TURISTIKU PODPORUJÍ
61 575 turistů a cestovatelů
112 413 výletů, turistických cílů, tras a cestopisů
1 400 700,- odměny za články
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Svět
Tipy na výlet vybrat: vše / nic
 ↓ 
Druh vybrat: vše / nic
Do přírody
Na golf
Na hory
Na kole
Se psem
Vinařská turistika
Za gastronomií
Za kulturou
Za sportem
Náročnost vybrat: vše / nic
Pro zdatnější
Romantika
Rodina s dětmi
Délka vybrat: vše / nic
Vycházka - půldenní
Celodenní výlet
Putování (více dnů)
Turistické cíle vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava vybrat: vše / nic
Autobusová zastávka
ŽST
Letiště
Žel. stanice
Města, obce, vesnice vybrat: vše / nic
Vesnice
Městečko
Město
Osada
Samota
Městská část
Hlavní město
Přístav
Místní část
Náměstí
Ulice
Městys
Ostatní vybrat: vše / nic
Bivak
Hraniční přechod
Infocentrum
Nordic walking point
Ostatní
Turistická známka
WebKamera
Zajímavost
Památky a muzea vybrat: vše / nic
Hrad
Zámek
Zřícenina
Trosky
Kaple
Klášter
Pomník
Kříž
Chata
Muzeum
Bouda
Kostel
Památník
Měšťanský dům
Salaš, koliba
Letohrad
Farma
Hřebčín
Zámeček
Tvrz
Skanzen
Hradiště
Rotunda
Statek
Dům, budova
Chrám
Hřbitov
Hradby
Lapidárium
Kašna
Socha
Boží muka
Hrádek
Panský dvůr
Rychta
Pevnost, opevnění
Radnice
Drobné památky
Mešita
Synagoga
Příroda vybrat: vše / nic
Hora
Kopec
Štít
Vrchol
Jezero
Potok
Pleso
Rybník
Vodopád
Propast
Minerální pramen
Jeskyně
Krasový útvar
Údolí
Skalní útvar
Jezírko
Řeka
Říčka
Pohoří
Údolí, dolina
Kaňon
Sedlo
Travertíny
Planina
Hřeben
Louka
Pramen
Kámen
Zahrada
Rašeliniště
Slatě
Památný strom
Přírodní park
Ostrov
Sopka
Pobřeží
Poušť
Park
Rokle
Přírodní památka
Vodní nádrž
Studánka
Soutěska
Tůň
Pláž
Poloostrov
Bažina, mokřady
Sport a rekreace vybrat: vše / nic
Lázně
Rekreační oblast
Koňská stezka
Aquapark
Letovisko
Koupaliště
Ledovec
Ski areál
Golf
Půjčovna lodí
Cyklo bar - hospůdka
Cyklo shop - servis
Potápění
Zábava, atrakce
Půjčovna kol
Vinařský cíl
Technické zajímavosti vybrat: vše / nic
Důl, štola, šachta
Elektrárna
Jez
Lanovka
Mlýn
Most
Přehrada
Rozhledna
Technická památka
Zvonice
Výletní místa a parky vybrat: vše / nic
CHKO
Chodník, naučná stezka
Národní park
Odpočinkové místo
Orientační bod
Poutní místo
Rezervace
Rozcestí
Turistická trasa
Turistické destinace
Vyhlídka
Výletní místo
ZOO a botanické zahrady vybrat: vše / nic
Arboretum
Botanická zahrada
ZOO
Trasy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Typ vybrat: vše / nic
Autem
Balónem
Běžecká trasa
Běžky
Cyklotrasa
Golf
In line brusle
Pěší trasa
Po vodě
Ski areál
Náročnost vybrat: vše / nic
Malá náročnost
Střední náročnost
Velká náročnost
Cestopisy vybrat: vše / nic
Tipy a novinky vybrat: vše / nic
Rady a tipy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava
Jídlo a ubytování
Ostatní
Peníze a ceny
Práce a život
Zdraví a bezpečnost
Moje dovolená vybrat: vše / nic
 ↓ 
Kdy jsme jeli vybrat: vše / nic
Jaro
Léto
Podzim
Zima
Délka dovolené vybrat: vše / nic
Méně než 1 týden (do 6 dní)
1 týden (7-9 dní)
Delší než 1 týden (10-12 dní)
2 týdny a více (13 a více dní)
S kým vybrat: vše / nic
Rodina s dětmi do 5-ti let
Rodina s dětmi do 10-ti let
Rodina s dětmi 10-18 let
S partnerem
S přáteli
Typ vybrat: vše / nic
Pobyt
Aktivní dovolená
Poznávací dovolená
Eurovíkend
Plavba
Prodloužený víkend
Zaměření vybrat: vše / nic
K moři
Na lyže
Za zábavou a poznáním
Do přírody
Na hory
Cyklo
Se psem
Na vodu
Aerobic
Golf
Wellness
Potápění
Za kulturou
Zábavné parky
Aquaparky
Gastronomie
Jak jsme jeli vybrat: vše / nic
Autem
Autobusem
Letadlem
Lodí
Jinak
Jak a kde jsme bydleli vybrat: vše / nic
Dům / rekreační objekt
Kemp
Apartmán
Hotel / Penzion
Stravování na dovolené vybrat: vše / nic
Vlastní
Snídaně
Večeře
Polopenze
Plná penze
All Inclusive
Ultra all inclusive
Fotogalerie vybrat: vše / nic
zobrazit výsledky
Změnit oblast
Vyhledat oblast:

Zkušenosti s dětským vozíkem Burley D`Lite

Testy Vybavení

V zimě během závodu psích spřežení ještě jen s kočárkovým setem
Na výletě s kamarády v Českém ráji

Záhy po tom, co jsem se dozvěděl, že Eliška je těhotná, začal jsem přemýšlet nad různými aktivitami a čitnostmi, o které díky narození Julie přijdeme, případně které budeme muset alespoň na nějakou dobu přizpůsobit životu malého človíčka. Díky spoustě aktivních kamarádů, například díky Michalovi Pokornému, jsem rovnou začal uvažovat i o nových zážitcích, které nás čekají. O chození po horách s nosičkou, či o ježdění s dětským vozíkem. Věděl jsem, že prostě vystartujeme do jiné a jinak dobrodružné části našeho života. Rozhodně jsem neměl pocit, že bychom o něco přicházeli. Dětský vozík tak přibyl do naší rodiny, když měla Juliš zhruba 8 měsíců, ale protože jsem hned záhy poté odjel na dva měsíce pryč, ke slovu se dostal až v pozdním létě 2013. Od té doby je však velmi využívanou součástí našeho sportovního vybavení. A vlastně ani ne tak sportovního, jako všeobecného, protože jej používáme několikrát do týdne.

Náš výběr nakonec padl na americký vozík za kolo Burley D`Lite. No, on není až tak americký, jako spíš čínský, ale Burley je rozhodně americká firma, která dělá vozíky už 30+ let takže s tím snad mají dostatek zkušeností. Pořídili jsme v podstatě vlajkovou loď, protože jsme počítali, že vozík budeme používat často a i v náročnějších terénech, ale musím přiznat, že jsem rozhodně nečekal, že bychom jej používali až tak často.

Někdy si do vozíku k Julii přisedne kamarád, jindy bedna s jídlem

Burley sice nabízí i jednomístný Burley Solo, ale tak trochu doufáme a počítáme i s dalším přírustkem do rodiny, navíc dvoumístný vozík je jen o 9 cm širší než „dýlajtka“ a o pouhých půl kila těžší. Další vlastnosti jsou v podstatě shodné. Když jede dítko ve dvoumístném vozíky samo, mělo by sedět uprostřed, což děláme, a pokud Julie usne, má po stranách dva polštáře, takže se má o co opřít. Jinak má dostatek prostoru na případné rozvalování se, nebo na hračky či různé přírodniny. Už jsme také vezli nějaké ty kamarády, což též není k zahození.

Odpruženou verzi jsme vybrali právě kvůli těm zhoršeným terénům. Vede se kolem toho poměrně dost rozsáhlá debata, jestli je odpružení třeba, nebo není, a já nechávám na každém, aby se rozhodnul. Myslím ale, že pokud je vozík používán často a mimo asfaltové komunikace, je odpružení celkem dobrá věc. Na druhou stranu pořádně podhuštěné pneumatiky dělají také velmi dobře svou práci a přitom brzdí jen minimálně. My máme na vozíku opravdu podhuštěné pneumatiky, které odstraní drobné vibrace, a odpružení proti velkým rázům.

Na Pradědu už s joggingovým setem - první ostrý test

Myslel jsem si, že vozík budeme používat hlavně za kolo, ale protože jsem se z cest vrátil až v srpnu, během prvního léta jsme s ním mockrát za kolem nejeli. Bohužel. Zato hned, jak se ochladilo, zjistili jsme, že Jůlince se ve vozíku líbí více než v kočárku. Byla tam pěkně zachumlaná, měla uvnitř svůj pokojíček, a pokud byla stažená slída, byl prostor uvnitř pravděpodobně trochu zadýchaný a teplejší než v kočáru. To je ale jen naše doměnka, protože otestovat se to reálně nijak nedá. A navíc dovnitř rozhodně nefoukalo. Půl roku tak byl vozík používán v podstatě každý den. Měli jsme jen jednokolečkový kočárkový set, u kterého je kolo umístěno na oji, což dělalo v hlubším sněhu ši ve složitějších podmínkách trochu problémy, ale zima byla mírná, sněhu celkově málo a s otočným kolečkem na oji se perfektně jezdí po městě. Tedy rozhodně lépe, než se čtyřkolovým kočárem, jehož kola se směrově neotáčí. Ale nakonec jsme s ním zvládli i zimní pobyt v Orlických horách během závodů psích spřežení Šediváčkův long, který pomáháme organizovat. A tam jsme mu dali na lehoulince zasněžených polích a zmrzlých rozježděných lesních cestách solidně zabrat.

Další výhodou kočárkového setu na oji je to, že s vozíčkem a spícím dítětem uvnitř přijedete s kolem k hospodě, snadno vozík odpojíte, povolíte jeden velký šroub a kolečko je připraveno ke službě. Jednoduše pak přijedete s vozíčkem až ke stolu. Stejně se to dá použít i na místech, kam se s kolem nedostanete. Třeba do obchodu, či na nějakou uzavřenou stezku jen pro pěší. Prostě je fajn, že máte kočárkový set pořád s sebou.

U más ve Chřibech

Ježdění s vozíkem za kolem není třeba snad až tak moc rozepisovat. Není to nic složitého akorát v horším terénu je třeba přemýšlet o tom, kudy pojedou kola vozíku, aby se třeba nepřevrátil najetím na velký kámen, nebo nevjel do nějaké hlubší stopy od traktoru. K tomu je dobré vědět, že vozík je poněkud vyosen směrem do vozovky. Asi proto, že se často stávalo, že lidé jezdili příliš blízko ke krajnici, nebo tu a tam najeli na obrubník od chodníku. Ve výsledku je to dost jedno, protože cyklista se naučí jezdit tak, aby vozík jel pravým kolem blízko krajnice a nijak více prostoru nezabírá.

Já osobně mám pocit, že pokud jezdím s vozíkem po silnici, řidiči jsou mnohem ohleduplnější. Nikdo si nedovolí se jen tak prosmýknout kolem vozíčku s minimálním odstupem a spousta aut se stovky metrů vleče za mnou i v místech, kde by už snad dávno mohli předjet. Až je to někdy nepříjemné. Přesto používám zrcátko a sleduji každé auto, které se blíží. Pokud si nejsem úplně jist, co se stane, jedu trochu dále od kraje a když je auto pět, deset metrů za mnou, přitlačím se ke krajnici. Tím zvětším vzdálenost mezi mnou a autem, které nás předjíždí, a ono už nestihne mezeru zmenšit, takže nás předjede s dostatečným odstupem.

Když teplota klesne pod nulu, je ve vozíku Juliš pěkně zachumlaná

Pokud jedeme s vozíkem za kolem a je vedro, otevíráme celou zadní stěnu, aby vozík dostatečně větral. Pokud se práší a není horkem k zalknutí, zaděláváme přední slídu. Vozík jede pěkně. Je stabilní a hlavně při šlapání necuká. Je spojen s kolem takovou gumově plastovou spojkou, jakýmsi elastomerem, který mi přijde dost funkční. Navíc prý, pokud jezdec spadne, vozíček se nepřevrátí. To jsem ale zatím nevyzkoušel. To je pro mě další z důvodů používání vozíku oproti sedačce. Tam dítě padá i s kolem a navíc je do něj upoutané.

Jůlinka je při jízdě za kolem také připoutaná a má helmu. Nezaznamenali jsme, že by jí to vadilo. Je ale fakt, že je to klidné dítko. S vozíkem jsme však začínali hodně pomalu, velmi krátkou vyjížďkou. Oba dospělí vozíme striktně helmu. Vozit helmu je tedy pro Julii naprosto přirozené.

Na Klimentku ve Chřibech - víte, že právě tady působili Cyril a Metoděj a Metoděj zde byl pravděpodobně pochován?

Před nedávnem jsme pořídili i joggingový set. Ne ani tak na běhání, nebo na brusle, ale právě na pěší túry. Nosičku totiž sebou taháme jen opravdu tam, kam se s vozíkem nedá. Je to podle mě větší makačka a dítko nemá tolik pohodlí. Průjezdnost vozíčku terénem se dramaticky zlepšila. Už i dost velké „kotáry“ jsem schopen protlačit a projet. Trochu zklamáním je brždění předním kolečkem, které je málo zatíženo a na nezpevněných cestách či pěšinách prokluzuje. Na asfaltu je to však příjemná pomoc. Oproti kočárkovému setu s jedním kolečkem je montáž joggingového setu mnohem zdlouhavější, takže vybalit se z auta a pak se zase napakovat, trvá mnohem déle. Proto se můj sen o rodinné dodávce typu VW Multivan (klidně i 15 let staré) začal zase silněji vynořovat :-)

Co se mi na vozíku líbí:
- Celkové zpracování a snadnost ovládání.
- Dobře jede za kolem a necuká.
- Kočárkový set je snadno použitelný a madlo nastavitelné do mnoha poloh, takže pro nás vysoké krásně funguje. Stejně tak se dá sklopit úplně dolů a vozík může případně tlačit i Jůlinka. Tu a tam ji to dost baví.
- Barva :-)

Nastavitelné odpružení kol - gumovou krytku pojistky kola jsme někde ztrazili, ale na funkci to ničemu nevadí

- Nastavení sklonu sedačky, což se hodně hodí při spaní. Když vozík jen tlačíme, dá se opěradlo úplně odcvakat a položit, takže dítko úplně leží.
- Nastavitelná sluneční clona se krásně ovládá jen zatažením za provázky po stranách.
- Rozšíření vnitřního prostoru v ramenou až do prostoru nad kola. Bude hodit až bude mít Julá sourozence.
- Dobře přístupný zavazadlový prostor.
- Extrémně snadno ovladatelné parkovací brzda, kterou stačí posunout špičkou boty tam, či zpátky.
- Nízká hmotnost.

Co se mi nelíbí:
Zde je třeba poznamenat, že když už si člověk něco koupí, přirozenost ho nutí nemyslel na zápory, když už „uvalil“ takové peníze. Takže jsem možná trošku nekritický.

- Zelená je krásná barva, ale mohla by být použita na více místech. Šedá je sice cool, ale je jí na vozíku příliš.
- Zatím jsem nepřišel na to, jak posunout bezpečnostní pásy výše po opěradle. Ale je fakt, že jsem to studoval asi jen 10 sekund. Juliš to však nevadí.
- Již zmíněná malá funkčnost brzdy joggingového setu na štěrku či písku.

Vzhledem k tomu, že je to top model od Burley, těch nedostatků je tam opravdu málo. Osobně musím říct, že jsem uvažoval i o modelu Cub, který má plastovou vanu, která by mnohem lépe odolávala mému někdy až nechutnému zacházení s věcmi. Ale Cub je mnohem těžší a navíc v době, kdy jsme vozík kupovali, nebyl v ČR dostupný.

Na závěr je třeba poznamenat, že s vozíkem jsme nadmíru spokojeni a tajně doufám, že v zimě si alespoň na krátkou dobu půjčíme i tzv. ski set, se kterým vyrazíme i na běžky.

Pro úplnost uvádím ještě několik odkazů, na weby, které byly v textu nějak zmíněny.

detail nastavení odpružení

http://xmountain.cz/?page_id=37 – vtipné čtení o dobrodružstvích Michala Pokorného s jeho dvěma dětmi
www.sedivackuv-long.cz – nejtěžší závod psích spřežení ve střední Evropě

Poslední aktualizace: 26.6.2014
Autor: galla.cz
Kvalita příspěvku:    
Hodnotit kvalitu příspěvku
Sdílet s přáteli