Adršpašské skalní město

číslo 19 Vyhlídka na Starostu 2,0 km
číslo 20 Ozvěna 2,2 km
číslo 21 Lom v bývalé pískovně 2,8 km

Turistický okruh skalním městem je dlouhý cca 4 km a je veden po zelené značce. K jeho absolvování byste si měli vyhradit asi tři hodiny. Téměř všem názvům skal je společené, že se snaží vystihnout ve skalních tvarech konkrétní podoby a výjevy. Při troše fantazie si jistě pojmenujete řadu dalších skal a kamenů podle svého.

Ke vstupu do skalního města můžete využít dvě vstupní pokladny - jedna je u informačního centra nedaleko železniční zastávky, ke druhé dojdete z parkoviště kolem Hotelu Skalní město a rybníka. Již po několika stech metrech za vstupními pokladnami se obě trasy spojí a dovedou vás ke Džbánu(1). O sto metrů dále přichází zprava zelená značka od Ozvěny. Tudy se budete vracet po absolvování celého okruhu. Nyní pokračujete rovně k Homoli cukru(2). U této homole je tradicí podepírání klacíkama, díky tomu homole ještě nespadla, takže až půjdete kolem určitě nějaký klacík najděte a přidejte. U homole přejdete po mostku přes Metuji, která protéká celým skalním městem. O padesát metrů dále, na křižovatce u Malých varhan přitéká zprava Řeřichový potok. Od soutoku Metuje a Řeřichového potoka(3) se vydáte doleva ke Gotické brance(4), která je vchodem do skalních soutěsek. Soutěsky vás provedou přes Sloní náměstí(5) k Zubu(6), Čertovu mostu(7) a Eliščině věži(8). Projdete skalním průchodem a pokračujete dál okolo Hromového kamene(9) s vytesaným reliéfem. Padesát metrů za hromovým kamenem odbočuje okruh Doprava, doleva vede odbočka k Bustě Johanna Wolfganga Goetha(12), Velkému vodopádu(13) a Jezírku(14), kde můžete podniknout projížďku na loďkách. Od jezírka se vrátíte stejnou cestou zpět na křižovatku před Hromovým kamenem, kde pokračuje trasa okruhu tzv. Novou partií k vyhlídce na Milence(16). Odtud sejdete po schodech na rozcestí pod Uhlířskou. Po cestě doleva můžete po šedesáti metrech dojít ke Skalní kapli pod severozápadními stěnami Milenců. Pamětní deska(17) ve skalní jeskyni vlevo nad Řeřichovým potokem připomíná tragickou smrt Josefa Emanuela Nádherného při výstupu na Milence. Další jména na kovových deskách patří horolezcům, kteří spojili svůj život s místními skalami. Z rozcestí pod Uhlířskou pokračujete ve směru velkého okruhu vzhůru po schodech na vyhlídku Velké Panoráma(18). Z vyhlídky Velké Panoráma jdete čtyřicet metrů zpět a pod štíhlou věží nazvanou Cukrovarský komín projdete k vyhlídce na Starostu(19). Z vyhlídky sejdete po příkrých schodech dolů a opět vystoupáte mezi Starostu a Starostovou. Projdete úzkou soutěskou zvanou Myší díra, projdete kolem Krakonošova piana a pohodlnou cestou se vydáte k Ozvěně(20). Od Ozvěny vás cesta povede Doprava až na křižovatku u Homole cukru. Dále můžete pokračovat k Lomu v bývalé pískovně(21) kde se velký okruh Adršpašskými skalami uzavírá, ale můžete si udělat ještě jeden turistický okruh, který je vybudovaný kolem lomu v celkové délce 1,5 km s odpočinkovými místy.

Poslední aktualizace: 3.8.2010
Adršpašské skalní město na mapě
Autor: Elisheek

Příspěvky z okolí Adršpašské skalní město

Mezi Adršpašskými skálami
Chcete - li  se podívat za krásou a malebností  skal do jednoho z…
Deska na připomínku návštěvy Německého básníka Johanna Wolfganga …
O Adršpašských skalách je tu příspěvků spousta, najdete je pod…
Adršpašský Malý vodopád se nalézá, pod Velkým vodopádem, při cestě k jezírku. Do obou vodopádů přitéká voda z jezírka, které je…
Vodopád na říčce Metuji v místech, kde vtéká do Adršpašského skalního města. Je ukryt ve skalní jeskyni, zpřístupněný chodbou a dřevěnou lávkou. Průtok ve vodopád…
Adšpašské Jezírko je jedním z lákadel a častým cílem turistů při návštěvě…
Adršpašsko - Teplické skály
Adršpašsko - Teplické skály, národná prírodná pamiatka, od r…
Jedeme se podívat do malebných skal, které se nachází západně od města…
Ozvěna Adršpašské skály nachází se v nejsevernější části Národního…
Hledáte - li romantiku s malebností tvořenou samotnou přírodo…
Týden jezdíme po Broumovsku a…
Rozcestí prakoviště Adršpach se nachází u příchodu z parkovišť k bráně do Adršpašských skal výchozí bod zelené trasy okruh po Adršpašských skalách.
Dosti náročná, ale velice hezká trasa, kterou ocení zejména…
Adršpašské skály
Adršpašské skály je přírodní rezervace, kde najdeme pískovcové skály,…
Adršpašsko-teplické skály patří mezi nejkrásnější a říká se i nejdivočejší skalní města v Evropě.Až do 18.století bylo toto místo nepřístupné díky…
   Ráno vstáváme už před půl sedmou a poprvé si vaříme v kuchyňce kávu. Po…
„Všechno zlé je k něčemu dobré,“ říká se. A něco na tom dozajista…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát se s Vámi podělím o čerstvé…
Adršpašské skály a zřícenina hradu Adršpach (10/2014) Kdo by si n…
Všichni ti, co chtějí poměřit své síly, mohou…
Národní přírodní rezervace Adršpašsko-teplické skály. Okruh 25 km…
Křížový vrch u Adršpachu
Křížový vrch (667 m n.m.) se nachází asi kilometr severně od Dolního Adršpachu. Jedná se o strmý kopec s několika skalními věžemi. Pojmenován je…
Můžeme vlakem,autobusem a autem až do Adršpachu. KŘÍŽOVÝ VRCH -ZA…
  Každý, kdo navštívil rozsáhlý „stověžatý“ areál Adršpašsko-Teplických…
HRAD ADRŠPACH-přístupný z Horního i Dolního Adršpachu,v zimě je přístupnost omezena Hrad vznikl v polovině 13. století jako…
Zřícenina hradu Adršpach stojí na Starozámeckém vrchu (681 m) v…
Pramen vody, vyvěrající přímo do Skalního (někdy též Vlčího) potoka ve…
Obec Adršpach, dělící se na dvě části Horní a Dolní, leží na řece Metuji…
Teplické skály
Jedinečné skalní město v severovýchodních Čechách leží 2 km od města Tepl…
Dojedeme do Teplic nad Metují a odtud pokračujeme asi 2km k městečku…