Jaký byl letos Mezinárodní veletrh cestovního ruchu Holiday & Region World?
Oba veletrhy proběhly na letňanském výstavišti PVA EXPO PRAHA ve dnech 15. až 17. března. Expozice 302 vystavovatelů z 24 zemí světa na výstavní ploše cca 9400 čtverečních metrů během tří dnů navštívilo 26 815 zájemců o všechny druhy cestování. Partnerskou zemí letošního již 32. ročníku se stala exotická Srí Lanka, která se po letech vrátila na veletrh.
„Návštěvníci si mohli prohlédnout expozice i ze vzdálených destinací jako Indonésie, Peru, Thajska nebo Japonska. Premiérově se na veletrhu v Letňanech představil ostrov Elba a nechyběly ani tradiční turistické bestsellery jako Chorvatsko, Slovinsko a další, Čechům blízké země,“ komentuje ředitelka veletrhu Janica Ciglianová.
Region World zaujal vyznavače tuzemské turistiky, kterým se v Letňanech prezentovaly téměř všechny kraje České republiky. Partnerským regionem se pro letošní rok stal kraj Moravskoslezský, který předvedl velké množství zajímavostí i přírodních půvabů.
Veletrh HOLIDAY WORLD & REGION WORLD tradičně věnuje první den konání odborné veřejnosti z odvětví cestovního ruchu. Letos v rámci doprovodného programu uvedl 12. ročník konference a vzdělávací platformy Fórum cestovního ruchu, pořádané agenturou CzechTourism. Ta se zabývá aktuálními i budoucími výzvami turismu, které zásadně ovlivňují zahraniční i tuzemské návštěvníky České republiky. Letos se mimo jiné věnovala vlivu malých a středních firem, ale i velkých korporací na životní a sociální prostředí. V rámci panelových debat došlo i na téma aktivního a lázeňského turismu. Páteční program pro odborníky obohatil také MBM Tourism Prague s možností osobních obchodních jednání profesionálů, pořádaný Enterprise Europe Network a Centrem pro regionální rozvoj ČR ve spolupráci s ABF, a.s. Proběhl také první B2B workshop mezi polskými regiony a českými touroperátory pod patronací pražské kanceláře Polské turistické organizace. Představilo se na něm 13 polských turistických organizací a další čtyři desítky jejich členů. Jen škoda, že organizace poněkud zaskřípala – vzdor předešlé řádné akreditaci nebyli někteří zájemci vůbec vpuštění na akci. To nesvědčí o dobře fungující přípravě. Premiérově proběhl Německý národní workshop, připravený pražským zastoupením Německé centrály cestovního ruchu (DZT), který se naopak velmi vydařil a tradičně úspěšně proběhl v rámci veletrhu workshop Montenegro.
Během prvního dne veletrhu byl honorován kraj Vysočina, vítěz ankety Kraj mého srdce, pořádané redakcí portálu Kam po Česku ve spolupráci s ABF, a.s., konané pod záštitou Asociace krajů ČR. Návštěvníci z řad široké veřejnosti vyhrávali v rámci HOLIDAY WORLD & REGION WORLD luxusní ceny hned v několika soutěžích - například zájezd pro dva do luxusního hotelu Nirvana s Ultra All Inclusive od společnosti Coral Travel CZ, čtyřdenní pobyt v oblasti Národního parku Vysoké Taury od ALPIN media a NP Vysoké Taury, tři dny v Salcburku se vstupem do téměř tří desítek turistických objektů, nebo desetidenní plavbu pro celou rodinu na největší lodi MSC WORLD EUROPA od společnosti RIVIERA TOUR.
HOLIDAY WORLD & REGION WORLD se konal v souběhu s 15. ročníkem výstavy obytných automobilů a karavanů FOR CARAVAN a se 7. ročníkem výstavy plavidel FOR BOAT.
Miroslav Navara/TZ