97 mm.

Největší výkon – 148/142 kW (201/193 k) při 6300 min-1 (ULEV/PZEV), 149 kW (203 k) při 6300 min-1 (SE: ULEV).

Největší točivý moment – 250 N.m při 4250 min-1 (ULEV), 252 N.m při 4250 min-1 (SE: ULEV).

Převodovka – šestistupňová mechanická převodovka nebo elektronicky řízená šestistupňová samočinná převodovka s kapalinovým měničem momentu, přemosťovací spojkou a režimem manuálního řazení SHIFTRONIC®.

Podvozek – vpředu vzpěry McPherson a spodní příčná ramena, vzadu víceprvkové zavěšení, odpružení vinutými pružinami, teleskopickými tlumiči s plynovou náplní a příčnými zkrutnými stabilizátory.

Řízení – hřebenové řízení s elektrickým posilovačem závislým na rychlosti jízdy, celkový převod 14,5:1, 2,34 otáčky volantu mezi rejdy, stopový průměr otáčení 10,9 m.

Brzdy – vpředu kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, vzadu kotoučové brzdy, ABS s EBD, ESP.

Pneumatiky – v závislosti na modelu 205/65 R 16, 215/55 R 17, 225/45 R 18.

Vnější rozměry – rozvor 2794 mm, délka 4821 mm, šířka 1834 mm, výška 1471 mm, rozchod kol 1588 až 1598 mm, součinitel odporu vzduchu cx = 0,28.

Vnitřní rozměry – výška stropu nad sedákem vpředu/vzadu 1016/960 mm, prostor pro nohy vpředu/vzadu 1156/879 mm, šířka ve výši ramen vpředu/vzadu 1471/1440 mm, šířka ve výši kyčlí vpředu/vzadu 1402/1394 mm, objem interiéru 2,939 m3 (podle EPA), objem zavazadlového prostoru 464 l (podle EPA).

Objemy a hmotnosti – objem palivové nádrže 70 litrů, pohotovostní hmotnost 1435 až 1505 kg.

Spotřeba paliva – město/dálnice (podle EPA): 10,2/6,7 l/100 km (6AT), 10,2/6,9 l/100 km (6MT).

Poslední aktualizace: 14.12.2009
Autor: pilnas
Kvalita příspěvku:    
Hodnotit kvalitu příspěvku
Sdílet s přáteli